Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Roksin ongelmia kylmänä

Aloittaja Skootteri10, 26.04.16 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

Skootteri10

Roksi  pätkii ja sammuu kaasua antaessa kylmänä eikä tyhjäkäyntikään toimi eli sammuu siinäkin.... menee hermot kohta sillä olen uusinut osaa jo 200e eestä eli uusi kaasari,läpät,läppärunko,tulppa, tulpanhattu, tulpanjohto, käsiryyppy,bensahana... voisiko joku osaava nyt auttaa ku en ite enää keksi missä vika? Selvennetään viellä vähän eli lähtee hyvin käyntiin sähköstartista ehkä mielestäni liiankin hyvin mutta sen jälkeen sammuu ja alkaa tekee tota vikaa?? Kaasariakin olen säätänyt? Ja lämpimänä toimii kaikin puolin hyvin.

helkama sc-r

Saa varmaan liikaa ilmaa tai liian vähän pensaa.
Onkovakio ilmanputsari, pakoputki ja minkä värinen sytytystulppa on?

A_sentaja

Kannentiiviste falskaa mahdollisesti, mutta minkävuotinen peli ja mikä kaasutin siinä on ja kuten helkama jo sanoikin, onko vakiokombo.?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Skootteri10

Kaasari on täysin uusi dellorton 17,5 phva ed. Ja on vakio ilmanputsari ja putki on leovince. Ja tulppaa en ole kattonut vähään aikaan mutta viimeks oli maitokahvin värine eli hyvä?

helkama sc-r

Tyhjäkäyntiseos pitäisi varmaan säätää.
Käytä lämpimäksi ja säädä seos- tai ilmaruuvista mahdollisimman kovat kierrokset ja tyhjäkäynti niin, että takarengas lähes pyörii tyhjäkäynnillä.

Skootteri10

Tyhjäkäynnin olen säätänyt siten että seos 1,5 kierrosta ja tyhjäkäynti ruuvi korvakuulolla siinä missä käy tasasesti.

konenikkari

Mikä vuosimallin roxi, seosruuvi sais kylmillä ilmoilla olla 1 kierrosta.
Kokeile tilapäisesti pienentää tulpan kärkiväli 0,4mm.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Skootteri10 - 26.04.16 - klo:21:18
Kaasari on täysin uusi dellorton 17,5 phva ed. Ja on vakio ilmanputsari ja putki on leovince. Ja tulppaa en ole kattonut vähään aikaan mutta viimeks oli maitokahvin värine eli hyvä?

Onko suutin vaihdettu isompaan, kun tehoputki on kiinni...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

helkama sc-r

Tyhjäkäyntiseos säädetään koneen, eikä ruuvin kierrosten mukaan.

Skootteri10

Juu suutin on vaihdettu 78 ja joo kone käy hyvin että ei säädöissä vika pitäs olla. Taas kävin sitä käynnistämässö ni vähän aikaa se sitä teki eli tyhjäkäyntiä kesti iha ok mutta kaasua antaessa meinas aina sammuu se on vaikea selittää mutta pätkii sillee oudosti... lämpimänä toimii kyllä ihan hyvin paitsi joskus on tehnyt lämpimänäkin mutta silloin seos oli vähän laihemmalla kun kokeilin miten toimii.. parhaiten toimii seos ruuvin ollessa 1,5 kiekkaa auki mutta silloinki tekee sitä kylmänä... alkaa toivo mennä kohta....

Skootteri10

Ja eikö pitäs toimii normaalilla tulpalla vai mitä toi kärkiväli juttu auttaa?

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Skootteri10 - 27.04.16 - klo:16:30
... alkaa toivo mennä kohta....

Jos et tee kerrottujen ohjeiden mukaan, on turha ihmetellä, miksi skootteri ei toimi.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skootteri10 - 27.04.16 - klo:16:33
Ja eikö pitäs toimii normaalilla tulpalla vai mitä toi kärkiväli juttu auttaa?

Sen toimen avulla selviää onko kipinä riittävän voimakas.
A_sentaja:n  kansitiivistevinkki on tarkastamisen arvoinen.
Kun mopo sammuu, katso tarkasti, löytyykö tulpasta vesihelmi.

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Skootteri10

Mikä tämä vesihelmi on? Ja näkeekö kannentiivisteestä että falskaa vai pitääkö suoraan ostaa uusi?

konenikkari

Kannentiivisteen pieni tihkuvuoto, kylmänä, ei välttämättä näy kuin käyntihäiriöinä.
Vesihelmi on pisaraa pienempi neste keräytymä, ja mm.
;D vesihelmi on kylpylä  ;D
Tuleeko mopon pakoputkesta, kylmänä käydessä, vaalean harmaata savua/höyryä,
joka loppuu samoihin aikoihin kuin käyntihäiriökin?