Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

magneetto vika?

Aloittaja vesku, 09.09.15 - klo:16:16

« edellinen - seuraava »

vesku

baotianiin tuli seuraavanlainen vika.Magneeton roottori "nytkähtää",kun kytkee akun kiinni.Mistähän mahtaa johtua

EDIT:

Ja vielä sen verran,että joku oikosulku siellä on koska akun navassa kipinöi sitä kytkiessä.Olisi myö mukava saada vinkkejä mitenkä magneeton keskipultin saa helpoiten auki

konenikkari

Lataussäädin liennee viallinen, tosin myös alkuperäisen sulakkeen pitäisi palaa?
Magneeton keskipulttia ei välttämättä tarvi avata jos säädin on rikki.
Tässä tapauksessa taitaa vikaa olla molemmissa, säätimessä ja staattorissa, kuinka suuri on sulake.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

vesku

Ilmeisesti vika on lataussäätimessä.koska kun otin sen irti niin kipinöinti akulla loppui

konenikkari

Ennen kuin asennat ja otat käyttöön uuden säätimen, varmista kaikki johdinliitokset, ja varsinkin maadoitukset.
Ja varmista myös että sulake on oikean kokoinen, ehkä 7,5A on sopiva, vaikka en tiedäkään, mistä moposta tai minkä tehoisesta magneetosta puhutaan.
Baotian merkillä, valmistetaan merkillisen montaa, mopoa.
Siis jos vielä säätimen vaihdettuasi, kipinöi, älä suurenna sulaketta vaan etsi vikaa johtosarjasta tai staattorista.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.09.15 - klo:16:53
Tässä tapauksessa taitaa vikaa olla molemmissa, säätimessä ja staattorissa, kuinka suuri on sulake.

Mistäköhän päätellen myös staattorissa on vikaa?

konenikkari

Mietipäs sitä,.... ja asian selventämiseksi, piirtele vaikka aikasi kuluksi itse itsellesi, ko. laitteiston kytkentäkaavio.

helkama sc-r

Hetken mietin, mutta tulin siihen tulokseen, että jos staattorin latauskäämi on ok, magneetto voi nytkähtää, kun käämi akkua kytkettäessä alkaa toimimaan sähkömagneettina.
Vikaa siis tuskin on, mutta täytyy jatkaa miettimistä, ja piirrellä erilaisia kuvioita paperille, ehkä asia hahmottuu sitten paremmin.

konenikkari

Säätimen vaihdon jälkeen kannattaa mitata että akun jännite nousee n. 14V valot päällä.