Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vaihdoin vakuutusyhtiötä -> POP vakuutus

Aloittaja Partanen, 25.03.13 - klo:14:21

« edellinen - seuraava »

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: mesemies49 - 30.11.13 - klo:17:12
No jaa kun täällä niin POP vakuutuksen hintoja kehutaan kerron oman kokemukseni n.puolivuotta sitten tarkistutin vakuutukseni.

Auto MB. POP vakuutukseen kaskon kanssa olikohan n.150€ halvempi
Asuntovaunu jäi IF
Talo/kotivakuutus jäi IF
Skootteri Aprillia Atlantic IF
Peräkärri IF
Nyt tää Piaggio 125 Ifissä halvempi (tein vertailun netissä)
Eli muut vakuutukset oli hiukan halvempia Ifissä tai noin sama hinta.

Sehän tässä onkin kummallista, kun ajoneuvoluokissa on niin kummallinen ero hinnoittelussa. Oma autoni (vanha MB) vak.maksu on halvempi If:issä kuin Pop:issa, skootterilla taas ihan päin vastoin. Tää on mennyt nykyisin tällaiseksi, mistä lie johtuu? Pakollisissa vakuutuksissa ei suuren suuria heittoja ole, kaskoissa on taas varsin iso hajonta hinnoittelussa eri yhtiöiden kesken. Sitten eri yhtiöt tarjoaa uusille asiakkaille bonuksia eri tavoin...

oskuk

Jos hinnat olisivat samat ja määräytyisivät identtisesti -se vasta olisikin ihmettelyn paikka!

Partanen

Ja nyt piti sitten vaihtaa takaisin IF:iin tälle kaudelle. PX:n ja GTS:n vakuutuksien hinta putosi yli satasen yhteensä, vaikka itsepalvelualennusta ei laskettaisi mukaan. Lopullinen säästä selvinnee lähiaikoina.

Trafi oli viisaudessaan laittanut erittäin niukasti Gts:stä tietoa rekisteriin, niin en voinut sen vakuutuksia ostaa nettisivujen kautta.

Uutta rekisteriotettakaan ei enää tarvitse maksaa, joskun yhtiötä vaihtaa. Hiukan nolottaa ja hävettää tämmöinen sentin venytys, mutta nyt eletään vaikeita aikoja. Ja on trendikästä haluta kaikki mahdollisimman halvalla. Sitten ihmetellään kun joka yrityksessä sanotaan ihmisiä irti.  :-[
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Kuulemma firmoissa ainoastaan johdossa rahalla saa laatua. Sitä laatua, joka ei suostu palkalla tekemään, vasta lisät meinaa jotain. ;-)

Partanen

Yksi ei niin miellyttävä kokemus POP vakuutuksesta: Olivat laittaneet rahaa mun tilille n. 196 euroa. Mitään kirjettä tai edes viestiä netin vakuutuskansioon ei tullut siitä, että miksi laittavat mulle rahaa. Kun pääsin puhelimella läpi asiakaspalveluun, sain tietää ettei näistä viestejä tai kirjeitä lähetellä. Asiakkaan pitää itse soittaa ja kysyä.

Aika kauan näpytteli konetta, kunnes kertoi, että rahat ovat hyvitystä vuoden 2014 toukokuussa päättyneestä vakuutuksesta. Kyselin, että paljonko ovat maksamassa mulle korkoa siitä, että lainaavat mun rahoja näin kauan? Eivät maksa korkoa.

Hyvä tietysti, että palauttivat rahat. Ja olisinhan voinut itse olla aktiivisempi ja soitella rahojen perään aiemmin. Mutta onko se sittenkään asiakkaan homma soitella rahojensa perään. Luulisi, että hommat voisi hoitaa tyylikkäämminkin.

Sanonta halvalla ei saa hyvää ei oikei toimi tässä tapauksessa. Nimittäin vaihdoin silloin toukokuussa molemmat Vespat IF:in vakuutuksiin, joka oli ja on halvempi tässä tapauksessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Remu

Partanen, saako kysyä minkä hintaiset on 300:sen liikenne-kasko if:ssä? ja millä bonuksilla. Nykyinen vakuutusyhtiöni Folksam tarjoaa em vakuutuksia liikenne 45% bonus ja kasko 70% vuosimaksulla 560€. Ifistä en saa netissä hintaa laskettua kun ei ole vielä rek:no Vespalle tiedossa.
Vespa GTS 300ie abs asr 2015

Partanen

Liikennevakuutuksen bonus mulla näkyy olevan 45%, lisäksi jäjestöasiakkaan alennus 10%, maksu 239.62 euroa. Täyskasko 70% bonus (jonka saanee jokainen uuteenkin vakuutukseen), sama -10%, maksu 236.73. Liikenne ja täyskasko yhteensä 476,35. Noi järjestöasiakkaan alet tekee n. 53 euron alennuksen, joka mulla on siis jo huomioituna 476,35 hinnassa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Remu

ok, kiitos tiedoista, mulla ei tulisi järjestöalennusta, joten hinnaksi jäisi noin 530€, mulla on samat bonukset näemmä kun sullakin. Taidan pysyä Folksamin asiakkaana kun hintaero vuodessa vain noin 30€.
Vespa GTS 300ie abs asr 2015

Partanen

Välillä noilla yhtiöillä tuntuu olevan jonkinlaisia markkinointi bonuksia. Uusi asiakas voi saada ylimääräiset 10 bonusta esimerkiksi. Tai netistä tilaamalla saattaa saada itsepalvelualennuksen. Sittenhän noita hintoja on helpompi vertailla, kun saat sen rekisterinumeron. Rekisteriotettakaan ei tarvitse nykyisin uusia, jos vakuutusyhtiötä vaihtaa. Edellytyksenä se, että Trafi merkitsee rekistereihinsä tarvittavat tiedot. En enää muista mikä näistä mun skoottereista oli netin kautta mahdotonta vakuuttaa, kun Trafin rekisterin tiedot oli puutteelliset. Kai sielläkin on säästetty kustannuksissa ja tehostettu toimintaa yhtaikaa. Sehän se käytäntö nykyään.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Periaate on sama kuin teleoperaattoreilla: vakioasiakkaita höynäytetään mutta jatkuvasti vaihtava voittaa.

Partanen

Sonera ainakin piti hyvänä, kun viimeksi piipahdin niiden myymälässä. Pikkuhiljaa alkavat ymmärtää, että on halvempaa huolehtia vanhoista asiakkaista ja yrittää pitää niitä asiakkaina, kuin hankkia uusia asiakkaita.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Faktados

POP-vakuutusta voi kyllä kehua... X-Maxille tuli liikennevakuutus+kasko (500€ omavastuulla) halvemmaksi kuin kilpailevissa firmoissa pelkkä liikennevakuutus.

Juhanius

Silloin tällöin kannattaa kilpailuttaa vakuutukset, samalla tavalla kun on sähkösopparinkin laita. Hinnan lisäksi kannattaa tutustua ehtojen eroihin (ainakin oleellisimpiin kohtiin), tosin eivät ne kovin paljoa poikkea.

Tärkeintä on miten asiakaspalvelu pelaa vahingon sattuessa. Jos sattuu huono tuuri, korvaus on kiva saada mahdollisimman nopeasti ja peli kuntoon tai uusi alle - ajokausi on niin lyhyt. Huonompi homma tietysti, jos menee henkilövahinkojen puolelle.

Itse törttöilin 4 vuotta sitten, onneksi vahingot jäivät pieniksi, ja ei ole pahaa sanottavaa Ifin palvelusta: ilmoitus nettiin, päätös taisi tulla seuraavan päivän aikana, parin osan vaihto ja baanalle...
Vespa GT 200 2004
BMW F 800 R 2010
Triumph Aventure Explorer 1200 2012
Vespa GTS 300 2008

rele50

Mulla if voitti POP:n mennentullen. Ero 120e.