Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Tutki samalla kun vaihdat osia että takavari on ehjä.

En huomannut ollenkaan kiittää kommentistasi
"mutta toivoisin noiden turhanpäivästen 14v poikien urpoilut jätettäs pois."
Olen imarreltu.
Mutta niinhän se on että vanhetessamme tulemme lapsiksi jälleen  8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 29.07.14 - klo:12:59
Tutki samalla kun vaihdat osia että takavari on ehjä.

En huomannut ollenkaan kiittää kommentistasi
"mutta toivoisin noiden turhanpäivästen 14v poikien urpoilut jätettäs pois."
Olen imarreltu.
Mutta niinhän se on että vanhetessamme tulemme lapsiksi jälleen  8)

Millä tavalla tarkoitat, että kannatta tarkistaa onko ehjä? en ole ikinä avannut vastaavaa. joten en ihan viel osaa sanoa onko kaikki niin, kuin kuuluu olla. :) voiko siellä olla jotain ihan näkyvästi rikki?

konenikkari

Kyllä se sinulle selviää, kunhan saat paketin käteesi  :)
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/transmission_bagersteremskiver.php
Tuolla kuvia rakenteesta.
Lautasia ei kannata irroittaa toisistaan jos ei mitään huolestuttavaa näy.
Tiivisteet särkyy helposti ja niitä on vaikeaa erikseen saada.
Alkuperäisen vastapainejousen minimimitta 104,5mm
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 29.07.14 - klo:00:51
moikka.
Elikkäs sylinterinä malossin 50cc
Mikä niistä, valmistaa useita erilasia.

Lainaa
lähtö tuntuu todella raskaalta, hitaasti kipuaa n.25-35km/h kunnes tuntuu läppien aukeavan, jolloin mopo ampaisee hyvin vauhtiin.
Vaikuttaako siltä,että lähtee 3-vaihteella liikkeelle, kun pitäisi olla 1-vaihde silmässä?
Ennen kun mopo savuttaa 20-30 km/t niin kierroksia ei ole paljon mitään, onko näin?

>40 km/t ongelmat voi johtua sekä vääristä rullien painoista, että heikossa hapessa olevasta vp-jousesta. Voi olla että tarvitset uuden vp-jousen.

tr4

Lainaus käyttäjältä: openflow - 29.07.14 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: tr4 - 29.07.14 - klo:00:51
moikka.
Elikkäs sylinterinä malossin 50cc
Mikä niistä, valmistaa useita erilasia.

Lainaa
lähtö tuntuu todella raskaalta, hitaasti kipuaa n.25-35km/h kunnes tuntuu läppien aukeavan, jolloin mopo ampaisee hyvin vauhtiin.
Vaikuttaako siltä,että lähtee 3-vaihteella liikkeelle, kun pitäisi olla 1-vaihde silmässä?
Ennen kun mopo savuttaa 20-30 km/t niin kierroksia ei ole paljon mitään, onko näin?

>40 km/t ongelmat voi johtua sekä vääristä rullien painoista, että heikossa hapessa olevasta vp-jousesta. Voi olla että tarvitset uuden vp-jousen.

kutakuinkin noin, kuin sanoit..

nyt on uus kytkin ja vp jousi. laitoin valkoisen malossin.. ja kytkimessä siis punaiset jouset.

lähtee paljon paremin, mutta ei siltikään vielä ihan niin, kuin haluisin..

edelleen mopo lähtee liikkeelle laiskasti, mutta enään ei tarvitse odottaa vauhdeiksi +30 ennen, kuin ampuu liikkeelle.. nyt lähtee jo 10-15 km vauhdeissa ampaisten vauhtiin.

olisko nyt niin, että mun tarvis joten saada noi alakierrokset nopeammin kipuamaan ylös? kuvia laitan myöhemmin päivän operaatiosta..

tr4

lisäyksenä vielä, että äsköisellä testi lenkillä mopo ei hyytynyt mäkiin... ja sitten, että jotenkin tuntui, kuin mopo menettäisi hieman tehoja sen lämmetessä?  liittyisikö automaatti ryyppyyn jotenkin? tai ilman saantiin...

xx851z

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:12:18
ja sitten, että jotenkin tuntui, kuin mopo menettäisi hieman tehoja sen lämmetessä?

Kannattaisikohan ajaa se uusi pytty ja mäntä ihan rauhassa sisään? Foorumilla on aika paljon juttua kakstahtien lämpöleikkaamisesta.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

tr4

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 30.07.14 - klo:12:27
ja sitten, että jotenkin tuntui, kuin mopo menettäisi hieman tehoja sen lämmetessä?

Kannattaisikohan ajaa se uusi pytty ja mäntä ihan rauhassa sisään? Foorumilla on aika paljon juttua kakstahtien lämpöleikkaamisesta.

katsos mä haluaisin sen toimimaan täydellisesti ennen, kuin mä sillä meen liikenteen jalkoihin. ei testailu tai lähtöön pääsyn säätely tota riko.
ja toiseks jos nyt käviskin niin, että sylinteri kokisi vauriota ennen, kuin saan mopon säätöihin, niin käyn kaupassa ostamassa uuden.

enkä mä sillä rokapohjassa ole ajellut. muistaakseni joskus 90 luvun alussa, kun rantautui nuo läppis sylinterit, niin silloin sanottiin, että kerta-kaksi / tankillinen bensaa sisäänajossa olis hyvä päästellä läppiä auki. ja on kyllä kokemusta koneiden lämpöleikkaamisesta ja kokonaan kiinni leikkaamista koneista.

konenikkari

Noudatitko suosituksiani:

"Pääsuuttimeksi 75-80, jos alkuperäinen tyhjäkäyntisuutin, suurenna 2-4#
Luistin neula keskiloveen ja ilmaruuvi auki 3/4--1.1/4
Kytkin ja vastapainejousiksi +10%
Rulliksi 5,5g
Varmista ettei hihnasi ole yli 17mm leveä, eikä liian lyhyt
Jos et ole tekemässä nopeusennätyksiä, pistä etulautasten väliin pieni n.6/6mm prikka.
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-variaattorin-prikka-vahva-keeway-generic-p-19475.html
Se auttaa myös siihen kiihtyvyyteen kun veto ei ala heti tyhjäkäynnistä.

Edit. unohdin tuon kumitötsän poiston ja linkin prikka ei välttämättä sovi koska sulla tarvikevari."

ko2610

Lämmetessä laiskistuminen johtuu todennäköisesti vääristä seoksista, mutta syy voi olla kumpi tahansa, rikas tai laiha... Liian isosta suuttimesta johtuva rikas seos laiskistaa konetta sen lämmettyä. Toinen vaihtoehto on, että seos on liian laiha ja kone laiskistuu ryypyn mennessä pois päältä. Tulppa kertoo kummasta on kyse, jos muuten ei pysty päättelemään esim. siitä, miten nopeasti muutos tapahtuu tms.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:12:43

katsos mä haluaisin sen toimimaan täydellisesti ennen, kuin mä sillä meen liikenteen jalkoihin. ei testailu tai lähtöön pääsyn säätely tota riko.
ja toiseks jos nyt käviskin niin, että sylinteri kokisi vauriota ennen, kuin saan mopon säätöihin, niin käyn kaupassa ostamassa uuden.

Sorry, että erehdyin komentoimaan. Lupaan, ettei se toistu. Viesteistä ei oikein ilmennyt, miten pitkiä vetoja olet laitteellasi ottanut.
Kaupasta saa toki uusia sylinterisarjoja ja jopa jo valmiiksi säädössä olevia skoottereita.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.07.14 - klo:12:49
Noudatitko suosituksiani:

"Pääsuuttimeksi 75-80, jos alkuperäinen tyhjäkäyntisuutin, suurenna 2-4#
Luistin neula keskiloveen ja ilmaruuvi auki 3/4--1.1/4
Kytkin ja vastapainejousiksi +10%
Rulliksi 5,5g
Varmista ettei hihnasi ole yli 17mm leveä, eikä liian lyhyt
Jos et ole tekemässä nopeusennätyksiä, pistä etulautasten väliin pieni n.6/6mm prikka.
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-variaattorin-prikka-vahva-keeway-generic-p-19475.html
Se auttaa myös siihen kiihtyvyyteen kun veto ei ala heti tyhjäkäynnistä.

Edit. unohdin tuon kumitötsän poiston ja linkin prikka ei välttämättä sovi koska sulla tarvikevari."

moikka. vielä en ole suuttimia onnistunu hommaamaan, mutta juuri valkeni jotain erikoista. tuossa narakun varin mukana tuli 5,5 rullat, mutta niillä mopo ei liikahda mihinkään.
narakun uudet.

Vanhat

eli tarvii ehkä jotku 4-4,5g rullat?

tr4

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 30.07.14 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:12:43

Sorry, että erehdyin komentoimaan. Lupaan, ettei se toistu. Viesteistä ei oikein ilmennyt, miten pitkiä vetoja olet laitteellasi ottanut.
Kaupasta saa toki uusia sylinterisarjoja ja jopa jo valmiiksi säädössä olevia skoottereita.

emmä pahalla siis tarkoittanut. eikä ollut tarkoitus loukata.. ja on todella hyvä varotella tuosta sisään ajosta. moni ei varmasti tiedä asiasta juurikaan.

tr4

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 30.07.14 - klo:13:20
Lämmetessä laiskistuminen johtuu todennäköisesti vääristä seoksista, mutta syy voi olla kumpi tahansa, rikas tai laiha... Liian isosta suuttimesta johtuva rikas seos laiskistaa konetta sen lämmettyä. Toinen vaihtoehto on, että seos on liian laiha ja kone laiskistuu ryypyn mennessä pois päältä. Tulppa kertoo kummasta on kyse, jos muuten ei pysty päättelemään esim. siitä, miten nopeasti muutos tapahtuu tms.

kiitoksia. jotenkin näin itsekkin veikkaisin. koska kiinni on vakio suuttimet, niin itse mietin tuota ryyppyä.

taidan kokeilla noita "konenikkarin" kaasari asetuksia.