Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Eturenkaan irrotus venttiilin vaihtoa varten

Aloittaja Mammo, 15.04.13 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

JPP

Itelläni venttiilin vaihto myös edessä kumpaankin vanteeseen. Törmäsin googlettamalla tällaiseen värkkiin https://www.youtube.com/watch?v=k7PxVeaYCco

...löytyy hintaan 20€ motomarketissa http://www.motormarket.fi/venttiilityokalusrj-tubeless-258-5540-1.html

Meinasin kuitenkin kokeilla, josko toimis tällä virityksellä samaan malliin (eli pultti, mutteri ja vanhan silikoonituubin korkki pätkästynä).

Kuvassa oleva vanha venttiili on 90 asteen kulmalla, mutta tilatut suoria, joten ainakin teoriassa tuo pitäisi onnistua tolla virityksellä.. kunnolla liukkaria ja nakuttelee vaikka hennosti listavasaralla kartiosta läpi.   :)
I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Coastside

Renkaan toisen sivun irroituksella saa asennettua mutta sen takaisin saanti voi olla ongelma. Kannattaa ainakin yrittää filkan keinoa. Tosin kohtisuora asento voi estää sen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JPP

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.06.16 - klo:15:13
Renkaan toisen sivun irroituksella saa asennettua mutta sen takaisin saanti voi olla ongelma. Kannattaa ainakin yrittää filkan keinoa. Tosin kohtisuora asento voi estää sen.

Nyt kiinnostaisi tietää, että minkä moinen se filkan keino on? Ei ollut nimittäin kovin helppoa tuolla mun neppailulla kun venttiilin läpivienti ja vanteen keskiö niin hemmetin lähellä toisiaan (ja sen lisäks venttiilin reikä on keskellä vannetta). Ei sinne väliin pääse millään naputtelemaan. kampesin vasaralla jne, mutta ei. Lähellä oli kyllä. Auton renkaaseen ja isompaan vanteeseen toi kikka kyl toimii. Ja pienempäänkin jos jonkun kampeamis välineen keksii..
I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

kani

Lainaus käyttäjältä: Mammo - 06.05.13 - klo:23:49
Kävin ostamassa motonetistä tubeless venttiilin jonka halkaisia on 15mm ja moponvanteen reijän helkaisia on 11,3mm.Eli pitäisikö kyseinen tubeless venttiili käydä tähän vanteeseen?Se on 90 asteen kulmassa ja 15mm mutta kartion alkupäästä noin 11 mm.Samanlaiset venttiilit sain solifer huollosta eli sama kuin motonetistä.

Sattumoisin kun kävin motonetissä tuli huomattua että siellä oli 8/11mm koot. Onko tuo jälkimmäinen yleisempi?

pekpel

Motonetin 11mm venttiileitä oon laitellu moneen mopoon..
Ja aina vetämällä vanteen läpi, eli rengasta oon raottanut puristimella sen verran että saa sujautettua venttiilin renkaan sisään ja sitten vedettyä paikalleen
Tuo koukku ja suppilon läpi painaminen oli ainakin mulle ihan uus juttu
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jwalk

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.06.16 - klo:19:37
Ja aina vetämällä vanteen läpi, eli rengasta oon raottanut puristimella sen verran että saa sujautettua venttiilin renkaan sisään ja sitten vedettyä paikalleen
Samma här. Saippuavettä vähän liukkariksi, niin nätisti on ihan käsin nykäsemällä aina lopsahtanut paikalleen, kiinanskoottereissa.

openflow

Laitoin myös motonetin 90-asteen kulmaventtiilin(11mm) ja raotin rengasta kolmella puristimella. Meni kivuttomasti paikalleen.

-Zone-

Täällä toinen erakkoharhailija. Aina olen vanteelta irrottanut että saanut venttiilin pujotettua sisäkautta. Ei ole tullut mieleenikään noin simppeli ratkaisu. (Toisaalta, ei se venttiili miksikään ongelmaksi silti ole muodostunut..)

JPP

Eli kumia siis voi litistää ja se menee takaisin omalle "paikalleen" ja ilma pysyy renkaassa kun itse täyttää? Vai?

Jostain oon kuullut, että ei oikeen ite pysty kumia vaihtaa tubelesiin kun ilma ei enää pysy kunnolla renkaassa.. voi olla, että oon kyllä nähnyt untakin :)

pekpel

Kyllä pysyy ilma tubelessissa vaikka ite vaihtaa renkaan, pitää vain malttaa olla murjomatta renkaan tiivitepintaa rikki..
Monesti vaikein homma on saada rengas nousemaan vanteelle, varsinkin jos on pinossa kumia säilytetty ja se on ihan läjässä, eli laidat toisiaan vasten.
Suosittelen säilyttämään irtorenkaita niin että vaikka paksulla phvinpaloilla levittää rengasta reilusti, ei tule tuo vanteelle nostaminen sitten kiusaamaan
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JPP

Ok, hyvä tietää jatkossa. Sain ton kuitenkin tolla omalla virityksellä toimimaan.

..rc auton rengasraudalla kampesin. Oli ihan passeli tohon hommaan.

P.S. Tota korkkia piti vuolla venttiili sisällä niin, että se meni läpivientiin sisälle (venttiili jo valmiiksi hollilla). Sitten sitä korkkia piti vielä sytkärillä kuumennella, jotta se kovettuu. Ekat kaks korkkia meni lyttyyn kun kampesi. Se kovetus on melko oleellinen juttu jos tollasella silikoonituubin korkilla yrittää.