Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Ludix ja etuhaarukka kanittaa kaatumisen jälkeen

Aloittaja chriskolumbus, 26.07.08 - klo:00:55

« edellinen - seuraava »

pösö tkr

Lainaus käyttäjältä: chriskolumbus - 02.08.08 - klo:15:07
Etuhaarukka korjattu!!! :-D

Avattiin se etuhaarukka (aluksi oli avattu vain etukate mutta siinä ei pystynyt tietämään mistä päin rahina ja kanitus tuli) ja ohjaustangon alapään mustan osan (se levein loppuosa) pohja on oli kai pikkuisen vääntynyt kaatumisessa. Rautakanki alle, varovaista naputtelua siihen "raapivaan" eli kanittavaan osaan... ja voila! Rahina ja jumittaminen loppui siihen. Samalla opittiin tukku asioita etupäästä.
Nuo vinkit siitä hollantilaisesta osaliikkeestä olivat tosi hyviä. Otin kuvia itse ongelmasta mutta en keksi miten ne tähän saisi liitettyä (paitsi että jos laittaisi omaksi kuvaksi !!!) joten viittaa vaan siihen varaosakuvaan: http://www.easyparts.nl/showdrawing/2656/48091/-/0-968-1-m419-m1083-m2829-s2656-d48091/Handlebar__Drum_Brake.html
eli tuossa räjäytyskuvassa kohta 2 vieressä oli tämä vääntymävika. Kyse oli muutamista milleistä sillä tangon alapään liikkumakourussa on seinämässä sellainen stanssattu pultinpää johon tangon alaosan reuna otti sitten kiinni. Homma oli selvä kun sitä silmällä katsoi sillä hiertymä oli muusta mustasta väristä poiketen hioutunut metallinväriseksi.

Emme ehtineet edes kirjaa ostaa/hankkia. Mutta täytynee hankkia sillä ajajan tiedot moottoreista ja mopon teknisestä toiminnasta on aika hatarat. Oppimishaluja on joten ehkä täs vielä edetään.

Täytyy myös sanoa että Peugeot tuntuu aika hyvin rakennetulta mopolta ja mitä olen nähnyt että sitä mainostetaan kevyeksi ja "tytöille sopivaksi".... olen täysin eri mieltä! Masiina kuljettaa tosi kevyene vaivattomasti kaksi raavasta miestä (@ 70+kg) ja kiihtyvyys on jopa pelottavan hyvä. Kuten loppunopeus. Ei todellakaan tartte mitään virityksiä ruveta tekemään.

Hyvä ostos!

Itsellä myöskin työ kouru vääntynyt mikä estää ohjaustankoa kääntymästä liikaa. Viilasin osaa hieman mutta luulen että etuhaarukkakin on vääntynyt koska osui aika pahasti katu kiveen.

Omasta mielestä aika pieni skootteri. Ei tulisi mieleenkään ottaa ketään kyytiin vaikka rekisteröity kahdelle.