Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

solifer sfr

Aloittaja plasmax, 26.07.16 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

andy the man

Näinhän se venttiilikoneisto on ajoitettu, olemme siis samoilla linjoilla asiasta.
Tuosta viime venttiiliremontista on aikaa miltei vuosi joten satavarmoja mittaustuloksia en voi antaa, mutta venttileitä ei ole tarvinnut kuukausittain enää uusia.
Minulla kuitenkin on sellainen vauhtipyörä paikallaan jossa siis YKK merkki värässä paikassa, voin perustella sen siten ettei pakoventtiili saa olla kiinni ennen poistotahdin loppua ja imuventtiili jo auki. Venttiilien "sakkaus" tulisi ajoittua YKK:n tienoille, ei reilusti ennen sitä.... niin tai voihan se olla että nokan merkit ei ollu kohillaan, muista tuota nyt tarkkaan mut keturallaan kuitenkin. No sama se, nyt on venttilit kestäneet ja moottori toiminut moitteetta. Pois lukien kaasuttimen kenkkuilu.
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

konenikkari

Sakkauksesta käytetään myös nimitystä venttiilien ristipiste.
Se on kohta jossa pakoventtiili on sulkeutumassa ja imuventtiili avautumassa,
siis molemmat on yhtäpaljon auki.
Perinteisissä nelareissa tuo kohta on männän ollessa yläkuolokohdassa.
Viristetyissä vehkeissä tuota kohtaa on saatettu siirtää, puoleen tai toiseen.
Paljoakaan ei tuota asetusta voi muuttaa, jompikumpi venttiili kun osuu mäntään.
Minäkin olen tavannut kinuskeja joissa YKK on merkitty väärin vauhtipyörällä.
Ilmeisesti tasapuolisuuden nimissä osaa nuo kiinalaiset valmistaa myös nokkaakseleita,
joissa ristipiste ei olekaan kohdillaan vaikka nokkapyörän merkit on linjassa.
Huolellinen rakentelija epäilee aina ja kaikkea, kun kyseessä on tuntematon osien toimittaja  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.