Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

perävälityksistä

Aloittaja pera8x, 16.07.15 - klo:11:07

« edellinen - seuraava »

pera8x

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 16.10.15 - klo:14:41
Mulla on jokaisessa omassa koneessa ollut sellanen muovinen ihan ohut schimmi-prikka akselilla ja kerran sen jätin yhdestä pois kunnostuksen yhteydessä. Myin sen koneen ja kuulemma siinä perä piti ääntä. Mietin ottaisko ratas laakeriin ilman sitä.

samanlainen shimmiprikka mullakin oli ja laitoin sen kyllä sinne kun kasasin noi osat. en vaan ollut ihan varma, että meniköhän se oikeeseen paikkaan ja laitoin sinne, minne se näytti kuuluvan..

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 16.10.15 - klo:14:14
ok. no ei se vinkuna mulla ainakaan voi mistään hihnan vinoudesta johtua. sellanen mekaaninen ulina, niinku vaikka autossa, jossa perä huutaa. tasakaasulla ei pidä mitään ääntä, mutta moottorijarrutuksessa, tai kiihdytyksessä völisee. varmaan joku hammaskosketus ei nyt ihan täsmää mulla. ;D

uliskoot. ulisi se vakio osillakin, mutta vaan paljon vähemmän. nyt sen kuulee jo kilometrin päästä, että mopo on tulossa. korjataan sitten lisää, kun hajoaa.

Mulla tuo loppui kun sinne perään vaihdoin kaikki laakerit. Öljypinnan alapuolella olevat laakerit olivat ruostuneet huonoksi ja jotain vihreää möhnää se öljy oli mitä pois laskin perästä.

Se muovinen aluslevy mikälie on tosiaan tärkeä olla olemassa.

Mikäs se oli vapaarattaan kanssa, kun yhdellä hampaalla oli eroa ratasparissa, niin piti ääntä, mutta sopi paikoilleen? Ettei sinne ole joskus vaihdettu yhdellä hampaalla väärää kokoa olevaa ratasta?

tohveli

kun laitoin perän laakerit uusiks niin nyt kiihytyksissä ja jarrutuksissa tuppaa ulvomaan kaksäänisesti ;D

vauhti reilu 20 ja alkaa eka Voouuuuuuiiii....ja 40 tienoilla tulee toinen Vooouuuuuiiiii... kuvioihin.
Ei se meteli mitää kamalan kovaa ole, kyllä ne osat hioutuu toisiinsa jo tiukkuuttaan kitisevät  ;D

vanadoo

No voipi olla että olen väärässäkin, eikä sen akselin pituudella ole mitään tekemistä vinkumisen poistumisen kanssa. Hauska yhteensattuma kuitenkin :)
Pidemmällä perällä, 72cc sylinterillä, 96 pääsuuttimella, avarretulla ilmanotolla, Koson variaattorilla ja 7 gramman liukurullilla tein tänään ennätykseni loivassa myötämäessä, 76 Km/h (gps)  ;D
Mukavan leppoisaa ajella matalilla kierroksilla laillisia nopeuksia, ainakin melkein laillisia.

Ps. Täytyyhän tähän nyt sitten saada kierrosten rajoitin jossain vaiheessa.

joni_k

jaa'a joutuuko tuota perän aukomaan.. eilen illalla pisti korvaan kun ajelin kotia että sellanen vieno ulina, tai vinkuna joka kuuluu perästä. tossa ajelin töihin päin niin jotain uutta ääntä tuolta kyllä kuuluu. paikallaan jos kaasuttelee kuuluu paremmin. kylmällä perällä ei kuulunu noin paljoa. vaihdoin eilen jopa uudet öljyt kun ajattelin perään päässy vettä jostain. ihan kirkkaalta öljyltä näytti. voisko noi rattaat olla sitten jo niin kuluneet että alkavat ääntämään? 3000km mittarissa.  teboilin hypoid 75w90 oon perässä käyttäny alusta saakka. voishan tietenkin ekana öljylaatua ja merkkiä kokeilla vaihtaa.

Coastside

Vaikka näiden perävaihteet ovat samanlaisia, toiset ulvoo ja toiset eivät. Kestävyyteen tuolla ei ole vaikutusta. Kestävin paikka kiinanihmeessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

voin tänään yrittää ottaa ääninäytettä. mutta uusi ääni toi on ei oo ennen kuulunu. luin joo että kestävin paikka toi perä näissä on. täällä foorumilla vain muutama perä mennyt. mulla kun ei ole edes mitään viri viriä oikein että aikalailla vakio. öljyjäkin oon vaihdellu varmasti tarpeeksi usein ja laittanu riittävästi.

joni_k

tää tais selvitä..tai siis ei selvinny mutta kyl se vaan varista ääni kuuluu. ihme haamu välil ulisee ja toisinaan on ollu hiljaa. mietin voisko hihna siellä kitistä ja aiheuttaa kyseistä ääntä.