Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Onko näillä ruiskujen puhdistusaineilla katetta?

Aloittaja Eki, 02.06.17 - klo:13:14

« edellinen - seuraava »

Eki

Olen joskus ostanut motonetista sitä tps tai joku kolmikirjaiminen merkki oli, en huomanut yhtikäs mitään, nyt on ns ammattikamaa autojen varaosaliikkeissä, fortea,pullon hinta älytön 62€, kun tuo motonetin on 7,95€! Onko kokemuksia ja minkälaisia, auttaako vai onko silmänlumetta, tuota fortea en kyllä osta sillä 62€ on jo niin huikea hinta ja apu täysin utopiaa?
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

Eki

Edelleen liian kallista kun ei ole faktaa tietoa tehosta, noissa ebayn tarjouksissa tulee toimituskuluja saman verran mitä itse aine maksaa, elikä hintaa tulee reilut 30-40€ ...

Eki

Luin muutaman testin ja kaikki nämä sisältävät mm kerosiinia (lentobensiiniä), testien mukaan auttavat aikalailla samanlailla, mutta hintaerot ovat moninkertaisia. Olen käyttänyt joskus tuota stp injegtion cleaneria, ei siitä varmaan haittaakaan ole, hyöty saattaa olla +-0?

purgiaali

Tätä jo eilen luin, mutta nyt vasta muistin että joitakin vuosia sitten kaadoin jonkun kerosiinipullon auton tankkiin. Taisi olla tuo STP merkkinen. Osittain tukkeutunut ruiskusuuntin alkoi pelaamaan, kun olin puoli tankillista ajanut.

joni_k

no onha toi ebayn tuote puolet halvempaa mitä suomes myytävän hinta.. ;D en tiiä noista bensavehkeisiin käytettävistä mutta jumittunutta turboa se kyl autto..siis forte turbo cleaner. ite ehkä tyytyisin tohon stp:n kamaan. todennäköisesti ei mitään suurempaa eroa toho öky forteen. eiks noi diesel vehkeisiin laitettavatkin ole kerosiinia vaan.

joni_k

https://www.youtube.com/watch?v=pasf5Z3WEKk

ei muuta ku ruiskusuutin irti ja näyttääkö tolle..  ;D yhessä videossa on likainen ja sitä liotetaan jollaki mömmöl.

Eki

Ostin Prismasta vastaavaa Saksalaista, hinta 6.95€, eikähän ole samaa luokkaa kuin se STP?

pera8x

onhan noilla katetta. sitähän noissa tuotteissa on suurin osa. kate hinnasta on varmasti yli 80% valmistuskustannuksista. tehdas tietenkin ottaa suurimman katteen ja myyjäliike sitten vielä oman osansa.

oman ymmärrykseni mukaan suurin osa noista moottorinpesuaineista on pääosin lamppuöljyä, valopetroolia, kerosiinia, tai lentopensaa. millä nimellä sitä nyt sitten millonkin markkinoidaan. ja jokunen prosentti sisällöstä on jotain muita aineita.

yhden vanhan diiselimoottorin sisuksen olen pessyt lamppuöljyllä. pari desiä vanhojen öljyjen joukkoon, antaa käydä puolisen tuntia ja sitten öljyn + suodattimen vaihto. melko mustaa tavaraa sieltä tuli pihalle. tosin diiseleissä öljyt nyt on aina mustaa. en teidä auttoiko yhtään mihkään yhtään mitään.

sitten on noita moottorin lisäaineita, mitkä lupaavat koneelle parempaa tiiveyttä, vähentää öljynkulutusta, vähentää kitkaa ja vähentää polttoaineen kulutusta. on se yksi, mikä lie suomalainen tuote ja sitten on muita. se suomalainen tuote oli niin kallista, etten viittinyt sitä testata. mutta testasin kahteen eri moottoriin tuota x1r merkkistä ainetta. kyllä se ainakin jossain määrin piti lupauksensa. 3,5 litran turbodieselissä se vähensi keskikulutusta n. litran satasella. ja 2,5 turbodieselissä väheni n. puolella litralla per 100kilsaa. eli toi aine ainakin toimii. käytin sitä jopa mopossa ja perämoottorissakin, mutta niistä en mittaillut mitään kulutuksia, niin ei ole faktaa tarjota, että kuinka hyvin toimii pienissä koneissa. varmaan aika marginaalisia hyötyjä.

suuttimien putsausaineet on luultavasti kans jonkin sortin sekotuksia erilaisia hiilivetyjä. luultavasti kans jotain kerosiinia, asetoonia, ksyleeniä tms. itse tekisin kotikokkina sopivan seoksen ja lorottelisin sen tankkiin. tartteekin joskus oikein kokeilla. pensakoneeseen ei saa tankata dieseliä, eikä kerosiinia, eikä juuri mitään muutakaan, kun pensaa. mutta noi määrät, mitä noi suuttimien putsauspurkit sisältää on niin pieniä, että vaikka se olisi pelkkää dieseliä, niin sillä ei ole juuri vaikutusta palotapahtumaan. muille en uskalla suositella mitään, mutta jos itse nyt tekisin ruiskukoneelle(, tai miksei kaasarikoneellekkin) jonkin sortin polttoaineen sekaan laitettavat putsausliemet, niin tekisin ehkä sellasen seoksen, missä olisi etanolia n. 25%, asetoonia 25%, ksyleeniä 25% ja lamppuöljyä 25%. tota kolme desiä kolmen litran pensatankkiin ja loput pensaa. eli 10% seos. se kyllä avaa tukkoset suuttimet, jos on avatakseen. jos ei auta, niin tarttee sitten jo jotain mekaanista putsaamista, tai sitten putsaus pitää hoitaa jollain muulla konstilla, esim. ultraäänipesurilla. (huom. asetooni ja varsinkin ksyleeni saattaa liuottaa joitain muovi ja kuviosia. jos testaat, niin tee se omalla vastuulla ja kokeile ensin pieni määrä johonkin letkuun raakana, että mitenkä reagoi.)

Sepi6

Apriliasta puhdistin ruiskutussuuttimen, suurin työ on kaivaa se esiin. Suutin kärjen liotus dieselissä pari tuntia, ultraääni pesu sen jälkeen. Suuttimesta tuli kuin uusi. O-renkaat kannattaa samalla vaihtaa. Käynnistyvyys parani, vaikka ei sitä ennenkään tarvinyt sahata.
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.