Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeotin ajonestosta

Aloittaja ruisranne, 12.07.09 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

ruisranne

Ajanestolaitteen valo palaa ajossa! En löydä mistään punaista vara-avainta, jolla ajoneston saa pois päältä. Ajoin 170km ajonesto päällä. Kulkee todella huonosti, varsinkin kun ajaa hitaasti.

Vaikuttaako ajonesto jarrujen toimintaan, vai mikä aiheuttaa tukkoisen etenemisen?
Saako ajoneston pois päältä ilman koodi-avainta?
Paljonko uusi avain maksaa, mikäli se on hankittava?

Vaistailkaaha, kun hermot menee ;D

karkulainen

Ajonestolaitteen ei pitäisi vaikuttaa jarruihin.

LainaaElektroninen
varkaudenestolaite

Virta-avaimet ovat varustettu lähettimellä
joka on elekroninen komponentti avaimen
muoviosassa.
Tämä varkaudenestolaite mahdollistaa skootterin
käynnistyksen siinä olevan “antennin” avulla joka
on ympäröi avainta ja tunnistaa lähettimen
sähköisesti.
Kaikki skootterin käynnistykseen tarvittava tieto on
sisällytetty elektroniseen koodi (A) avaimessa,
jota kutsutaan Master avaimeksi. Mikä tarkoittaa
että skootteria ei voida käynnistää yksinkertaisesti
avainta vaihtamalla.
LED varoitusvalo vilkkuu kojetaulussa kun
järjestelmä on kytketty. Akun säästämiseksi LED
valo lopettaa vilkkumisen 48 tunnin jälkeen,
järjestelmä on kuitenkin edelleen toiminnassa.

Muistutus

- Mikäli olet hukannut mustan avaimen,
uuden avaimen ohjelmointiin tarvitset
ohjelmointiavainta (A avain). Emme
suosittele punaisen avaimen päivittäistä
käyttöä.
- Sen avulla voidaan varashälytinjärjestelmä
ohjelmoida uudelleen : jos se katoaa, koko
järjestelmä on vaihdettava eikä vakuutus
korvaa sitä.
- Avain on hyödyllinen toimiluvan haltijalle,
jos järjestelmää korjataan.

- http://www.forteco.fi/kayttoohjekirjat/Jetforce.pdf
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

ruisranne

Tämän kyllä tiesinkin. 125 mallissa ajonesto toimii ainakin mainitsemani tavalla.

pugt200

Miksi et soita Fortecon huoltoon?

ruisranne

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 13.07.09 - klo:14:18
Jokos soittelit Fortecoon, mitä sanoivat?

Ajonestoa/hälytintä ei voi kuulema ohittaa. Uusiksi menee lukot, avaimet ja koko ajonestolaite. Kustannusarvio osille 500â,¬ + työt päälle!

Oisko sivustolla joku, kuka tekis halvemmalla, tai ymmärtää noiden cdi-boksien päälle?

Skootterilla on kaupunkinopeuksissa miltei mahdoton ajaa, kun ajonesto on päällä >:(.

edit:

Eli. Jos olet hukannut sen punaisen master-keyn. Miten ohittaa ajonesto?

Yksi konsti, jota en ole kokeillut, on käynnistää skootteri omalla mustalla avaimella ja samalla laittaa jonkun toisen Peugeotin punainen avain kiinni mustan avaimen runkoon. Sähkövirta kulkee metallia pitkin ja lukee koodin myös punaisesta avaimesta.

Kokeilkaa toimiiko??

Lukkofirmassa sanoivat, että koko ajonesto, niin  aitoissa, kun moottoripyörissä on ihan bisnes juttu ja rahat pois asiakkailta.

Coastside

Se ettei sitä sorkita millä tahansa onnistuen kuten muinoin oli joissakin ajokeissa, takaa sen että omistussuhde on selvä. Kaikki ohjeet kiertää estot millä perusteella tahansa ovat antaa avain kiertää esto vaikka varastaakseen ja se on hyvin väärin. Vai mitä?

Olen nähnyt avaimen, joka oli pelkkä puikko kytkeä virta päälle. Siihen aikaan ulko-oven lukoksi riitti useimmiten luuta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Hommaa käytetty ohjausyksikkö tilalle ,jos sitä ei saa korjauttua. Mitään nopea ja helppoa konstia ei taida olla...

pugt200

Olisin aika tyytymätön, jos omistamassani ajoneuvossa olisi ajonesto, jonka ohitusohjeet saa netistä. Ajoneston pitää estää ajaminen/käyttäminen ... muuten se on rahat pois -homma. Toivottavasti Piaggio ei ole ostanut systeemiään samasta paikasta kun Pösö.

Samppa

Näin on. Jos tällaiset ohjeet toimivat ja ne päätyvät tänne foorumille, tulee ne poistaa jo ihan turvallisuussyistä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Siispä ajonestoa koskevat viestit toimitetaan vain rekisteröityneille ja tunnetuille henkilöille, privana.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

r2

Periaatteena tuo on hyvä, en vastusta. Modet tehkööt johtopäätökset ja siivotkoot säikeistä liian paljastavat viestit pois. Nummika on varmaan samaa mieltä vai mitä?
Jos joku on tosiaan niin *****pää että varastaa toiselta mopon, niin keksiköön itse hakkerointinsa ***tana.

Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

konenikkari

Tuskin tarvitaan montaakaan kirosanaa estämään elystarin varkautta 8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

r2

Yhdellä olen pärjännyt, teippasin Elyn katteseen pahvilapun jossa lukee: "Hemmetti!"
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Nummika

Joo, kyllä ajonesto on hyvä, en sitä kiellä ja ohitukset yksityisviesteillä. Tännekkin saa kertoilla  ???

No, tuo peugeotin ajonesto on sitten ihan oma lukunsa, minulla on ilmeisesti ajonesto jotenkin nollautunut kun akku on ollut 3 vuotta irti, on molemmat avaimet mutta pösö ei vain käy alkuperäisellä eculla.
Maahantuoja vastaili kysymyksiini että merkkihuoto voi luultavasti laittaa ajoneston kuntoon, mutta teidän paikallisella merkkihuollolla ei ole välineitä mutta me kyllä niintä sinne vuokrataan. Useita kertoja kehoitti viemaan huoltoon.
No maahantuoja meni kerralla hiljaiseksi kun kerroin että olen paikalliselta merkkihuollolta s.postlla hinta-arviota kyselly mutta ei ole vastattu. Epäilen syyksi kun ei ole niitä laitteita ja pelkkä ajoneston avaus tulisi kohtuuttoman hintaiseksi. Olen vastausta odotellut jo pari viikkoa.

Sitten lähin huolto jossa olis laitteet niin on taas reilusti yli 100km päässä.

Tuli sitte hiukan annettua palautetta ruiskujen huollosta maahantuojalle heidän kyvyttömyydestä korjata välittämiään laitteita, ilmeisesti osui ja upposi kun ei ole tullut minkäänlaista vastausta.

Täytyy sitten ajella tuolla aprilian eculla kun olen tuota yrittänyt saada korjattua paikallisen merkkihuollon ja maahantuojan kautta mutta tuntuu että molemmat on yllätetty ns. housut kintuissa  ;D  olis se ollut mukava se ajonestokin saada toimimaan kun siihen kerran sellainen on tehtaalla suunniteltu. Tai jos jokin muu vaivaa niin olishan se sekin siinä tullut ilmi mutta kun ei oo maahantuojalla kuka sen osais korjata

Säätila Raumalla
http://nummika.com/weather2/

konenikkari

Mielenkiintoinen vuodatus.
Mikä mättää.
"Epäilen syyksi kun ei ole niitä laitteita ja pelkkä ajoneston avaus tulisi kohtuuttoman hintaiseksi"

Aivan oikein saatoit epäillä, mutta mitä kysyit.

100% totta on että noiden ajonestojen ja tikutaku ruiskujen kanssa on aivan hukassa maahantuojat, jälleenmyyjät ja huoltofirmat.
Maahantuoja eikä jälleenmyyjä ei ota mitään vastuuta.
Paikallisen huoltoliikkeen pitäisi sitten kait ostaa parin tonnin huoltovälineistö/yhden merkkinen ruisku/ 1---3 asiakasta/vuosi.
Aaattelepa ite...

Onneksi moisia ei enää uusissa malleissa ole  ???

Ja aivan ok on nimenomaan palautteet oikeisiin osotteisiin.
Koska nuo ruiskut kuitenkin ovat ehdottomasti tulevaisuutta
on syytä käyttäjien antaa palautetta ja oikeaan osoitteeseen eli laitteen myyjälle

Suorastaan helvetisti hävettää, että moposkotuistakin on onnistuttu tekemään tiedon pihtaajien, valtakunta.

Siksi suosittelen kaikille aloitteleville aerox 1999.

Ehkä vielä eräänä päivänä ruiskumopon  ostaessaan saa mukana myös käyttöoikeuden  ::)