Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pitemmät peilit

Aloittaja bouttis, 18.03.09 - klo:15:33

« edellinen - seuraava »

bouttis

Joo, tänään katselin ekaa kertaa paremmin tai enemmän taakse ja joutuu aina kurottamaan kun katsoo peilistä taakse,onko kellään tietoa mistä sais pidemmät peilit varreltaan, tässä sitä nyt nähdään kun hartiat on liian leveät  ;D

Kymco

Katoppas Biltemasta, ostin omaani ja oli 5â,¬ kappale. On mukana adapteri, sopii sekä 8 ja 10mm kierteelle. Tuotenumero: 82-173
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

karkulainen

Ja tässä suora linkki tuotteeseen. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

bouttis

kiitos ja tilattu 2 kpl  ;D

Samppa

Kattava valikoima ns. yleispeilejä löytyy myös lähes kaikista (ulkomaisista) skootteritarvikeliikkeistä. Usein peilit saa kiinnitettyä (ainakin pienellä modifioimisella) myös omaan skootteriin. Ja peilejähän on tietysti eri kokoisia. Biltema on tietysti hyvä ja nopea apu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

chriskolumbus

Mitä olen itse katsellut MOPOSKOOTTEREIDEN peilejä niin niitä onkin vaikea vaan ostaa kaupan hyllyltä mihinkään sopuhintaan =ulkomaan hintaan) sillä täälläkin jutellut Biltema sivupeilit EIVÄT käy noihin yleisiin moposkootterikiinnityksiin kun Bilteman varsi on ns. lyhyttä kierremallia. Ainakaan ei käynyt minulle (peugeot ludix) ja olen katsellut muiden kiinnitystä myös ja se tuntuu olevan jonkinlainen standardi?????

Eli kävin ostamassa Biltemasta... menin pihalle, yritin asentaa... ja vein takas (ja sain rahatkin takas). Harmitti, kun ne Bilteman peilit oli ihan hyviä ja halpojakin!!!!

purgiaali

Eilen liimailin omassa skobossa olevan biltemapeilin peiliosan pikaliimalla kunnolla kiinni, kun se piti melkoista räminää. Bilteman peilien varret on pidemmät ja tukevammat kuin soliferin alkuperäiset, mutta peili on kovera ja näkyvyys mielestäni huonompi kuin alkuperäisessä.

Ostin biltemasta kaksi peiliä, mutta asensin vain toisen(rikkoutuneen tilalle) ja olen nyt muutaman viikon vertaillut alkuperäiseen.

Jamppa

Kyllä sitä nyt täytyy alkaa kattelemaan parempia peilejä, kun noita nykyisiä saa olla about joka ruopun jälkeen säätelemässä kohdilleen, enkä ole keksinyt miten niitä voisi kiriä...

Minulla on tällähetkellä tämäntapaiset yleispeilit. Minusta ne ovat muodoltaan hyvät, ja jonkinaikaa ne olivat muutenkin just passelit. Nyt ne ovat kuitenkin ajan kanssa löystyneet liki käyttökelvottomiksi, peiliosa siis siirtyy liki joka montussa väärään asentoon. Peilien nivelten suojakumit ovat myös hapertuneet rikki.

Ylläolevan linkin peileissä näyttäisi olevan joku ruuvi siinä nivelen lähellä, voisikohan olla nivelen kiristysruuvi? Noissa nykyisissä ei tuota ruuvia ole, ellei se sitten ole "purkamattoman" muovikuoren alla. En keksinyt muutakaan tapaa kiriä niitä (koitin jopa pyörittää peiliosaa).

Kinroadin vakiopeileissä oli muistaakseni jonkinlainen mutteri siinä peilin nivelen alapuolella, josta sen pystyi kirimään. Noista ei sellaistakaan löydy...

(Valvojille: tämä oli aiheeltaan lähin valmis ketju mitä aiheesta löysin, siirtäkää jos meni pahasti mettään)

-Jarkko-

Hmm, kyllä mulla ainakin sopi heittämällä bilteman peilit tuohon -07 kinuskiin.
storm motorilla on myös paljon malleja: http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?pageID=3&file=page&

purgiaali

Noita bilteman peilejä en ihan varauksitta voi suositella. Hinta kyllä on sopiva. Peilien varret on kyllä pitkät, mutta samalla melko painavat. Minulla ne myöskin värisee alkuperäisiä herkemmin

yamaha

itse käyn varmaan noutamassa biltemasta uudet kun viime syksynä pöllittiin pihalta molemmat peilit/pönttö  pakoputkesta arvatkaa v..... no vakuutuksesta sain takas rahat mutta silti.nyt vuokrasin sellasen mopo paikan autokatosesta jonne on vain avaimet niille jotka on vuokranneet paikan 5e kk ei paha, nyt on saanut olla rauhassa!niin ja siihen värinään se kertoo voimasta joka siellä jalkojen alla kehrää ;)