Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

mystisen vian hakua.

Aloittaja yamaha, 27.03.16 - klo:13:42

« edellinen - seuraava »

yamaha

Tervehdys :) päätin kysyä täältä,jos löytyis apua vian paikantamiseen.mulla  Ollu toi solikka skootteri 6v ajettu melkeen 8000km.vika on seuraava pätkii satunnaisesti ajossa,viittaa sähkö puoleen!pari vuotta sitten pimeni cdi boksi se uusittiin vika ei poistunut.variaattorissa on rajotin joka on katkaisimella ohittu,liittyykö jotenkin siihen?en usko kyllä.vika on ollu uudesta asti,ja vähän ärsyttävä vika,joskus pätkii kerran ja toisinaan ajossa useammin.mites puola tekeekö se tuollaisia oireita vai pimeneekö kerralla?johtojakin olen koittanut tutkia vikaa löytämättä.oisko jollain ideaa vian paikallistamiseen?tulpan hattu  vaihdettu uutena NGK hattuun samoin tulppa.

Coastside

Nokipiikkin tuntuinen vika? Tekee kärkiväliin ja katoaa. Liittimien kuntokin olisi hyvä tarkistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

Kerääkös tuo 4T paljonkin karstaa?jos nyt oikein muistelen niin on kyl joskus tehnyt sellaista et puristukset katoaa startessa ja sitten palutuu hetken päästä.

viisnelonen

Puola vikaantuessaan voi pätkiä satunnaisesti, usein kuitenkin kun puola lämpenee kunnolla tai kun on kosteat kelit? Eli onko sääriippuvaista tuo pätkiminen?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

yamaha

Ei vaikuta kelit paistoi tai satoi.eihän tuo puola kyllä paljoa maksa jos koittaa,taitaa näissä kiinan skodeissa olla samat puolat?itse alussa epäilin cdi boksia,kun se hajosi ja vaihdoin uuteen ei vika poistunut.voiko tuo vika rikkoa cdi boksin,meinaan vaan kun yksi jo rikkoontunut.

Coastside

Liipaisukäämin väli kannattaa säätää puoleen milliin. Sen magneetti voi olla heikko ja ei anna aina pulssia.

yamaha

Mangneetosta varmaan tarkotit?voisko se olla siitä kiinni muuten kyllä toimii ja lähtee köyntiin pätkimistä lukuun ottamatta.

helkama sc-r

Pick-upcoil ei välttämättä ehdi reagoida kovilla kierroksilla, jos kelan etäisyys magneeton magneetista on liian suuri.
Sytytyspuolan abikoliittimet on kiinalaisissa tuotteissa löysät, mikä voi aiheuttaa pätkimistä.
Jos on kosketusvika jossain, voi syntyä jännitepiikki, mikä saattaa rikkoa mm.cdi boksin.
Liian rikas seos aiheuttaa nykimistä.

yamaha

Pitää tarkistaa nuo jutut.mites tuon mangneeton säätö tapahtuu,pitääkö mangneeto irroittaa?omistan kyllä liuska mitan,jolla voin kyllä tarkistaa nykyisen mitan.

viisnelonen

Sitä liipasukäämiä(pick-up coil) liikuttamalla se väli säätyy.. taitaa olla parilla ruuvilla kiinni.
Mittaa väli ennenkuin menet niitä ruuveja löysäileen, voi olla kyllä löystyneetkin ja siksi siirtynyt.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

yamaha

Nätti pvä tulossa taidan mennä tutkimaan nuo jutut ja käyn kaikki johdot läpi.ilmoittelen mitä löytyy tai rikkontuu :D

konenikkari

Nimimerkki yamaha kyselee apuja solikkaan.
Vika on mystinen, ja niin on laitekin.
Eikö edes vähän vois kertoa, joitain muitakin asioita skotusta.
Toistuva vikaantuminen viittaa maadoitusvikoihin,tai omiin virityksiin.
Jos esim ohituskatkaisin saa kosteutta.....
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

yamaha

Solifer black star vm 2010 ajettu 7800km.virityksiä ei ole.vika oli jo uutena,ennen ohitus katkaisimen asennusta.muita vikoja ei ole.potää käydä johdot läpi ja katsoa tuo mangneeton säätö.ulos vetäjä löytyi mutta vääränkokoinen,sopi kyllä edellisen mopoon.

Coastside

Se ei taida vaatia kiekon irroittamista koska kela on sen päällä.

konenikkari

"variaattorissa on rajotin joka on katkaisimella ohittu,liittyykö jotenkin siihen?en usko"
"virityksiä ei ole"
Päätä jo.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.