Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian cdi pureskelua

Aloittaja makeeee_, 12.03.16 - klo:14:08

« edellinen - seuraava »

makeeee_

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.03.16 - klo:14:22
Useinkin, maltillisenkin henkilön persoona muuttaa muotoaan, satulalle istuttuaan.
Itse kuulun juuri tuohon kategoriaan. Muuten olen hiljainen hissukka, mutta auta armias jos pääsen moottorilla toimivan päristimen päälle.
Ja kun vielä sähkömies on niin kaikki tämmönen cdi-staattori-rajoitin-rele homma kiinnostaa kovasti. Ei tuokaan mun "nappirajoitinkytkentä" mikään perinteinen on/off nappi ole ::)

Kulkukoira

Lainaus käyttäjältä: makeeee_ - 20.03.16 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.03.16 - klo:14:22
Useinkin, maltillisenkin henkilön persoona muuttaa muotoaan, satulalle istuttuaan.
Itse kuulun juuri tuohon kategoriaan. Muuten olen hiljainen hissukka, mutta auta armias jos pääsen moottorilla toimivan päristimen päälle.
Ja kun vielä sähkömies on niin kaikki tämmönen cdi-staattori-rajoitin-rele homma kiinnostaa kovasti. Ei tuokaan mun "nappirajoitinkytkentä" mikään perinteinen on/off nappi ole ::)

Täysillä mutkaan ja paareilla ulos.
| Tuusula | Aivan "pihalla" jo vuodesta 1952 |
| Keeway Zahara 50 - 4-T - 2022|

makeeee_

Eipä ollut pitkäikäinen patentti tämä. Toimi ehkä viikon verran kunnolla, sen jälkeen satunnaisesti silloin kun halusi, lopuksi ei ollenkaan. Tai keskijalalla kun kierrätti niin kuulosti että rajoittaa mutta kun lähti testaan nii kulki sen 75..
Heitin vesilintua sillä anturilla ja tein oman patentin. Mallia cdin vaihtaja. Eli kaks cditä, toinen rajotettu ja toinen rajoittamaton. Kun nappia painaa niin vaihtuu cdistä toiseen. Tuntuu pelaavan hyvin.
Ei ollutkaan hukka ostos se v-clicin cdi jossa on se rajoitin.

-Zone-

Hajosko se anturi , cdi, vai mittasitko, ettei se anturin johto hajonnut esim kuoren sisältä ?
Tuttavalle laitettiin tuo sama nopeusanturi. Reilu 4 vuotta se on sillä ollut toiminnassa ongelmitta.

Mites muutes se sun 2xcdi kytkentä? Onko sulla jokin moninapainen katkaisija vai miten on toteutettu?

makeeee_

Vaihoin sen johdonkin kun alkuperäinen katkesi siitä tilauksesta. Tinasi uuden johdon samaan kohtaan ja kuten sanoin niin keskijalalla tuntui että rajoittaa mutta ei oikeasti rajoittanut. Oma ylleismittari sano sopimuksen irti niin en oo kerinnyt kuin tuolla taskumittarilla mittailemaan. Sen mukaan ohmeja ei ole nimeksikään ja diodialueella mitattaessa näyttää että olisi yhteydessä. Tiiä siitä, näkee tarkemmin kun saan uuden fluken

makeeee_

Päivitellääs.
Yritin eilen taas saada sitä nopeudenrajotinta toimimaan. Ei vaan toimi. Joko se anturi tai cdi on ottanu siipeensä. Nykysellään on kiinni se 2xCdi kytkentä ja hyvin toimii. Mutta kun vähä viilasin vehjettä lisää niin tämä kulkee nyt 70kmh kierrosrajoitin päällä. Syy tähän lienee se että vaihoin eri varin ja rullat niin huippukierrokset muuttui. Yksi ratkaisu voisi olla se että ostaisi cdin säädettävällä rajottimella. Jos joltaki löytyy ylimääräisenä niin saa tarjota.
Zone: En oo  muistanu vastata tuohon kysymykseen. Haarotin vakio cdin rinnalle toisen cdin, mutta puolan johot laitoin releen lähtöihin ja releeltä sitten yksi johto puolalle. Ohjasin sen sillä tavalla että kun mopo käynnistetään, puola saa virtansa rajoitetun cdin kautta ja kun painonappia painaa niin rele vetää ja vaihtuu cdi rajoittamattomaksi. Ja kun sammutetaan rele löysää. Eli perus pitopiiri.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: makeeee_ - 26.05.16 - klo:22:09
Haarotin vakio cdin rinnalle toisen cdin
Tätä lähinnä meinasin. Eli kummankin cdi-boksin konkkia ladataan aina samaan aikaan ?
Mietin tässä itse, jos olisi vaihtava rele cdi-boksien maajohdoissa, jolloin toinen cdi olisi aina poissa pelistä ja toinen toimisi.

makeeee_

Mull   a on vastaavasti vaihtava rele puolan johdoissa.
Aattelin tuota nappikytkentää sitten muuttaa kunhan saan ratkaistua tämän pulman.

-Zone-

Juu tajusin. Ihan ensiksi arvelin (ennen kuin vastasit), että sulla on moninapainen kytkin jolla saat cdi-boksien kaikki johdot kytkettyä joko cdi1 tai cdi2, mutta sitten tuli mieleen, että taitaakin homma pelittää jos vaihtavalla releellä pelkästään cdi boksien maajohto kytketään maihin joko cdi1 tai cdi2 boksista. Näin olisi virtapiiri suljettuna kerrallaan joko cd1 tai cdi2, mutta ei molemmissa samaan aikaan. (kuten on jos vain puolan johtoa vaihdetaan)

makeeee_

Niinno joo tuntuisi tuo sun vaihtoehto olevan paperilla parempi, käytännössä tuskin eroa on.
Miten päteviä nuo diy konkkarajottimet on? Jos en raski säädettävää cditä ostaa, niin tuo voisi olla potentiaalinen vaihtoehto.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: makeeee_ - 26.05.16 - klo:22:49
Niinno joo tuntuisi tuo sun vaihtoehto olevan paperilla parempi, käytännössä tuskin eroa on.
Mä vaan ajattelin, ottaako se toinen cdi pidemmän päälle itseensä kun konkkaa ei saada purettua sytytyspuolalle kuten normaalisti kuuluisi kun rele katkaisee reitin. Toiminnallisesti ei siis joo tosiaankaan varmaan eroa ole.

makeeee_

samijkl

Voiskos joku vääntää ihan rautalangasta et miten tuo kahd3n cdin kytkentä rakennetaan.
Eli millasen releen ja napin tarvitsen?
Katkonko nykyisestä johtosarjasta cdi liittimet irti ja tinaan kaksi liitintä takaisin?
Ja se releen kytkentäkin on vähän hakusessa?

makeeee_

On varmaan helpoin kun piirrän kuvan.
-Tarvitset siis 2kpl cdi:tä, toinen rajoitettu, toinen rajoittamaton.
-Vaihtava rele (selviää kuvasta sitten tarkemmin)
-Liittimiä/tinaa ja vähän johtoa
-Sulkeva rele (tarvitaan jos käytät painonappia)
-Painonappi (Tämän voi tehä ihan perus on/Off kytkimelläkin, mutta tuo painonappi homma on ns. varmempi, kun ei tarvi hädissään nappia ettiä kun poliisit pysäyttää)
Piirrän kuvan sulle puolilta päivin, kun töistä tuun.

Coastside

Minulle tuttu kytkentä missä rele saa pitovirran sen omien kärkien kautta. Jotta kun virta katkeaa niin se kytkeytyy vasta painonapilla. Yleinen turvakytkentä ettei koneet lähde käskemättä käymään sähkökatkon jälkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04