Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

JiaJue Matador

Aloittaja kkossc2, 02.07.17 - klo:15:34

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 06.07.17 - klo:19:02
No, tietoa ainakin löytyy "nikkarilta" kuin inssinööriltä. Kyllä silloin hyvinkin herrasta käy... ;D

Eipä tässä varmaan muu auta, kun aluksi ostaa uudet CDI boksi ja puola. Jospa ne auttaisivat asiaa. Tosin tuollaista rajoittimen johdolla varustettua boksia ei tunnu löytyvän oikein mistään. Ainakaan maininnalla, että sopii JiaJue skootteriin...

Älä ole huolissasi siitä rajoittimesta  :D, varmista nyt kuitenkin ennen osien tilaamista,
että kaikki moottorin ja skotun rungosta ja akusta löytyvät vihreät johdot on luotettavasi kiinnitetty.
Juups usein olen kapakissa, väitettyäni olevani insjinööri joutunut selittämään miksi käteni ovat niinkin paskaiset,
selitys "olen semmoinen työhön osallistuva insnijööri" ei ole mennyt läpi  :o
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kkossc2

En nyt muista missä asennossa virta-avain oli kun johtoja mittailin. Pitänee käydä tarkistamassa asia.

Sivujalassa näkyy olevan joku kytkin, muita en ole havainut.

Nyt kyllä saa tältä erää riittää tämä kinkin kanssa tappeleminen. Hyvinkin 20 tuntia olen touhunnut saamatta mitään aikaiseksi, hiukan tympii jo...

Ehkä ensi viikolla taas jaksaa paneutua asiaan. Harmittavasti vain lyhyen kesän ajopäiviä menee hukkaan  :(

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 06.07.17 - klo:19:37
En nyt muista missä asennossa virta-avain oli kun johtoja mittailin. Pitänee käydä tarkistamassa asia.

Sivujalassa näkyy olevan joku kytkin, muita en ole havainut.

Nyt kyllä saa tältä erää riittää tämä kinkin kanssa tappeleminen. Hyvinkin 20 tuntia olen touhunnut saamatta mitään aikaiseksi, hiukan tympii jo...

Ehkä ensi viikolla taas jaksaa paneutua asiaan. Harmittavasti vain lyhyen kesän ajopäiviä menee hukkaan  :(

Sivujalassa voi hyvinkin olla kytkin joka estää kipinää,alhaalla ollessaan mutta ok, pidä taukoa, ei maalima tänään kumminkaan valmiiksi tule  :D
Ja joskus tuumaustauolla saa enempi aikaan kuin väkisin puskemalla.
Tuolta hetki viihdettä, tauolle https://www.youtube.com/watch?v=0yK3Opq_i0M
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kkossc2

Aivan ensiksi: Kiitos ja kumarrus sekä 10 pistettä ja Papukaijamerkki virtuaalisen Kossupullon kera Konenikkarille, joka tuossa edellä tuosta sivujalan kytkimestä mainitsi.

Eli ihan turhaan päivätolkulla hikoilin ja mittailin erilaisia asioita, joista en kuitenkaan mitään ymmärtänyt, kun vikaa oli vain yksinkertaisesti löysällä olleesta sivujalan "tappokytkimestä". Vaikka niitä johtoja ja liittimiä aiemmin tutkin ja maadoituksia putsailin, niin tuota en sieltä sivupaneelin sisältä huomannut. Kun ei Keewayssä moista turhaketta edes ollut, niin siksin jäi koko asia huomioimatta. :-[ :-[ :-[

Nyt vielä kaasarin säädöt kuntoon ja ei kun menoksi!  8)

Hyvää viikonloppua kaikille palstalla vierailijoille!

Coastside

Jalan kytkin kerää helposti kuraa ja alkaa oikkuilla. Vaseliinilla se minulla tokeni kun se esti veden pääsyn koskettimiin. CRC saltwater on hyvää tuohon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Aivan turha kapine on se sivujalan kytkin, jos ihminen ymmärtää ettei kissaa saa kuivata microaaltouunissa,
ymmärtää myös hän ettei sivujalka alhaalla ole terveellistä ajella  :D
Ja jos ei ymmärrä, nopeasti oppii.
Hyvä että ratkes, ja kaasarissa on useinkin perusasetukset optimeja,
hienosäätö tulpan värin mukaan.
Hivenen jo alkaa vaikuttaa tuo virtuaalikossu  ::)
Ja lopuksi pakollinen vitsin poikanen noooh.
ajelin kerran enskamopon perässä jolta ilmeisesti oli katkennut sivujalan jousi,
aina kaartessa sivujalka tökkäs ja kuski mopoineen pomppas muutaman metrin,
aina tökkäämisen jälkeen kuski katteli, ympärilleen "mikä se oli"
pysäytin kuskin ja kerroin asiasta.
Minulle kommentoitiin, "eikö sulla saatana mitään tärkeämpää asiaa ollut, mulla on kiire kouluun"
Sen koommin en ole kenellekään huomautellut yhtään mitään mistään  :o

Coastside

Variaattorin kanssa tarvitsee tappokatkaisijan jonnekin. Jalka on kätevä siksi että se ei unohdu alas ja kädet jää vapaaksi jarruttamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.07.17 - klo:20:08
Variaattorin kanssa tarvitsee tappokatkaisijan jonnekin. Jalka on kätevä siksi että se ei unohdu alas ja kädet jää vapaaksi jarruttamaan.

Mikään moposkootteri ei käynnisty jos ei käynnistäessä paina jarrua, se riittää, minun mielestäni.
Jonkun maan direktiivijäänne tuo sivujalkajuttu koska sitä ei monessakaan suomeen tuotavassa mallissa ole.
Suomeksi sanottuna perseestä koko kapine.
Isommissa kaksipyöräisissä ymmärrän ko toiminnon, koska niissä moottorin teho ylittää jarrujen tehon.

kkossc2

Palataas asiaan...

Nyt on uusi kaasari asennettu.

Säätöjä en kuitenkaan vielä saanut kohdalleen.

Jalalla ollessa kaasua hitaasti käännettäessä alkaa n. 5500 kierroksen jälkeen pätkimään, eikä ota kierroksia mitenkään kuin reippaat 6500.
Ajaessa pystyy kierrokset hitaasti nostamaan nykimättä hiukan korkeammalle, jolloin kulkee 60 mittariin. Myötäleessä ottaa 7300 kierrosta, mutta silloin jo nykii pahasti.

Eli kaasukahvan liikkeestä viimeinen 1/3 aiheuttaa huonoa käyntiä/nykimistä. Pääsuutinko väärän kokoinen? (Siinä ei ollut mitään kokomerkintää) Neula on keskiasennossa.

Pienempää vai suurempaako suutinta seuraavaksi kokeilisi? Entä neulan korkeus?

Tulpan vaihto 7 lämpöarvosta 8 tuntui hiukan parantavan kulkua, pers'tuntumalla.

CDI boksihan oli tässä rajoitettu, mutta johto irti. Ei varmaan vaikuta asiaan?

Lisäys: Nyt kylmällä koneella käynnistyy todella huonosti/ei ollenkaan. Tulppa kastuu parilla polkaisulla. Kipinä tulee.

openflow

Nykiminen voi johtua myös CDI:stä.

kkossc2

Niinhän se voi. Se selviäisi vain kokeilemalla toisella boksilla, mutta kun on tuollainen harvinaisempi merkki, niin mistään en ole löytänyt boksia maininnalla, että juuri nimenomaan tähän sopisi.

Oli sattumalta 1 Narakun rajoittamaton boksi Keewayn AC sähköille, mutta se ei ainakaan ollut käypänen.

Jos joku tietää, mitä epäilen, mikä varmuudella tähän sopisi, niin kertokoon. Maahantuojan edustajakaan (?) ei osannut auttaa asiassa. Varalle sellaisen voisi ostaa joka tapauksessa. Siis kyseessä on AC sähköt ja 6-napainen (4+2) liitin, johon yhteen tulee rajoitinjohto. Itse boksissa ei ole sellaista rajoittimelle tulevaa erillistä johdonpätkää, kuin joissain olen nähnyt.

No, tällä kertaa saattaa kuitenkin kyse olla kaasarin säädöistä. Ehdin tuossa vaihtaa silmämääräisesti katsoen pienemmän suuttimen, kokomerkintää ei ollut, ja neulaa laskea pykälän alemmaksi. Nyt kulkee paremmin. Ei kyllä vieläkään ole säädöt täysin kohdallaan, mutta nykiminen, tai paremminkin sellainen tietynlainen pers'tuntumalla havaittava tilapäinen jarrutus/vedon heikkeneminen alkaa vasta 8000 kierroksen kieppeillä.

Kylmäkäynnistyksestä nykyisillä säädöillä en vielä osaa sanoa, kun loppupäivä meni ajellessa...

Tuota aiempaa tulpan kastumista kyllä ihmettelin, koska se teki sitä vaikka kiersin tyhjäkäyntiruuvin kokonaan irti. Eikö silloin luisti/neula ole aivan alhaalla, eikä bensaa pitäisi tulla, ainakaan niin paljon että tulppa kastuu parilla polkaisulla?

PS: Luinpa tuossa tuon uusimman "Keeway ei käynnisty"-aiheen. Toivottavasti tästä ei tule samanlainen tarina...

konenikkari

"Jos joku tietää, mitä epäilen, mikä varmuudella tähän sopisi, niin kertokoon. Maahantuojan edustajakaan (?) ei osannut auttaa asiassa"
Väärä asenne.
https://www.mopokellari.fi/epages/mopokellari.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20121101-11092-160521-1/Products/303-0106
Toimiihan se vaikka tommosella.
Tuosta ohjetta

Klik suurenee.

kkossc2

Kenellä väärä asenne? Minullako muka? Sehän oli vaan täky viisaammille nopean vastauksen saamiseksi  ;) ;) ;) ;)

Pitänee tilata tuollainen, vaikka sille tuleekin postimaksuineen hintaa parikymppiä. Ei sinänsä paljon jos osa on sopiva.

Periaatteessa tuo lienee sama kuin se minulla oleva Narakun rajoittamaton? Paitsi että Keewayssä tuohon vapaaksi jäävään paikkaan tuli liittimessä johto. Ehkä toinen maajohto?

Uskaltaako kokeilla niin, että kytkee siihen maajohdon eli tuon johtonipun liittimestä rajoittimelle menevän violetin johdon pään maahan? Tuloksena sinistä pahata haisevaa savua?

Tuohon linkissä olevaan boksiin täytyy jonkinlaiset välijohdot rakentaa:

Värithän näyttävän sattuvan toisiinsa, paitsi puolan oranssi -> keltamusta ja maajohto musta -> vihreä ?

kkossc2

Tulipa lopulta tuo Konenikkarin vinkkaama CDI boksi.

Tälläiset johdot:

Tuli hiukan ongelmaa oikeasta kytkennästä. Esimerkiksi skootterin johdoissa on tuo tuplaliitin mustavalkoinen/punamusta kun taas  tässä uudessa boksissa tuplaliitin on musta/oranssi. Onko vain värit vaihtuneet vai koko johdon "osoite"? Tuossa edellä olevassa kaaviossahan oranssi on puolalle menevä johto?

Eli kaiken kaikkiaan olen aivan "ulalla" miten kytken nämä johdot. Ilman sitä sinistä savua...

Faktaa tai valistuneita arvauksia otetaan vastaan niin moposähköjen erikoismiehiltä kuin muiltakin alaan perehtyneiltä. Kiitos.

konenikkari

Tuossa uudessa mustavalkoinen pariliittimessä on maadoitus, puolan runkoon, vanhan boxin vihreä
Musta/punainen kytketään musta/punaiseen,
oranssi menee puolalle (mustakeltainen)
mustavalkoinen pyöröliitin menee virtalukolle, sammutus
punainen valkoisella raidalla on pick-up (moottorilla musta keltainen)
Kysy lisää jos en osannut kaikkia mainita.
Toivottavasti toimii noilla.
Jos katkot vanhoja johtoja älä katkaise aivan liittimen juuresta, voi kytkeä takaisin jos joudumme katumaan  ::)