Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Magneeton toiminta, irroitus ja korjaus

Aloittaja Kenzy, 10.09.08 - klo:18:55

« edellinen - seuraava »

Kenzy

Vauhtipyörän ulkokehässä on nyppylä. joka toimii "lähettimenä" tuolle kontaktorille, joka kiinnitetään lohkoon kiinni. Saattaa olla, että unohdin laittaa uuteen vauhtipyörään prikan, joka tulee kampiakselin mutterin alle, ja vauhtipyörä jää liian ulos, jolloin tuo nasta ei ole kohdillaan... Noh, toimii vanhallakin.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

Nyt pitää minunkin aukaista magneetto, pitää kovaa paukuttavaa ja hankaavaa ääntä.
Tuulettimen sain irti, mutta mutteri tarvinnee pulttipyssyn suostuttelua?

Mitä sieltä tarkalleen pitäisi etsiä?

Edit. haen kohta pulttipyssyn. Klappia ei tuntunut koko asetelmassa, jos ei lasketa kampiakselin ~1mm sivuttaisklappia.

Edit2. sain sen sen auki, mutten saanut vauhtipyörää pois. En jaksanut tapella sen kanssa, vaan puhalsin paineilmalla pölyt pois ja sitä oli paljon.
Kahina tuleekin kytkimestä, eli Narakun kytkinjousisarja pitää laittaa tilaukseen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 13.05.09 - klo:17:23
Edit2. sain sen sen auki, mutten saanut vauhtipyörää pois. En jaksanut tapella sen kanssa, vaan puhalsin paineilmalla pölyt pois ja sitä oli paljon.
Ulosvetäjä on tässä hyvä apu. Tuohon löytyy ihan oma ulosvetäjänsä, tilasin itse samalla kun variaattorin lukitsinsalvan ja takavarin pyörijän estäjän... Kyllähän tuon saa naputtelemallakin pois, mutta riskit on aina olemassa. Olen itse aikanaan kammennut paksulla ruuvitaltalla (ja naputtelemalla) tuostakin palasen irti, eli tarkkana saa olla...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 14.05.09 - klo:09:54Ulosvetäjä on tässä hyvä apu. Tuohon löytyy ihan oma ulosvetäjänsä ...
Ulosvetäjä oli, mutta se oli se kolmijakainen. :P
Niinkuin sanoin, putsasin sen paineilmalla ja pölypilvi oli mahtava. ;D Pitää ostaa tuo narakun kytkinjousisarja ja narakun vari.

Coastside

Elekee viäntäkö niitä kolomijaloilla kun siihen saa sen keskelle ruuvattavan kympillä tai jollain ja se ei riko.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

En edes kokeillut, olin jostain kuullut tuollaisen ulosvetäjän tehneen pahaa magneetolle. Eipä tuommoiselle ole nyt tarvetta, tarvetta on uusille varin palikoille. ;D

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Walle - 15.05.09 - klo:01:25
Mukava ropailla kunnon työkaluilla.
Juuri näin. Jos vähänkin aikoo enemmän sitä skootteriaan rassailla, niin kannattaa tilata heti ensimmäisen osatilauksen yhteydessä myös:
- Etuvarin lukitsinsalpa
- Takavarin lukitsinavain
- Magneeton ulosvetäjä

Kannattaa huomioida että em. työkalut ovat yleensä merkkikohtaisia. Siksi itsekkin olen puuhastellut pitkälle muutamien samojen merkkien parissa (Piaggio, Vespa, Suzuki).

Coastside

Kierrelukite voi olla hintansa väärtti oikeissa paikoissa. Kuten tarkistuksen tarkistuskin.

Moottorista kuului särähdys  silloin tällöin. Sitten startatessa roukui jo selvästi ja kone tökkäsi johonkin.
Minä konetta avaamaan kaikkine nostoineen ja kone pöydälle. Virinnyt epäilys magneettoon, ei kuitenkaan saanut sitä ensin avaamaan vaan pitkällä kaavalla ensin varin koppa ja vari ja kotelot ym. Sitten magneetto auki ja vääntyneen pultin huomaaminen joka oli lopulta jumittunut vauhtipyörän aukkoon tuottaen jumin ja melua. Kierrettä oli syvemmällä ja ruuvi on luonnokireä nyt niin ettei ainakaan sama aukea itsestään. :-[

viisnelonen

Mistä siihen Piaggioon löytyy valmis etuvarin "lukitsin" ja mihin hintaan, vai teitkö Samppa itse sen? 
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Samppa

Easypartsin kautta tilasin. En muista hintaa, mutta ei ollut kallis. Olen tainnut joskus asian nostaa esiin tälläkin foorumilla (en nyt löytänyt nopeasti missä).

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.08.09 - klo:12:46
Kierrelukite voi olla hintansa väärtti oikeissa paikoissa...
Onhan se hintansa väärti, joskaan aina sitä ei juuri hyllystä löydy, kun kipeimmin tarvitsee. Siihen voisi heittää vinkkinä että wanhanliiton miehet pisti aikoinaan parempien aineiden puuttuessa kierteisiin kynsilakkaa. Edesmenneen pappani muistan myös tuota konstia käyttäneen.

A_sentaja

Emännällä voisi olla sananen sanottavana tuohon, ja jos ei ole emäntää voi kaupan täti katsoa vinoon.... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

hannu8619

tein baotianiin stefarempan, jonka yhteydessä onnistuin kolhimaan staattorin varia lukitessa, nyt vaihdoin tilalle toisen staattorin, mutta kipinää ei tule, mikähän mättää, cdi ja puola pitäisi olla kunnossa, koska mopo kävi ennen tuota remppaa
Baotian bt49qt-11

Coastside

Staattorin liittimistä voi mitata vastuksen joka on normaalisti alle yhden. Sytkän anturin voi asentaa väärinpäin. Pyöreä osa kuuluu kiekkoon päin.

hannu8619

Vielä ennenkuin lähden uutta staattoria tilaamaan:

Akkukotelon vierestä löysin irtiolevan liittimen, mutta en sille löytänyt vastakappaletta, sellainen valkoinen litteä, olikohan kolme tai kaksinapainen liitin josta lähtee mustavalkoinen ja vihreä johto, mikähän se mahtaapi olla? :o
Baotian bt49qt-11