Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

S50 -> S70

Aloittaja tatza, 27.03.16 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

pera8x

tuo ilman syöttäminen pakokaasujen sekaan on toinen ihmetyksen aiheeni. prätkissä yms. ihan ok, kun ei niitä tartte katsastaa. mutta kuinka sellasen auton saa päästöistä läpi, missä on tollanen ilmapumppu? eihän pensakoneisen auton pakarissa tartte olla, kun pieni reikä, niin pakokaasujen seassa on happea liikaa, jollonka tulee hylsy pakokaasutestissä. ???

jk_single

Ymmärtääkseni lisäilma tarvitaan palamattomien hiilivetyjen "polttamiseen" katissa, ja mitään pumppua ei Vespassa ainakaan ole. Se imee variaattorikotelosta takaiskuventtiilien kautta, varmaan jonkun painepulssin avittamana", ja toiminee tyhjäkäynnillä ja ehkä pienillä kierroksilla
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

Partanen

Auto pumppaa käynnistyksessä, siksi että katalysaattori ei kylmänä toimi.

Vespassa pumppuna toimii sama puhallin, joka jäähdyttää moottoria. Sylinterin jäähdytyskopasta menee letku pakoputkeen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jk_single

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 02.05.16 - klo:18:57
Auto pumppaa käynnistyksessä, siksi että katalysaattori ei kylmänä toimi.

Vespassa pumppuna toimii sama puhallin, joka jäähdyttää moottoria. Sylinterin jäähdytyskopasta menee letku pakoputkeen.

Olen Itse poistanut tämän järjestelmän (pakoputken vaihdon takia) 2-tahti Vespa S:stä eikä siinä ainakaan ollut mitään reikää, eikä muutakaan liitantää, jäähdytyskoteloon, tämä on 100% varmaa!

Nelitahtisista en tiedä?

Partanen

Ainakin katalysaattorilla varustetuista PX:istä kuvailemani järjestelmä löytyy! Mutta eipä siinä ole variaattorikoteloakaan, se on 110% varmaa!
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jk_single

Partanen

Ei tosta linkistä selviä mitään. Pitäisi etsiä kuva jossa näkyy moottorikin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.05.16 - klo:10:29
Ainakin katalysaattorilla varustetuista PX:istä kuvailemani järjestelmä löytyy! Mutta eipä siinä ole variaattorikoteloakaan, se on 110% varmaa!

Tyypillistä Partasta, jos ei osu, siirretään maalia, poliitikkoainesta.
Lisäilmaa toimitetaan pakoputkeen jotta,
viimeisetkin palamattomat osiot palaisi viimeistään pakoputkessa tai siihen rakennetussa katalysaattorissa.
Näissä tapauksissa pakoputki ja sen rakenteet toimii siis "jälkipolttimena" ja maalima pelastuu.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jk_single

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.05.16 - klo:12:38
Ei tosta linkistä selviä mitään. Pitäisi etsiä kuva jossa näkyy moottorikin.

PX euro 3 workshop manualista löytyy kuva, ja se imee suurin piirtein kaasutinkotelon edestä (en osaa laitaa tänne kuvia suoraan).  Jos Partanen ei usko, niin eipä yöunet sillä mene.

Partanen

Käyttävät nimitystä S.A.S., eli Secondary Air System.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.05.16 - klo:14:04

Mullakin toimii  "S.A.S." annan roxille kaasarin kautta happea niin että putki punottaa, ilman moisia toimia  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.05.16 - klo:14:30

Mullakin toimii  "S.A.S." annan roxille kaasarin kautta happea niin että putki punottaa, ilman moisia toimia  ;D
Mun mopossa ei oikein toimi tuo, kun on mennyt rosterikäyrä aivan siniseksi  :-\

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 04.05.16 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.05.16 - klo:14:30

Mun mopossa ei oikein toimi tuo, kun on mennyt rosterikäyrä aivan siniseksi  :-\

Sulla on liian kylmät seokset, kun kerta sinisenä käy.... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tatza

Prrkele.

Tätä Ässää oon nyt koittanut saada syksyn tullen säätöihin.

Pienellä kaasulla menee ihan kohtuullisesti, mutta kun lätkän vääntää pohjaan niin booaa.
Erinäistä suutinjumppaa on tehty, ilmaruuvia rukattu ja neulaakin säädetty, vaan ei meinaa osua kohdilleen.
ss 200px / px 177dre / s 50-2t / prima nv125 / xv virago

pera8x

sana "booaus" kuulostaa mun korvaan siltä, että polttoaine loppuu. isompaa suutinta vaan ja nimenomaan pääsuutinta, jos täys kaasulla booailee. tyhjäkäyntisuutin on varmaan ihan ok, jos kone käy tyhjäkäyntiä ja muutenkin pikkukaasulla ok.