Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

tr4

putken asennus vaiheista muutama kuvanen.

putken sisältä porasin tuon ahdistimen pois..

niin ja siis ilmeisesti tämmösen tarvitsisin?

konenikkari

Koska seuraava kuurojen kerhon kokous on.
Vai pidätkö meitä näkövammaisina PÖH

Kun itse kysyy ja itse itselleen vastaa saa aina mieleisensä vastauksen ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.07.14 - klo:22:54
Koska seuraava kuurojen kerhon kokous on.
Vai pidätkö meitä näkövammaisina PÖH

Vai että häiritsee mun aihe ja/tai sen sisältö tai sisällön esitystapa noin paljon, että tarvitsee rupee aukomaan asiasta. Kiitoksia vastauksesta, mutta toivoisin noiden turhanpäivästen 14v poikien urpoilut jätettäs pois.
Eli jos ei osaa eikä halua auttaa, niin ei tarvitsis muutakaan höpöjä kirjotella.
Mikäli jokin on häiritsevää, niin siitä voi ihan asiallisesti mainita, niin saattaisin jopa viitsiä muuttaa, tai korjata asian.

Ja ihan tiedoksi kokeilin fonttikokoja ja tiputin sen ennen julkaisua, mutta jostakin syystä kännykällä se ei muuttunutkaan takaisin pieneksi.

-Zone-

Älä välitä. Konenikkari on tollanen. Tulet huomaamaan.

konenikkari

Siispä asiallisesti mainitsen, sen punaisen tekstin voi vieläkin korjata tai poistaa.
Osaamme kyllä ihan itsekin kopioida kirjoituksia motot.net sivulta, ja paremmin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

Siis minkälainen kiihtyvyys ongelma tässä nyt on?
Onko paikaltaan liikkeelle lähtö ongelma, vai joku 40->60 km/t kiihdytys. Entäs se vääntö ongelma, tarkoitatko että hyytyy ylämäkeen ja jos hyytyy ylämäkeen niin missä nopeuksissa.

Onko kierroslukumittaria, paljonko on koneessa kierroksia ja nopeutta noissa edellä mainituissa ongelma kohdissa?
Entäs mikä sylinteri ja pakoputki tässä lopulta on?

tr4

moikka.

Elikkäs sylinterinä malossin 50cc hiilikuituläpillä. pakoputkena tecnigas trek (ilman sitä kuristin pilliä pakopuolella)

lähtö tuntuu todella raskaalta, hitaasti kipuaa n.25-35km/h kunnes tuntuu läppien aukeavan, jolloin mopo ampaisee hyvin vauhtiin.
sama efekti ylämäkiin. paitsi, jos vauhdin saa 50-70 haitarille ennen mäkiä, niin ei ole ongelmaa, mutta hitaammalla vauhdilla vauhti hytyy REILUSTI.

myös tämän huomasin, että, jos tiputan vahdin esim 60:stä 40:een tai alle, niin takaisin samaan vauhtiin vie oman aikansa (paitsi ellei ole loivahko alamäki) jolloin mopo kiihtyy välittömästi tavoite nopeuteen.

kevyemmät rullat huonontivat entisestään lähtöön pääsyä. jalalla ollessa takarengas lähtee mukaan jo heti kaasuun koskiessa.
myös kierroksia ottaa mielestäni "ärhäkkäästi"
en oikein keksi muuta vaihtoehtoa, kuin, että kytkin tulee liian ajoissa mukaan. ei ole kokemuksia, mutta veikkaan.

ei jaksa edes hiekalla "sutasta"... 

Kierrosluku mittaria ei valitettavasti ole minkään laista, joten niistä en alueista en osaa sanoa.

konenikkari

Pääsuuttimeksi 75-80, jos alkuperäinen tyhjäkäyntisuutin, suurenna 2-4#
Luistin neula keskiloveen ja ilmaruuvi auki 3/4--1.1/4
Kytkin ja vastapainejousiksi +10%
Rulliksi 5,5g
Varmista ettei hihnasi ole yli 17mm leveä, eikä liian lyhyt
Jos et ole tekemässä nopeusennätyksiä, pistä etulautasten väliin pieni n.6/6mm prikka.
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-variaattorin-prikka-vahva-keeway-generic-p-19475.html
Se auttaa myös siihen kiihtyvyyteen kun veto ei ala heti tyhjäkäynnistä.

Edit. unohdin tuon kumitötsän poiston ja linkin prikka ei välttämättä sovi koska sulla tarvikevari.

ko2610

Kerropa vielä rullien paino ja onko vakiojouset, niin joku samanlaista viritellyt osaa ottaa kantaa niihin. Liikkeellelähdön jälkeen kytkimen ei kuulu luistaa! Kierrosten pitäminen oikealla alueella hoidetaan välityksillä, ei kytkimellä. Kierroskoneeseen sopivat jäykemmät kytkinjouset kuin alempaa vääntävään, koska minimivälityksilläkin kytkin voi ottaa liian alhaalta koneen luonteeseen nähden, mutta silti... välitykset!
Ja mitä läppien aukeamiseen tulee, kyllä ne siellä lepattavat ihan joka kierroksella. :D

EeTee

Sain oman Titanin kasaan eilen (on papereiden mukaan RY6, teipit vaan erilaiset) ja on tosi nuhanen alakierroksilla kunnes saa kerättyä loivaan alamäkeen 45 mittarinopeutta, sen jälkeen alkaa tapahtua, jaksaa kiihtyä kunnolla ja pitää nopeuden ylämäkeenkin. Huippuja en vielä koettanut, mittarinopeutta 55 ajelin maksimissaan.
Pytty 50cc Malossi, putki Giannelli extra.
Variaattori on vakio, jossa oli tehtaan jäljiltä 5,1 gramman rullat.
Kaasutin vakio, jossa nyt 75 pääsuutin, vakio oli 62,5. Tyhjäkäyntisuutin vakio, seosruuvi auki vähän yli kierroksen, neula säätö toiseksi alimmassa hahlossa, putsarista kumitutti poissa. Lämpimänä tyhjäkäynnillä röpöttää hieman, ottaa kierroksia kohtuu herkän kuuloisesti keskijalalla.
Liikkeellelähtö kierroksia on saatava nostettua, joten tilasin 3,5 - 4,0 - 4,5 grammaiset rullasarjat, vastapainejousisarjan ja kytkinjousisarjan. Eiköhän noilla sopivat säädöt ala löytymään.
ZN50QT-11
Titan T2

tr4

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 29.07.14 - klo:01:35
Kerropa vielä rullien paino ja onko vakiojouset, niin joku samanlaista viritellyt osaa ottaa kantaa niihin. Liikkeellelähdön jälkeen kytkimen ei kuulu luistaa! Kierrosten pitäminen oikealla alueella hoidetaan välityksillä, ei kytkimellä. Kierroskoneeseen sopivat jäykemmät kytkinjouset kuin alempaa vääntävään, koska minimivälityksilläkin kytkin voi ottaa liian alhaalta koneen luonteeseen nähden, mutta silti... välitykset!
Ja mitä läppien aukeamiseen tulee, kyllä ne siellä lepattavat ihan joka kierroksella. :D

kytkin ja vastapainejousi vakiot. tällähetkellä myös rullat on vakiot. veikkaan 6g? noilla 5,5g rullilla, lähtö on todella paljon hitaampaa, vaikka rengas lähteekin aikasemmin mukaan.

ko2610

Kevyemmillä rullilla välitys kasvaa vasta isommilla kierroksilla, jolloin liikkeellelähtö helpottuu ja kierrokset pysyvät kautta linjan ylempänä. Jos näin ei tapahdu, on mukana jokin muu muuttuja, kuin rullien paino.

konenikkari

Taitaa se ongelma löytyä vastapaine tai kytkinjousista.
Takavari voi myös olla rikki.
Vastapainejouselle on ilmoitettu min. mitta vapaana pöydällä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: EeTee - 29.07.14 - klo:05:41
Sain oman Titanin kasaan eilen (on papereiden mukaan RY6, teipit vaan erilaiset) ja on tosi nuhanen alakierroksilla kunnes saa kerättyä loivaan alamäkeen 45 mittarinopeutta, sen jälkeen alkaa tapahtua, jaksaa kiihtyä kunnolla ja pitää nopeuden ylämäkeenkin. Huippuja en vielä koettanut, mittarinopeutta 55 ajelin maksimissaan.
Pytty 50cc Malossi, putki Giannelli extra.
Variaattori on vakio, jossa oli tehtaan jäljiltä 5,1 gramman rullat.
Kaasutin vakio, jossa nyt 75 pääsuutin, vakio oli 62,5. Tyhjäkäyntisuutin vakio, seosruuvi auki vähän yli kierroksen, neula säätö toiseksi alimmassa hahlossa, putsarista kumitutti poissa. Lämpimänä tyhjäkäynnillä röpöttää hieman, ottaa kierroksia kohtuu herkän kuuloisesti keskijalalla.
Liikkeellelähtö kierroksia on saatava nostettua, joten tilasin 3,5 - 4,0 - 4,5 grammaiset rullasarjat, vastapainejousisarjan ja kytkinjousisarjan. Eiköhän noilla sopivat säädöt ala löytymään.

Giannelli extra on erinomainen putki, paikassaan.
Ei ole parhaimmillaan kierrosrajoitetun cdi:n ja pienen kaasuttimen kanssa.

tr4

Noh mä ny kävin tossa paikallisessa supermoto centterissä hakemassa uutta kytkintä ja jousia, mutta ei ollut hyllyssä. saan ne huomenna aamulla.

eli tilasin tuon edellä mainitun narakun kytkimen punaisilla jousilla ja siihen vastapainejousi sarjan jossa useampaa jousta.
toivottavasti niillä helpottuu mun lähtö ongelma. ja tosiaan eilen kokeiltuani kaverin skootteria, niin siinä sai laittaa kierroksia 1-2/3 osaa ennen, kuin kirjaimellisesti ampu itsensä liikkeelle. ja itselläni lähtee liikkeelle jo ennen, kuin saan koskettua kaasuun :D

eli huomenna alkaa mun ensimmäinen automaatti mopedin kytkimen vaihto. yritän muistaa ottaa mahd paljon kuvia, jos niistä olis hyötyä muillekkin uusille alan harrastajille. mun nuoruudessa ei skootterit olleet vielä edes rantautuneet suomeen. sillon tekniikka oli paljon yksinkertaisempaa. (käsivaihteinen öglaend ja käsivaihtein tunturi pappa ainiin ja olihan mulla pv:kin aikoinaan) toki moottoripyöriä on tullu rakenneltua enemmänkin. olo on, kuin nmt:stä suora harppaus älypuhelimiin. skootterin variaattorin kanssa oon vieläkin ihan pihalla :)