Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Aerox 2008 kaasutin ja ilmanputsari tiputtaa bensaa

Aloittaja Matteuss, 09.10.14 - klo:21:08

« edellinen - seuraava »

Matteuss

Elikkäs roxin kaasutin vuotaa bensaa ja ilmanputsari bensan ja öljyn sekoitusta. Mulla ei oo mitään hajua mistä ettiä vikaa, koska oon aika alottelija näissä     hommissa...  Apu olis tarpeen ja äkkiä et pääsis ajelee mut ei oo mitää järkee et 100km ajaa nii öljyt loppuu kesken:D ???

konenikkari

En nyt oikein ymmärtänyt.....?kaasutin siis vuotaa yli ja tuoreöljyä kuluu litra sadalla kilometrillä ?!?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

Ei nyt ihan 1l/100km mutta melkee kun aika vasta laittoin sen säiliön täytee...  ja kyllä kaasutin vuotaa yli ja paikka mistä se vuotaa on _kohokammio_?  :( e: 400km oon ajanu ostamisen jälkee sillä skootterilla, oon 2litraa melkee menny öljyä.

pekpel

Eli ostit käyttettynä..
Onkos tietoo miten sitä on viritelty, aivan varmasti jotenkin on, ja paljonko on kilsoja takana kaikkiaan ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Matteuss

12500oisko ajettu. Vireinä on leovince zx - tehari, 4.5g rullat ja _kytkinjouset_ en oo varma niistä. Ja tosiaan kaasutin vakio gurtner12mm sähköryypyllä ja suutin myös vakio 62

helkama sc-r

Kohon neula jos ei tuki bensan tuloa, kaasari tulvii.

konenikkari

Gurtnerit  taitaa lähes kaikki vuotaa siitä pohjassa olevasta tyhjennysventtiilistä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Matteuss

pystyskö sitä jotenki tukkimaan? :D sitä kohokammion pohjaa

konenikkari

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5050.15
Tuolla juttua ko. ongelmasta.
Samalla kun vaihdat sen uimurikammion puhdista kaasutin,
ja kaikki sen osat, myös kohon neulaventtiili irroittaen.
Gurtneri on myöntänyt virheensä ja toimittaa vanhan tilalle uimurikammion joka ei vuoda.Tosin "artisti maksaa"  :(
Sille että ilmansuodatin moottorin käydessä kastuu on olemassa monta selitystä.
Uimurin neula saattaa laskea läpitte, mäntä voi olla niin väljä helmoistaan että moottori puhaltaa kaasuttimeen lähes yhtä paljon kuin imee.
Imuläpät saattaa toimia hitaasti.
Se öljynkulutus on mysteeri, veikkaampa että jos öljyä kuluu esim litra kahdella sadalla kilometrillä, öljyjutut vuotaa joistain letkuista tai itse pumppu on ihaán finaalissa.

Matteuss

sitte vielä mistä johtuu et ei lähe liikkeelle vaikka ois kaasu pohjassa. Hieman rengas vaa liikahtaa.

konenikkari

Jos lähes kaikki variaattorin ominaisuudet ovat alkuperäisiä,oireet viittaavat moottorin tehottomuuteen.
Moottorin väjistyessä ensimmäiseksi katoaa moottorin teho pienillä kierroksilla.
Arvoitukseksi jäi, ottaako moottorisi kierroksia vaiko ei vaan jaksa lähteä liikkeelle, vaikka kierroksia on.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 09.10.14 - klo:22:50
12500oisko ajettu. Vireinä on leovince zx - tehari, 4.5g rullat ja _kytkinjouset_ en oo varma niistä. Ja tosiaan kaasutin vakio gurtner12mm sähköryypyllä ja suutin myös vakio 62

Onko alkuperäinen suodatin koteloineen paikoillaan ?

konenikkari

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.10.14 - klo:16:15
Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 09.10.14 - klo:22:50

Onko alkuperäinen suodatin koteloineen paikoillaan ?

Hmm en puutu tulvimiseen,mutta tehari on tutun kuuloinen vaan rullat liian painavat ja vp jousikin voi olla jo finaalissa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...