Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

mikä keewayta vaivaa?

Aloittaja toivoton, 21.01.15 - klo:16:34

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Mistähän laitteesta me keskustellaan, katso moposi  tyyppi ja malli jalkatilan etuosasta
Keeway f-acteja on kaksitahtisena kolmea erilaista, evo city ja classic, ja eri vuosimalleja.
Osassa noista on hälytin jonka kautta mylly saa kipinänsä.
Jos on hälytin, akun kunto ja lataus voi vaikuttaa käymiseen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

toivoton

Laite on keeway fact classic. Variaattorin kotelon pultista lähtee johto mutta eikö se ole maadoitus?

EDIT: Ja on ihan uusi joten ei ole hälytintä

konenikkari

Noissa taitaa joissain olla hälytin jo vakiovarusteena.
Miksi koetat korjata uutta mopoa jonka viat mennee takuuseen  :o
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

EeTee

Eipä taida 2T Keewayssa olla rajoitinta variaattorissa. Kuvien perusteella näyttäisi olevan samalla koneella kuin Keeway RY6 / Titan T2 ja mulla tuossa T2:ssa oli ainoastaan pakoputki ja etuvariaattorin prikka jotka menoa rajoittaa.
CDI boxissa voi olla kierosrajoitin, mutta mulla ei ole sitäkään.
ZN50QT-11
Titan T2

toivoton

Ei ole hälytintä tässä. On tässä 70cc ,tehari ,parempi variaattori jne joten ei mene takuuseeen mutta on  2011vuosimallia

Sent from my iPhone using Tapatalk

konenikkari

Ok, vaihda myös tulpanhattu.

toivoton

Kolmella tulpan hatulla koitettu.rajoittamattomalla cdi boxille lähtee hyvin huonosti käyntiin ja sammuu heti. Vakiolla cdi kiinni voi nyt ajaa mutta täyskaasulla alkaa pätkiä ja nykiä.

latromster

Mulla viallinen CDI teki tuota. Ootko vaihtanut myös puolaa eli ei pelkkää hattua?

konenikkari

Jos vikaa on varmasti syttylaitteissa, vieläkään en tiedä minkävärinen johto menee minnekin cdi boxilla.
Todennäköisesti seuraavasti:

1. pic-up sinivalkoinen  2. puola mustavalkoinen  3. sammutus tummavihreä
4. maadoitus musta   5. tyhjä  6. pinkkimusta (punamusta)

Kuvaan johtimien järjestystä pitämällä cdi.tä kädessä liitin ylöspäin ja liitin itseenpäin.
Koeta jättää irti tuo tummavihreä, jolloin mopo ei sammu mutta yksi vikamahdollisuus on poissuljettu.
Kovasti kääntyy staattori tai pick-up viaksi jos johtoliitokset toimii.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: toivoton - 23.01.15 - klo:15:08
Vakiolla cdi kiinni voi nyt ajaa mutta täyskaasulla alkaa pätkiä ja nykiä.

Voi saada liikaa bensaa, lämpeneekö ryyppymötikkä?
Omassa meni ilmanputsarin tötteröstä reiät osittain umpeen, sai liikaa bensaa, mikä nokes tulpan lähes heti ja noki maadoitti kipinää, mikä vei tehot ja aiheutti lisänykimistä.
Minkä värinen tulppa on?

toivoton

Ei voi saada liikaa bensaa ja ei ryyppy lämpene. Tulppa ihan hyvän värinen eli siis ei liian tumma eikä vaalea

helkama sc-r

Ryypyn lämpeneminen kestää muutaman minuutin, jos se jää päälle (ei tule siihen virtaa tai rikki), röpöttelee ja nykii skootteri varmaankin.

jwalk

Kärsin aivan samanlaisista mystisistä vaivoista Solivieterin kanssa...Kaikki mahdolliset palikat tuli vaihdelua. Vasta viimeinen konsti tehosi: Koko johtosarja uusiksi.

toivoton

Ku ajaa täydellä kaasulla ja skootteri pätkii niin kun pysähtyy putki on ihan tulikuuma?

symmisti

Kyllähän sen pakoputken kuuma kuuluu ollakin.

Kerran tosin saatiin yhden Honda mankin alkukäyrä ihan puna/oranssi hehkuiseksi vahingossa.

Sytytys oli reilusti jäljessä. Ja syynä oli pick up anturi oli jotenkin väärässä asemassa, vai oliko se niin että rajoitin oli poistettu ja nyt ennakko ei riittänyt niin isoille kierroksille....?

Tapauksesta on jo 10 vuotta.

Ja liian rikas seos pahentaa asiaa vielä.