Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysymys Solifer Retron alipainesysteemeistä

Aloittaja jarge, 26.05.16 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

jarge

Olen nyt ajellut tyttären skootterilla viikonloppuna 30-40 kilsaa ilman ongelmia, sen jälkeen kun vaihdoin kaasariin uuden luistikalvon. Saattaapi siis olla, että vika on ollut siinä.
Vanha kalvo oli mielestäni ehjä, olin tarkkaan koittanut katsoa ettei siinä olisi ollut pientä reikää.  Vanha kalvo kuitenkin näytti vähän lerpulta ja venyneeltä verrattuna uuteen kalvoon, joka istui napakasti kaasarin kannen uraan. Vanhaa kalvoa oli ympärysmitaltaan inan isompi ja sitä joutui siihen uraan sovittelemaan ja kantta nitkuttelemaan, jotta se olisi asettunut kunnolla uraan. Mahtaisiko siis olla niin, että kalvo ei sittenkään ollut kunnolla istunut paikoilleen ja oli jotenkin päästänyt kalvon reunan hiukan valskaamaan vaikka tätä koitin varoa ja kannenkin  olin tiukasti kiristänyt? Tai voisiko olla mahdollista että venynyt kalvo olisi vaikuttanut luistin toimintaan niin, että se välillä takerteli tai muutoin liikkui epämääräisesti? Mopolla ( ja kalvolla) on ikää neljä vuotta.
Epäilevänä luonteena en siis vielä uskalla kuuluttaa, että ongelma on ratkaistu....... ;) Mutta kyselen täältä sitten taas jos ongelmia ilmenee.
Toivottavasti näistä jutuista on iloa sitten jos joku muu sattuu vastaavanlaisten epämääräisten ongelmien kanssa ihmettelemään.
Kiitos kaikille pohdiskeluun osallistuneille!

jwalk

Hieno homma jos retro ny wörkkii  :) Vähän kyllä oudoksuttaa minuakin, Ei ihan sovi oireisiin, siis oman kokemuksen perusteella.
Yleensä, kun kalvo alkaa vuotamaan, niin tehot vaan tippuu, sama juttu jos kalvo asettuu huonosti.
Kalvo turpoaa bensasta ja hyvin nopeasti uusikin lerpahtaa. Yön yli pito kuivassa ja tuuletetussa paikassa kutistaa kalvon normimittoihin.
Mutta, paljon kivempi, jos epäluuloni on turha.

jarge

Siksipä en uskallakaan vielä todeta että tässä ratkaisu oireisiin. Voihan olla, että ropeloidessani olen huomaamattani korjannut jonkun toisen vian......  vaikkapa esimerkiksi tuon mainitun tulpan johdon asennon  :D

helkama sc-r

Maadotukset ja mm. sytytyspuolan liittimet löystyessään ja hapettuessaan voivat pätkiä virtaa tai virtalukko on hapettunut. Kääntele avainta vähän virrat päällä ja katso pätkiikö mittariston virrat.
Sytytyspuolella on vain muutama liitin, ei niiden tarkastaminen kauaa kestä.
Sitä ennen mopolla ei kannattaisi ajella, sytytysboksi voi mennä, kun virtojen pätkiessä tulee jännitepiikkejä.

pekpel

Jos on sivujalan tappokytkin niin siellä voi pyöriä vesihelmi.
Sammuttaa mopon miten sattuu.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..