Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ongelmat

Aloittaja Jalmari82, 04.06.17 - klo:22:30

« edellinen - seuraava »

Jalmari82

18 näkyy olevan tällä hetkellä paikallaan. En löydä mistään kulumis rajoja mutta ilmeisesti tuo puoli milliä ei vielä ole paljoa.
Täytyy etsiä ohjeet tuon kytkimen purkuun.

EDIT:

Mitenkäs toi kytkin nipun kuuluisi toimi kun käsin puristaa kasaan niin se jää kasaan? Luulisi että jousi painaisi sen takaisin.
Kuuluuko variaattorikopassa olla tiiviste?
Entä mitä osia rasvataan ja mikä olisi hyvä siihen?

konenikkari

Kytkinnipun kuuluu palautua jos ei hihna ole välissä,
variaattorikopassa ei ole tiivistettä.
Voiteita tarvitaan lähinnä takavarin sisäosissa, joissa on myös stefatyyppiset tiivisteet,
ja esim kytkinkenkien saranatapeissa.

klik. suurenee.

siis tappeihin 6 ja osien 5ja8 sisälle.
Ja koko paketista läpi tulevalle akselille.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Jalmari82

Nyt ehditty askarrella skootterin parissa. Uusi hihna, oikeaa kokoa, paikallaan oli 18 755 joka kulunut millin kapeammaksi. Uudet vakio rullat, entiset jo jonkin verran kuluneet. Kytkimen pinnat oli lasittuneet, kevyesti hioin ja putsasin. Lisäksi tuli tuo uusi putki hankittua. Ennen paikalleen laittoa kysyisin kannattaako putkesta porata alku käyrän reikä isommaksi?
Kypärä tuli hankittua myös jotta pääse itse testaamaan jotta saa selvää miten toimii :)

EDIT:

Ja lisäkysymys koskien gianellin putkea. Putkessa ei ole letkun paikkaa joten tukitaanko letkun pää vai mitä sille tehdään?
Letkusta lensi jotain öljyntapaista kun roikkui vapaana.
Lisäksi vakio putkella tuntui kaasun vastaaminen olevan paljon parempi.

Sepi6

Sen pakokaasun kierrätysputken voi tukkia, on päästöjen vähennyksen takia laitettu. Se Gianelli on "viritetty" toimimaan tietyllä kierrosalueella (korkeammalla kuin vakio) ja sen ulkopuolella toimii huonommin kuin vakioputki.
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Jalmari82

Kiitän kaikkia vastauksista, eiköhän se toimi taas. Kerron kun saan kasaan ja ajettua.
Taidan vielä ottaa sen kurin putkesta.

konenikkari

Kokeile edes ensin kuri paikallaa, ja ota sitten pois, meitä muitakin kiinnostaa  ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Jalmari82

Kurin kanssa kokeilu jäi hyvin lyhyeksi, jaksoi mennä kymppiä.
Kokeilin vakio putkella, hetken meni 50km/h kunnes alkoi hyytymään ja kulki enää 30km/h. Putki oli erittäin kuuma.
Aloin irroittaa kuria uudesta putkesta mutta hetki meni kun dremeli kopiosta karkasi savut.
Ehdin jo hiukan innostua tästä harrastuksesta mutta tuntuu koettelevan liikaa.

konenikkari

Joku on nyt pahasti pielessä ,kyllä sen pitäisi kurilisellakin putkella kulkea ainakin neljää kymppiä.
Hihnasi taitaa nyt olla puolimilliä liian paksu ja kymmenen milliä lyhyt.
Mutta joku muukin siellä nyt jarruttaa tai kuumentaa.
Jotkin osat saattavat poiketa alkuperäisistä siinä etuvarissa,
hihnan pitäisi variaattoria kootessa sopia puristumatta etulautasten väliin,
ja takalautasilla sen pitäisi kootessa olla ulkosyrjästään lähes lautasten reunan tasolla.
Aina nuo ei kootessa asetu aivan noin mutta käynnistettyäsi ilman koppaa,
niiden pitäisi asettua noin.
Siis etuvarilla hihnalla pieni reunavälys ja takavarilla lautasen reunan tasolla.
Jos ei noilla tokene, pitää ehkä syytä etsiä siitä sytytysennakosta.
Vaikea keksiä mikä siellä jarruttaa ja kuumentaa.
Pyöriikö takapyörä kevyesti käsin tai ääntääkö perän vaihteisto.
Onneksi noita dremelikopioita saa halavalla, tsemppiä  ;)

Jalmari82

Eli hihna joka paikallaan oli 18 755 ja nyt vaihdoin 17,5 765
Täytyy nyt vielä katsoa paikat läpi.
Kyllä takapyörä ihan herkästi pyöri. Pienehkö kahnaus kuuluu aivan kuin jarrulevy kahnaisi muttei mielestäni niin että jarruna toimisi. Rengas muuten on 130, eikö nestejäähyssä pitäisi olla 140?

Jalmari82

Kaasari puhdistettu, uudesta putkesta kuri pois ja paikalleen, ilmanputsari puhdistettu, uusi myös tilattu sillä oli jo hiukan rikki.
Paikallaan vastaa kaasuun ihan ok mutta kierroksilla alkaa röpellys. Ajamassa en käynyt.
Toisiaan tuo hihna on aika tiukasti etuvarin välissä. Kymcossa on huomattavasti löysempi. Mikäs siinä voisi kiikastaa?

Jalmari82

Näillähän se toimikin hyvin. Meinaa kulkea ehkä jo liiankin kovaa, noin 60.
En osaa sanoa mikä oli se syyllinen, veikkaan että putki aiheutti omansa.
Lisäksi kytkimessä lasittuneet pinnatkin vaikutti.
Hieno foorumi, vastaukset saanut nopeastikin jonka avulla oppinut skootterista todella paljon.

Jalmari82

Jatketaan samaan ketjuun.
Tuli vaihdettua takarengas. Mihin momenttiin takavanne tulisi kiristää? En löytänyt vastausta mistään.
Ei kovin tiukassa tuntunut olevan aukaistaessa.

konenikkari

Neljä jotain mittayksikköä vois olla sopiva  ::)
Itse väännän 4kg voimalla ja metrisellä varrella.
Ehkä tärkeämpää, kuin grammantarkka momentti, on se että ruuvi tai mutteri on ruosteeton ja hyvin voideltu, kiristäessä.
Minulla käytäntö on, puhdas ja voideltu ruuvi tai mutteri päin, ja senjälkeen kiristys n.1/8 osa kierrosta.

Jalmari82

Kiitos vastauksesta.
Laittelen näillä ohjeilla.