Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skoden kauniina pitäminen

Aloittaja SaatananPalvoja, 25.07.14 - klo:18:40

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Ei siinä ole mitään omalaatuista,.... turha toivo. ::)
Meistä hyvinkin monelle se skotun ulkonäkö on tärkeä.
Esim. minulle moponi lookki "askeetti erakko" on hyvinkin tärkeä  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: MinäItse - 02.08.14 - klo:14:34nautin toki ajamisesta täysin rinnoin, vaan miksei voisi myös nauttia siitä liikuttimen puunaamisestakin?
Juuri näin!

LainaaMeitä on moneen junaan.   :P
Sanoppa muuta...

juza

Mä oon käyttäny Sonax pikavahaa. Punanen sumutus pullo.  Motonet ja Honkkari myy. Helppo käyttää ja kestää yllättävän pitkään. Oon laittanut myös mustiin muoviosiin ongelmitta.

MinäItse

Hmm, tuohan olisi varmaankin hyvä aine, kun sitä ei vissiin erikseen kiilloteta millään rätillä? Olen myös miettinyt noita pesuaineiden mukana olevia vahoja, tosin eivät varmaan kestä niin pitkään.
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

pekka

Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

MinäItse

En ole tuolla kokeillut, mutta jos jostakin kaupasta löydän noita niin mukaan lähtevät. Kiitoksia vinkeistä!

E: En löytänytkään kyseisi aineita mistään, joten jatkoin tutkimista. Etsinnän lopputulos: AutoGlym Aqua Wax Kit. Suihkutetaan märälle pinnalle, levitetään ja kiilotetaan. Ja sehän tosiaankin toimii! Pinta ei alkanut kiiltää, vaan lopputulos on kuin onkin matta. Aine myös tuoksuu erittäin hyvälle  ;D Luulisi tuon 500ml purkin riittävän loppuiäksi, tuossa kun ei paljoa noita mattapintoja ole. MinäItse kuittaa.
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

Erx

Täällä pohjoisessakin tiet alkavat olemaan pikkuhiljaa sillä mallilla, että uskaltaa skotterin päälle. Tämän päivän hyvä työ tehty ja keeway 2010 putsattu kiiltäväksi kuin.. penkin kanssa tein sellaisen tempun, että maalasin sen mustaksi spraymaalilla. Penkin punainen väri oli jo muuttunut kirkkaan punaisesta homoeroottisen pinkiksi.. joten vaati toimenpiteitä. Nyt se kiiltelee machon mustana :)

oskuk

Hmm, pysyneekö maali plastiikassa? Puskureissahan "harmaantuva" muovi saadaan perinteisesti kuumailmapistoolilla entisöityä.

Erx

oskuk

Päällystäminen ohuenohuella plastiikalla kangaskaupasta saa myös haluamaansa lookkia, ja ihan kiinnostava projekti. Vanhan voi vaikka jättä alle, jos ei usko kykyihinsä...kuten itse tein ;-)

FrozenCorpse

Korrekin muovikiiltoa pintaan sitten ku näyttää siltä, että vois tarvii. Ihan jatkuvasti lisääminen on turhaa, koska tökötti kyllä pysyy pinnassa todella hyvin. Satulaan en laittais, koska tulee liian liukas istuu ja kahvat lakkaa pitämästä :D
Hyvä peitto päällä aina seisoessa, niin ei pinta haalistu jos ulkona asuu.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Erx

Lainaus käyttäjältä: Erx - 22.03.15 - klo:16:53
Saapa nähdä, mutta toivottavasti..

Tällä maalasin: http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maalit-ja-lakat/Vinyylimaali-suihke-3614/

On muuten hyvin pysynyt tuo maali penkissä. Skootterilla ajettu nyt päivittäin, ja ollut ulkona vesisateessa.. mutta maali pysyy :)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.08.14 - klo:14:41
Ei siinä ole mitään omalaatuista,.... turha toivo. ::)
Meistä hyvinkin monelle se skotun ulkonäkö on tärkeä.
Esim. minulle moponi lookki "askeetti erakko" on hyvinkin tärkeä  ;D
Sama juttu, onhan se kivempi ajella kun skode on siisti, itse käytän muovikatteiden kunnossapitoon myös tököttejä, juurikin noita Korrexin lähinnä. Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.