Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

San Remo skode ei anna kipinää.

Aloittaja nurppa71, 18.06.18 - klo:14:55

« edellinen - seuraava »

nurppa71

Eli ei anna kipinää eikä pyöritä starttia  :P
Cdi, puola ja tulppa on testattu toimivassa skodessa (Sanli solikka) toimiviksi. Startti pyörii ku lyö releestä natsat yhteen, sivujalan kytkin poistettu käytöstä vihreä ja must/valk liitetty yhteen.
Ja kaiken näköisiä mittauksia on tehty ja joka paikkaan tulee virtaa mitkä nyt ite ymmärrän mihin pitäis tulla.
Yks mystinen piuha siellä roikkuu mihinjkä tulee molempii johtoihin virta ku laittaa virrat päälle. Ai niin ja virrat ku lyö päälle niin etuparkki syttyy ja takavalo.
Töötti ja vilkut toimii j, jarruvalot ei mutta en tiedä pitäiskö edes toimia ku vasta käynnissä.
Just silleen ;)

Coastside

Onko dc vai ac boxi? Boxille tulevat johdot johtosarjasta voi ohittaa kytkemällä suoraan. Tällä keinolla vika paikantuu helpommin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nurppa71

Miten erotan??
ööö miten ton teen?? ohittaa kytkemällä suoraan. Sori kysyn tyhmiä etten riko mitään
Just silleen ;)

Coastside

DC eli akun virtaa tarvitseva on tupakka askin kokoa ja AC on puolet siitä.

nurppa71

kaks napanen ja on röökiaskin kokonen
Just silleen ;)

Coastside

Suorakytkennässä pitää vai tutkia mikä johto menee minnekkin ( värit). Genulta ja pick upilta boxille ja boxilta puolalle. DC boxille akulta virta ja maadoitusjohto. Järjestys on sama yksi ja kaksiliittimisessä.

Oli unohtua se liittäminen ilman sopivaa liitintä. Olen kutistesukalla liittänyt boxin nastoihin.

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=509.msg68258#msg68258

Tuossa on AC malli. Akun johto löytyy mittaamalla.

joni_k

riippuen tosta jalan toiminnasta mulla ainaki kahdessa skootteris ollu silleen että johdot jos yhdistää niin peli sammuu siihen paikkaan.

nurppa71

Oon testannu ilman liitoksiakin
Just silleen ;)

konenikkari

Minkä värisiä johtoja sille cdi boxille menee.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.06.18 - klo:16:34
riippuen tosta jalan toiminnasta mulla ainaki kahdessa skootteris ollu silleen että johdot jos yhdistää niin peli sammuu siihen paikkaan.

Samaa jalan kytkintä käytetään sekä AC että DC boxeilla, AC boxilla jalan kytkin maadoittaa sytytysvirran,
jalan ollessa alhaalla,ja DC boxeissa jalan kytkin katkaisee boxille menevän +12 v kun jalka on alhaalla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Montako ja minkävärisiä johtoja sivujalalle?

nurppa71

Kolme, must/kel, oranssi ja vihreä.

Cdi.lesin/kel, must/kel vihreä ja pun7must ja valk/musta.
Magnetolta tulee kel ja val/must isolle liittimelle ja irto piuhat pun/must ja pun. jossain kuvista selvää mitä otin
Just silleen ;)

nurppa71

Nyt en muista kumpaan isonliittimen piuhaan tuli virta ku konetta pyöritti siis magnetolta tuleva liitin
Just silleen ;)

konenikkari

Eikö magneetolta tulevalle pu/musta johdolle löydy vastaliitintä,
se on magneetolta tulevan sytytysenergian sisältävä liitin.
Oletko ostanut skotusi viallisena.

tapiovuorent

Virta päällä pitää toimia jarruvalo. Kummasta kahvasta tahansa. Onhan tietysti tiedosssa , että vain jarrukahvaa painamalla käynnistysreleelle  menee virta ( siis releen vetokäämille ) . Silloin vasta voi startti toimia . Harvemmin molempiin kahvojen kytkimiin tulee vikaa , siis toinen pitäisi kyllä toimia.Tuleeko kipinää myöskään silloin , kun kokeilet poljinkäynnistystä . Huom. poljinkäynnistyksessä jarrukahvoja ei tarvitse käyttää.
Muista kipinään liittyvistä asioista , ovatkin "pojat/ tytöt" tuossa edellä kommentoineet.