Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

tr4

ihan pakko päästellä pari ÄRRÄPÄÄTÄ.. kaikki olis melkein valmiina ja kone odottaa kiinnitysta runkoon..
laitoin varikopankin jo kiinni, kunnes huomasin, että poljin käynnistin oli todella jämäkkä ja piti "ulinaa". noh koppa auki ja tarkastelemaan..
cleaner kylpy oli poistanu rasvat poljin akselin holkista.. joten pikkusen raotin akselia rasvatakseni vaseliinillä holkin, kunnes jumalaton pamaus ja jousi pois paikoiltaan varikopassa... :( ohhh toista tuntia oon yrittäny kampee jousta paikoilleen, mutta turhaan..

onko kellään vinkkejä antaa? kyllä mä säälin niitä kiinalaisia, jotka joutuvan tämmösiä kasailemaan.

kuvia laittelen huomenna

openflow

Sido naru jouseen ja vedä paikalleen. Näissä 2t-ihmeissä on jumalattoman jäykkä poljinjousi, jos vertaa esim 4t-ihmeseen. 4t-ihmeissä jousi menee "sormin" paikoilleen.

tr4

yksi hyvin nukuttu yö ja homma hoidettu noin viidessä minuutissa. :)

tässä olis tää pulmapalapeli..

Elikkäs tuo tappi tartti kiertää tuolta alta tuohon paikalleen... (naru ei toiminu)

Ratkaisuksi keksin tämmösen. asettamalla 4,5mm hylsyn jatkovarrella varttirattaan kylkeen siten että tappi pysyy hylsyn sisällä...
siitä vaan kääntämään ratas oikeaan kohtaan, että se lukittuu kiinni omaan paikkaansa. sit hylsy pois ja "kliks" kaikki niinkuin ennenkin :D

konenikkari

Jousen pään voi myös sitoa kiinni rattaaseen asennuksen ajaksi nipparilla.
Mutta todella hyvä oivallus tuo pikkuhylsyn käyttö, peukku.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

-Zone-

Hyvä niksi, pistetään korvan taakse. On tullut tapeltua saman jousen kanssa.

Coastside

Onko tuossa niin ettei koukkupäätä voi vetää viimmeiseksi tuohon tappiin?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Kyllä. Ei onnistu kuten 139qmb koneessa. Huomaat kyllä, mikäli joudut joskus tuossa mallissa jousta paikalleen pistämään.

tr4

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.07.14 - klo:15:52

Kokeilin tuotakin, mutta ei onnistunut... sain koukun tuohon ympyrään asti johon se törmää.. sit sitä joutuu pikkusen raottaa, että koukku tulee varikopassa olevan vahvike osan yli... mutta raottamalla tuo toinenpää irtoaa paikastaan ja pamahtaa näpeille. ja joo o.. kokeilin myös nippusiteillä... en ainakaan itse onnistunut. aamulla tosiaan kekkasin tuon hylsy taktiikan ja sillä onnistu muutamassa minuutissa.

openflow

Voi, itse laitan juuri sen viimeiseksi. Naru laitetaan jousen u-päähän, ei pieneen tappiin ja vedetään rattaan alta paikalleen. Kyllä se tulee kuvassa ympyröidyn vahvikkeen ohi.

tr4

Lainaus käyttäjältä: openflow - 24.07.14 - klo:22:37
Voi, itse laitan juuri sen viimeiseksi. Naru laitetaan jousen u-päähän, ei pieneen tappiin ja vedetään rattaan alta paikalleen. Kyllä se tulee kuvassa ympyröidyn vahvikkeen ohi.

Noh itse kokeilin samaa tuloksetta. eikä tämä ole väittely topicki. kukin tekee tyylillään. odotin jo semmoistakin vastausta, että katkaisee jousen ja hitsataan vikana kiinni... :) pääasia, että kaiken saa takaisin kiinni ja kaikista nippuside ja naru virityksistä totesin omalle kohdalle, että tuo hylsy taktiikka toimi heti ponnistelematta ja kiroilematta. saa kokeilla ja vertailla mikä sopii kullekkin.

tr4

nyt on moottori kiinni ja kaikki oheislaitteet... oli ihan pakko laittaa käyntiin. ja mun on PAKKO KEHUA.
tolla pytyllä ja läpillä ottaa todella siis TODELLA herkästi kierroksia. vaikka onkin vielä vakio pakoputki...

sanoisinko, että ihan jännittää päästä ottaa ekat tyypit tuolla tiellä. :) vaikka siis eihän tuo mikään tykki ole, mutta siis odotan sitä, että näen erot käytännössä... :D

Kuvia ja videota laittelen myöhemmin.

konenikkari

Hyvä hyvä, muista ajella ekat 500km 60-80% tehoa käyttäen ;)
"saa kokeilla ja vertailla mikä sopii kullekkin.", peukku  :D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tr4

okei... ny o koeajettu.

iiiiso miinus, että väätöä ei juurikaan ole. :( suoralla vetää mua n.60km/h.. ja kiihtyvyys on aika heikohko.
mutta luulen, että pakoputki on nyt mulla pullonkaulana. alamäkeen sain mittarin pohjaan (80km/h) eikä ollut täyttä kaasua. en tiedä paljonko oikeasti kulki, kun ei ollu gepsii mukana.

Tilasin uuden pakoputken. ja vakuuttivat, että kyseinen putki käy omaani. olikohan se joku tecnigas tai joku vastaava..
kokeillaan maanantaina uudestaan.. kuinka kulkee ja kiihtyy

tr4

nyt kiperästi apuja.
nyt on uus putki paikoillaan, mutta edelleenkin tuo kiihtyvyys ja vääntö ongelma.

kaasarissa neula rikkaimmillaan (tuntuu parhaimmalta) sekä seos säädetty n.3kiekkaa auki.
vaihdettu vakio rullat ja holkki variin, jolloin tuntuma olis paras.. mutta edelleenkin semmonen tunne, ettei moottori kerkiä saada tarpeeksi kierroksia ennen, kuin voima siirtyy takapyörälle..

onko kytkin liian löysä? siis pureeko liian aikasin kiinni?

kokeilin kaverin 50cc skootteria, jossa ainoastaa putki vaihdettu.. niinn sillä saa leikkiä kaasulla ja nostaa kierroksia ennen,kuin rupee pyörä pyörimään.. ja kun kierroksia "TARPEEKSI" niin se kirjaimellisesti ampuu ittensä liikkeelle.

mulla tuntuu, että tarvii pienen/loivan alamäen, että tuntee läppien aukeavan ja tulee semmonen "nitro" efekti.

nyt saa kertoa kaikkea mitä mieleen juolahtaa. kiitoksi

tr4

Kytkimen jouset

Kytkimen jouset löytyvät variaattorin takapäästä kytkimestä. Ne pyrkivät pitämään kytkimen paloja kiinni kytkimessä, kun keskipakoisvoima repii niitä päin kytkinkelloa. Kytkimen jouset siis vaikuttavat siihen, millä kierroksilla kytkin nappaa kiinni. Jäykemmillä kytkimenjousilla tämä tapahtuu korkeammilla kierroksilla kuin alkuperäisillä. Kytkin pyritään säätämään ottamaan kiinni noin 1000 rpm ennen tehopiikkiä, jolloin liikkeellelähtökiihtyvyys on optimaalista.

Eli veikkaisin tarvitsevani jäykemmät jouset... teksti lainattu "MOTOT.NET/tietopankista"
mun kierros alue on kasvanu radikaalisesti vakioon verrattuna ja myös tuo tehopiikki on paaaaaaljon korkeammalla alueella.