Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pienempien kunnioitus.

Aloittaja FrozenCorpse, 26.04.08 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

En tänään huomannut Oliko sen sorarekan keulassa vulva, mutta sen ohitus oli megatörttäys: Lyhyt suoranpätkä, 60 alueella ja se oli ajaa ambulanssin kanssa yhteen, vaikka jarrutin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

on ne vulvat vaarallisia :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

ainö

Se on aika törkeetä jos autoilijat ajaa ihan kiinni! Vois kyl vähän kunnioittaa mopoilijoita!
vespa lx 50 <3

karkulainen

Niin kuin on sanottu, skootteri on punainen vaate autoilijoille. Ajaessani olen nähnyt monta tilannetta jolloin auto ajaa eteen vaarantaen tilanteen. ::)

purgiaali

Viikonloppun ajeluilla tuli tilanne jossa ajoin taajamassa mutkaisella ja mäkisellä 60kmh rajoitus alueella täysillä eli n.50-65 mäestä riippuen. Perässä tuli farmaribemari jonka kuljettaja pystyi hillitsemään ohitushalut ja vieläpä pitämään kohtuullisen turvavälin ajaessaan noin kilometrin matkan perässäni. Täydellisen turvallista ohituspaikkaa ei tietenkään tuolla paikalla ollut, mutta olin silti positiivisen yllättynyt autoilijan käytöksestä.

Samaisella paikalla vuosi aiemmin pyöräillessäni joutui autoilija hidastamaan ennen kuin pääsi ohitamaan minua, ja tätä vääryyttä sitten protestoi soittamalla torvea oikein kunnolla ohittaessaan.

A_sentaja

Samaa on koettu myös jopa traktorilla ajaessa,, vaikka kuinka vetää pientareella ja yrittäisi antaa tietä, niin yleensä autoilija ohittaessaan tervehtii käsi nyrkissä ja keskisormi pystyssä.. >:(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 28.09.08 - klo:22:22
Samaa on koettu myös jopa traktorilla ajaessa,, vaikka kuinka vetää pientareella ja yrittäisi antaa tietä, niin yleensä autoilija ohittaessaan tervehtii käsi nyrkissä ja keskisormi pystyssä.. >:(
Anna samalla mitalla takaisin. ;)

A_sentaja

Joo näytän keskaria ja teen tahattoman korjausliikkeen keskemmälle tietä, tulis varmaa syyte liikenteen vaarantamisesta.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jalat

Tänään tuli taas nähtyä. Voi luoja. Yksi sitikkakuski yritti puskea taajaman täydessä ruuhkassa. Varmaan 7 kertaa yritti ohi ihan älyttömistä paikoista. Ohitti kymmeniä muita autoja bussikaistaa pitkin minun perässäni hiillostaen. Sitten kun olin melkein rinnakkain edessä ajavan moottoripyörän kanssa, niin sitikka yrittää silti puskea minua sivuun, muttei välitä moottoripyörästä. Ajoi välillä ihan 10cm päässä minusta ja katsoen hullunkiilto silmissä. Jotain agressioita sedällä oli juuri moposkoottereita kohtaan. Sai ihan tosissaan jo väistellä. Mutta pysähtyä ei oikein voinut mihinkään järkevästi että tämä David pääsisi ohi.

Onneksi sen 5km hiillostuksen jälkeen hän kääntyi ruuhkatieltä pois. 200m päässä olisi tie muuttunut taas 2 kaistaiseksi ja olisin päästänyt kyllä suosilla jo ohi. Rupesi nimittäin jo vähän pelottamaan kyseinen käytös. Ja kyseessä oli tosiaan täys ruuhka, jolloin ajoneuvot matelevat 10-20kmh vauhtia ja tarvetta ohittaa ei ollut, koska ei hän sen koko autoruuhkan ohi olisi kuitenkaan päässyt.

Coastside

Jos sattuu kohdalle häiriköivä autoilija omituisine temppuineen, ei kannata seurata touhua liian kauan. Kokoero on liian suuri.

Siis: Katsoa paikka mihin väistää, niin ettei se pääse pussittamaan johonkin auton ja kaiteen väliin jos kyseessä on hyökkäys. Ottaa vaikka ritolat metsään ja jättää skode sen aggression uhriksi ja ottaa kännykuvia jos voi. Hyökkäyksestä voi ilmoittaa poliisillekin, vaikka tuskin ne paikalle tulee. Jalkakäytävääkin ajaen voi hyvin paeta.

Jos kohti tulee nyrkit pystyssä joku, niin lisää kaasua vain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Tänään kyllä tuli niin jännät paikat, että päätin oman terveyteni vuoksi, että päästän jatkossa nuo hullut ohi reilusti. Ei ole tosiaan oman hengen arvoista pidätellä noita raivopäitä perässä. Ihmetyttää vaan millaisia idiootteja autojen ratista löytyy.

Usko55

Kyllä liikennekulttuuri on niin sairasta. Ei pitäisi käyttää termiä "onnettomuus", koska onnella siinä ei ole mitään tekemistä, tahallaan haetaan kolareita ja muita "tilanteita". Ja jos liikenne"onnettomuus" olisikin onnettomuus, onko se nyt hyvä, että onnen varassa siellä liikennöidään. Rekkakuskit suhaa peilijäällä niin kovaa kuin kulkee, eihän siinä rekkakuskille kuinkaan käy, jos päjähtää katumaasturi keulaan. Ja sama juttu henkilöauton ja mopon kohdalta.

FrozenCorpse

Juu, näin syksyn tullen tuolla saa taas hyppiä moponsa kanssa ojaa ku eivät kotilot välitä hevonvertaa!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Juha

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 28.09.08 - klo:22:22
Itse en ole vielä näihin törmänny, parhaillaan auto on tullut 20km traktorin perässä. Liikenne malli kylläkin nopeus siis 50km/h, mutta matkalla olisi ollut monia hyviä ohituspaikkoja (= puolen kilsan suora, eikä vastaantulijoita)

Mutta tänään koin yllätyksen. Ensimmäistä kertaa bussi otti valtatiellä kunnolla etäisyyttää ohittaessaan minut, yleensä ajavat muutaman sentin päästä. Rekkakuskit ovat kyllä yleensä huomaavaisempia, jopa täysperävaunun kanssa väistetään vaikka vastaan tulevaa liikennettä on. Mutta joskus on itse hidastettava, kun samalla tulee vastaankin rekka.