Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skoban valot palaa jatkuvasti

Aloittaja romubws, 18.06.24 - klo:23:38

« edellinen - seuraava »

romubws

Eli ankassa oli takavalon kanta rikki ja etuvalon polttimo palanu kun ostin sen, hommasin taakse ledivalon ja eteen uuden polttimon ja ne on päällä jatkuvasti vaikkei virrat oo päällä. mikä tässä nyt on??

mopotinx3

Tähän sopii vanha toteamus. Missä EU, siellä ongelma. Joku direktiivi määrää, että mopon valokatkaisin poistui ja valot on aina päällä.
Yamaha Neos 2t

romubws

saisko suomeks vielä ja mistä lähtee vikaa ettimää

Kari69

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 18.06.24 - klo:23:43Tähän sopii vanha toteamus. Missä EU, siellä ongelma. Joku direktiivi määrää, että mopon valokatkaisin poistui ja valot on aina päällä.
Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 18.06.24 - klo:23:43Tähän sopii vanha toteamus. Missä EU, siellä ongelma. Joku direktiivi määrää, että mopon valokatkaisin poistui ja valot on aina päällä.
Akkuhan menee tyhjäksi, kun ne palaa silloinkin, kun virrat ei ole päällä.

romubws

joo, otin ne irti siksi aikaa että vika selviäis, mutta tosiaan missä se mahtais olla? et miks ne On kokoaika päällä?

konenikkari

Minkähän niminen se ankkamopo on ja minkä vuoden mallia.
Ja palaako siis jarruvalokin koko ajan.
Ja palaako siis kaikki valot vaikka mopo ei käy.
Joissain mopoissa valot ei kuluta akkua ollenkaan,
ja palaa vain moottorin käydessä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

romubws

mbk booster ng 2006. ja siis takavalo ja etuvalo palaa kokoajan, jarruvalo vaan jarrua painaessa
johdoissa on myös reippaasti vanhojen omistajien patentteja

konenikkari

"Ja palaako siis kaikki valot vaikka mopo ei käy."
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

romubws

joo vilkkuja lukuunottamatta vaikka ei ole edes avain virtalukossa

konenikkari

Johtosarja pitää korjata alkuperäiskuntoon.

Jostain syystä nyt on yhdistetty staattorilta tuleva
vaihtojännite akun plussaan.

romubws

noni kiitos avusta. vähän mietin sitä mutta päällisin puolin näytti olevan valojen johdot ok enkä keksi miks joku tekis niin joten tulin tänne kyseleen. no ei auta ku avata johdot ja kattoa onko siellä joitaki ylimääräistä

konenikkari

kelta/punainen johto on yhteydessä punaiseen
jossain...

mopotinx3

Tottakai virtalukon tulee totella mopon omistajaa. Kun virta on off, valot ei ole päällä eikä mikään muukaan. Siellä on niitä jonkun tekemiä patenttiratkaisuja kytketty.
Yamaha Neos 2t

romubws

no nyt on johdot auki ja täs seurannu tota punakeltasta johtoa, staattorilta menee takavalolle, jänärille ja etuvalolle eikä mihinkää muualle

tossa kohtaa missä staattorilta ja takavalolta menee jänärille ja etuvalolle on liitin ja kun sen otan pois valo ei pala enää ja ku laitan takasi kiinni ni palaa taas jatkuvasti ja se johtohan ei mene kun jänärille ja etuvalolle eikä muita patentteja välissä ole

konenikkari

Se punakeltainen menee myös mm. autoryypylle,
valonvaihtokytkimelle mittarivalolle jne.
Jos tuo vika tuli asennettuasi uuden takavalon
ota kokeeksi johdot irti siitä ja kokeile
toimiiko sen jälkeen valot vain skotun käydessä.