Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 26.07.15 - klo:13:23
oikein ruuvvi oli ja jengat sille ja lähto letkullekkin, mutta ei ollut yhteyttä kohokammioon. :o
Mullakin on pd19j kaasarissa acv-kalvo ja sen jousi, mutta kaasarista acv venttiilin poraukset kokonaan. Se pieni O-rengaskin oli tiivistämässä :)

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.09.15 - klo:18:56
Kolmesta koneesta ei yksikään ole päässyt kampuran loppuun saakka ennen vedon heikkenemistä tms..
Tuosta nykyisestä poiki kampuran laakeri 6600km hujakoilla ja siitäkin ekat 2200km on ajettu vakiona. Toisella koneella itse ajoin 20 000km, kiinni oli kaikkia mahdollisia virityssyhdistelmiä 72cc ja 82cc väliltä. Sääliä ei ole annettu. Vieläkin se olis käyttökelpoinen. Yksi 11 000km kampura meni parissa sadassa kilsassa horoksi kun siihen laitettiin 82cc. Tuuripeliä.

E: Ja lisätään, että koneet ei siis detoneet kampuroita paskaks.

makeeee_

Ossaako kukkaan sanoa missä kiinanmopossa on vakiona kierroslukumittari? Ois hyvä lisä omaan pirssiin.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: makeeee_ - 20.03.16 - klo:15:15
Ossaako kukkaan sanoa missä kiinanmopossa on vakiona kierroslukumittari? Ois hyvä lisä omaan pirssiin.
Ainakin tossa mun helkama sc2:ssa. Solifer xtr:stä löytyy myös. Muita en muista
tommoinen mulla oli edellisessä kinukissa: http://www.ebay.com/itm/LED-light-Two-Color-Universal-13000-RPM-Scooter-Analog-Tachometer-for-Motorcycle-/221375175553?hash=item338afd1b81:g:wpcAAOxyiOxRzPY0&vxp=mtr
Toimi ihan ok ,sen yhen kesän mitä kiinni oli. Lahjotin sen äskettäin kaverille...

makeeee_

Mutta ei näistä "classicci" malleista löydy mistään? Tämmönen ei myöskään olisi paha. http://m.aliexpress.com/item/32441046771.html
E: linkki muutettu

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: makeeee_ - 20.03.16 - klo:15:27
Mutta ei näistä "classicci" malleista löydy mistään?
Tämmönen ei myöskään olisi paha.
Linkki ei toimi.
Classic malleissa ei ole. Classiciin saa kyllä digitalista mittaristoa, mutta muistaakseni siinäkään ei kiekkamittaria ole. -> http://www.dhgate.com/product/led-speedometer-solana-digital-speedo-meter/96753490.html

Nuukailija

Itse laitoin analogisen kiekkamittarin, se ei ollut edes kovin kallis, johonkin ketjuun kirjoitinkin siitä juttua, olikohan kierroslukumittari halvalla vai mikä lie ketjun nimenä.

On tuo nyt yhden kesän ja talven toiminut, vähän alkaa 'kromi' ruostumaan tosin, kun mopoa ulkona tullut pidettyä.

Tarkkuushan tuossa on mitä on, mutta variaattorinsäädössäkin se muutos kiinnostaa oikeastaan enemmän kuin absoluuttinen totuus ja itseäni analogiset viisarit miellyttää digimalleja enemmän.

makeeee_

Analoginen on kyllä oma ehdoton suosikki, koska ehtii nähdä kun se mittari nousee. Ja näkee paremmin mahdolliset notko kohdat. Digi versiossa voi jäädä näkemättä kun luku vaihtuu niin nopiasti.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: makeeee_ - 23.03.16 - klo:09:46
Analoginen on kyllä oma ehdoton suosikki, koska ehtii nähdä kun se mittari nousee. Ja näkee paremmin mahdolliset notko kohdat. Digi versiossa voi jäädä näkemättä kun luku vaihtuu niin nopiasti.

Jos analogisen tahdot, niin tuossa on tietoa siitä kuinka itse ratkaisin mieliteon, ekassa postauksessa ei vielä paljoa, mutta ketjussa myöhemmin kirjoitin enemmän:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6315.0

Coastside

Mikähän on 110/70-12 halkaisija?  Ne kun on tyypitetty tuohon lyhytlohkoiseen classic baotianiin 3.00-10  ja 3.50-10 kanssa.3.50 on limiteillä meneekö.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

Kiinan 3.5-10 ja 100/60-12 on hyvin lähellä toisiaan. Mittasin joskus 137 ja 134 cm ympärysmitat (halkaisijat ~43cm).

~3cm suurempi halkaisija näyttäisi konenikkarin linkin perusteella.

konenikkari

Eri valmistajilla saattaa mitat heitellä, myös vanteen leveys vaikuttaa lopputulokseen.
Todellinen mitta näkyy vasta kun rengas on vanteella ja ilmaa sisällä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Duro 3.50-10 halkaisia on 438 mm siis tuon 110/60 -12 kokoinen ja laskurin mukaan 110/70 on 22 mm suurempi. Nuo molemmat käyvät. Suuremmassa tosin jää vain 8 mm lohkoon, mallivarauksin. Lohkosta voi työstää joitain millejä koska pultin kohoumat on likimmät.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Tilasin Helkamaan Sparesta uudet takaiskarit, mallia RMS. Tarkoituksella 35mm lyhyemmät kuin vaimennuskykynsä menettäneet originaalit, koska etutolpatkin alkuperäistä lyhyemmät.
Ajatus oli saada hillittyä pientä yliohjaustaipumusta ja  muutenkin matalemmaksi mopoa.
Kuten arvata saattaa, niin kivikova persaushan siitä tuli :/ Hetken tutkiattuani hokasin, että iskarissahan on varaa pidentää, ts.pienentää lisää esijännitystä ruuvaamalla yläsilmukkaa.
Esijännitys melkein nollaan, ni nyt toimii :)
kestopäällysteellä kovemmassa vauhdissa erinomainen, terävät kuopat lyö läpi, mutta niinhän ne teki ennenkin. Rengaspaineita vois koittaa puottaa (2,2bar nykyjään), ni mitä sit sanois.
Takapää jäi silti n. 20mm alemmaksi kuin alkuperäsillä ja mokoma rauhoitti käytöstä selkeästi.
Eikä varmaana pohjaa, vaikka Tuksu hyppäis ritsille ;)

Scooteristi

Osaako joku kertoa pikaisesti (ja varmasti), että minkä kokoinen se takavariaattorin iso mutteri on? En pysty nyt mittaamaan, ja kohta menen biltemaan  :)