Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr50 2005. Ongelma ratkaistu

Aloittaja pasi75, 19.08.14 - klo:17:27

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Tarkoitan tässä tapauksessa, jos yhteispaine on n.  6-7kg cm2, on todennäköistä ettei yhteispaine ylitä puristuspainetta.
Moottori käynnistyy huonosti, jos ollenkaan.

Keskity seuraavaksi suihku/ruiskun teoriaan,ja vaikkapa o-rengas sarjaan  ::)
Itse perusmoottorissasi ei todennäköisesti ole vikaa.

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Kompuran liittämällä saa paineet säädettyä ylös, siis ei sen moottorin komura vaan muu. Selviäisi onko painesuhteet syy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Aloitusviestin luin ja oire viittaa vialliseen sytytyspuolaan?!
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pasi75

kylmänä saa jonkin aikaa hinkata ja kaasua antaa, kone kehrää hyvin kun on käynnissä, mites toi ruiskusysteemi tutkitaan ja onko hankala jobi

konenikkari

Sitä on aivan turha hinkata,se on tunteeton tikutaku ;).
Parhaiten se käynnistyy kunnossa ollessaan, vain starttinppulaa painamalla, siis ei kaasua ollenkaan.
Jos tuntuu että moottori on kastunut, polttoaineen syötön voi estää kaasun täysille kääntämällä startatessa.
Niin menetellessä ei moottori taatusti käynnisty.
Koska polttoaineen syöttö ja kipinän tulo keskeytyy, mutta moottori "tuulettuu".
Mitä tarkoitat" mites toi ruiskusysteemi tutkitaan ja onko hankala job"i

pasi75

toi paine 6-7kg cm2 tuli tyhjäkäynnillä vuotoa pientä polttoainevuotoa oli havaittavissa liittimien välistä..tarkoitin tota sun mainintaa Keskity seuraavaksi suihku/ruiskun teoriaan,ja vaikkapa o-rengas sarjaan  ::)

konenikkari

Rakenteessa olevat kaikkikin o-renkaat on tärkeitä,ja hintavia, mutta tärkeitä.
Tuo puute 8barista vajaa7 saattaa olla merkityksellinen.
Kerro seuraavaksi kaikki, mitä tiedät mopon historiasta.
Esim montako kilometriä on mittarissa,ja onko mäntä vaihdettu.
Jos mopo on jossain välissä seisoskellut,saattaa käyttäminen korjata montakin ongelmaa.

pasi75

skootterilla on ajettu 27tkm ja toukokuussa on vaihdettu mäntä ja sylinteri, tietoa ei ole oliko alkuperäisillä osilla uusittu..muuta en historiasta tiedä

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.08.14 - klo:19:49
Rakenteessa olevat kaikkikin o-renkaat on tärkeitä,ja hintavia, mutta tärkeitä.
Tuo puute 8barista vajaa7 saattaa olla merkityksellinen.
Kerro seuraavaksi kaikki, mitä tiedät mopon historiasta.
Esim montako kilometriä on mittarissa,ja onko mäntä vaihdettu.
Jos mopo on jossain välissä seisoskellut,saattaa käyttäminen korjata montakin ongelmaa.

pasi75

konenikkari

Pääosa merkityksellisistä o-renkaista löytyy kun irroitat ruiskusuuttimen rungostaan.

pasi75

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.08.14 - klo:21:05
Pääosa merkityksellisistä o-renkaista löytyy kun irroitat ruiskusuuttimen rungostaan.

Noita O renkaita ei löydy varaosalistasta joten ne vissiin pitää ostaa vanha mallina vai tiedätkö millase O renkaat on ja mistä saa?

konenikkari

Juups näin näyttää olevan, viimeks ku niitä sai sarja maksoi n. 60€
Jokaista rengasta voisi tarkoin tarkastella, ja epämääräiset korvata uusilla uíton kumisilla  :)
Suutinrungon kyljessä olevaa paineensäätöventtiiliä o- renkaineen ei ole syytä unohtaa.
Ei taida montaa o-rengas asiantuntijakauppaa löytyä enää suomesta.

Coastside

O-rengas settejä saa rautakaupoista kympilläkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Hiukan vaan on mittatarkempia nämä ko. renkaat, eikä ne rautiksen rinkulat välttämättä kestä polttoaineita eikä vaadittavia lämpöjä, sori  coasti , kts silti  ;)

pasi75

Bilteman O-rengas sarjat varmaan kannattaa unohtaa muistan nähneeni sielläkin...räjäytyskuvaa ei varmaankaan löydy tohon ruiskuun, kun ton suuttimen irroittaa niin eihän sieltä lentele mitään jousia?