Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä vikana?

Aloittaja Matteuss, 06.10.15 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

Matteuss

Nooo..,.,. alotin purkamisen niin heti takarenkaan pultin sain pskottua :DD nyt sitten saakin porata sen pultin kannan irti.. Huomenna jatkuu ja käyn tilaamassa uuet pultit takarenkaaseen.

EDIT: Tässä video miltä kuulostaa, kun käsin pyörittää konetta:

https://www.youtube.com/watch?v=mOhyO09dtaY&feature=youtu.be

Edit: kone irrotettu, esityöt jäi vähän tekemättä niin siinä sai kaikenlaisia letkuja irrotella kun toinen kannatteli skootteria:D ens kerrralla onnistuu sitten paremmin.

Matteuss

Ei ollut varmaan petilaakereissa vika! Oli staattori irti osittain:D siitä johtui kolina. Nyt liikkuu sulavasti ja ei ole ylimääräistä väljää kampiakselissa.

A_sentaja

Hyvä,hyvä jälkiviisaana olisit ensin sen tsekannu. Ennenkuin motin revit irti...;) Mutta oppia ikä kaikki, minä tuohon staattorin löysyyteen jo viittasinkin,niitä on roxiin sattunut ennenkin.. Huomaa,että se staattorin alusprikka painuu kasaan ja tarpeeksi usein irroitettuna ei enää kiristy,vaan löystyy ajossa... Uutta prikkaa tai tippa kierrelukitetta tarvittaessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Noih, toisaalta tulee samalla vaihdettua mäntä ja varmaan hoonautan pytynkin. Männässä oli aika syviä jälkiä ja sylinterissäkin 1 kohdassa selvästi sormella tunnettavia.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 08.10.15 - klo:20:04
Ei ollut varmaan petilaakereissa vika! Oli staattori irti osittain:D siitä johtui kolina. Nyt liikkuu sulavasti ja ei ole ylimääräistä väljää kampiakselissa.
Kukahan oli jättänyt staattorin löysälle  ::) ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

en ainakaan minä! vaikka se olikin mun asentama :o Laitoin silloin niin tiukalle kuin sain, meinas kanta nyljäytyä paskaksi. No nyt on taas kireällä eikä varmana irtoa. Saatan vielä huomenna laittaa ruuvilukitetta ja asennan uuden männän jos paikallisessa liikkeessä on hyllyssä mäntiä. Antoin edelliselle männälle kyytiä moukarilla kun v****tti ;D

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 08.10.15 - klo:22:03
en ainakaan minä! vaikka se olikin mun asentama :o Laitoin silloin niin tiukalle kuin sain, meinas kanta nyljäytyä paskaksi. No nyt on taas kireällä eikä varmana irtoa. Saatan vielä huomenna laittaa ruuvilukitetta ja asennan uuden männän jos paikallisessa liikkeessä on hyllyssä mäntiä. Antoin edelliselle männälle kyytiä moukarilla kun v****tti ;D

Toisin sanoen sulla on se alusprikka kulahtanut,sieltä loppuu kierteet ja mutteri ei vaan kiristy enää...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Noniin! uus mäntä hommattu, ProX merkiltään että on asentajassa vika jos leikkaa kiiinni. Laitan vielä ruuvilukitetta staattorin ruuveihin että varmasti pysyy kiinni.

A_sentaja

hienoa,ja muista maltilla vetää aluksi, niin toimii jatkossakin...:)

Matteuss

Ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.. Sain koneen kasaan ja laitoin muutenkin roxin kuntoon. Lähti pienen polkemisen jälkeen käyntiin. Siinä hetken vähän kierrättelin ja yllätys, yllätys, sama ääni jatkuu edelleen >:(. Nyt roxi on ollut tallissa homehtumassa, oon kerännyt intoa alkaa aukaseen konetta uudelleen. Veikkaan, että vika onkin oikeasti petilaakereissa.

konenikkari

Kun korjaat petilaakerit, varmista että vauhtipyörän alla oleva öljypumpun muoviratas on eheä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

Tämä tuli tarkistettua jo, kun uusin öljypumpun letkut. ehjä oli ja sitä pyöritellessä kyllä öljypumpunkin ratas pyöri:)

Matteuss

2vuotta vanhaan vikaan vastaus: vian aiheuttajat eivät olleet petilaakerit vaan vääntynyt kampiakseli. Syytä vääntymiselle ei löydetty mutta nyt on roxin kone uusilla osilla kasassa. Enään kannentiiviste niin pääsee starttailemaan :D

Matteuss

Jaahas. No nyt alkaa ideat multa loppumaan. On uusi kampiakseli, laakerit, mäntä, hoonautettu sylinteri ja uusi remmi, rullat, VP ja kytkinjouset. Edelleen kuuluu se mystinen ääni roxista jonka löytää videosta, jonka postasin aikoinaan tänne. Nyt kaikki apu kelpaa että saan roxin kuntoon!

konenikkari