Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasuvaijerissa/öljyvaijerissa vikaa?? aprilia sr 50 r 2011

Aloittaja Leiskale, 05.04.16 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

Leiskale

Huomasin viime syksynä että skootteri röpöttää paljon siis todella paljon ku lähtee ajamaan ja on seissyt jonkun puolisen tuntia minimissä. Tulee paljon valkoista savua ja ei kiihdy mihinkään ensimmäisen kilomentrin aikana mutta sitten vika häviää kokonaan. Ja olen huomanut kun kerran vahingossa käänsin kaasukahvaa väärään suuntaan (älkää kysykö miksi) niin oisko siinä voinu joku öljypumpun vaijeri löystyä tai mennä poikki? Muistaakseni ton jälkeen alko tekee tota röpötystä kylmänä.

Skootteri on aprilia sr 50 r 2011 kaasarimalli.

konenikkari

Jos vaijerissa on ollut paljon löysää, pääsee vaijerinkuori nousemaan öljypumpun puoleisen säätöruuvin sisältä,
varsinkin jos kaasua kääntää väärinpäin.
Huoltotiedoitteessa kehoitetaan vaijerin kuori sitomaan lukituslangalla, säätöruuviin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Leiskale

Eli siis miten toi homma niinku hoituu?  ;D eiks auta pelkkä säätöruuvvin säätö enää vai?

konenikkari

Jos se kuori on noussut pois säätöruuvin sisältä, se menee sinne takaisin ihan paljain käsin.
Lukitusta suositellaan ettei nouse toista kertaa.
Pistä hauksi aprilia_ditech_updating ja katsele pdf tiedoston sivujen 23ja 24 kuvia kuvia.
Ja varsinkin sivua 24  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Leiskale