Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huonot puristukset, mutta ei ohivuotoa, miten se on mahdollista?

Aloittaja Kari69, 14.04.26 - klo:19:45

« edellinen - seuraava »

Kari69

Kymco Super8 ei käynnisty, hieman vain lupailee. Mittasin puristukset ja ne oli vain 6. Hyvälle moottorille mittarini näyttää 11-12. Jos ei ole kunnon puristuksia, niin jonnekin ne karkaavat, eikö totta? Joko männän ohi tai venttiilien ohi tai kannen alta tai sitten muualle.
Mittasin ohivuodon ja se oli vielä valkoisella alueella eli alle 10 % eli ei oikeastaan lainkaan ohivuotoa.

Miten on mahdollista, että ei ole ohivuotoa vaikka puristukset ovat hyvin heikot?

Coastside

Se ei saa ilmaa? Starttipilotilla käy heikoillakin puristuksilla testimielessä. Puristus höyrystää bensapisarat
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Tuo tosiaan selittäisi ongelman. Syksyllä mopo oli vielä käynyt, mutta ei enää keväällä vaikka uusi akku ja kaasutin täytetty pitämällä vakuumia pensahanan vakuumiletkussa.

Mutta miten voisi olla saamatta ilmaa? Ilmanputsari tukossa, voiko sellaista tapahtua?

Tutkin huomenna ilman saantia.

Coastside

Minulle sattui vaahtomuoviputsarin öljyämisessä että se öljy keräsi vettä ja töhnä tukki sen. Oli peräöljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Xorron

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 14.04.26 - klo:19:45Miten on mahdollista, että ei ole ohivuotoa vaikka puristukset ovat hyvin heikot?
Mittaatko letkun kanssa? Kaikki mittarit nimittäin ei sovellu pienille moottoreille. Jos mittausletku on pitkä ja luonnollisesti myös sen sisältämä ilma puristuu kasaan ja jos lisäksi takaiskuventtiil on vasta mittarissa on koko letku periaatteessa osa palotilaa ja vääristää tulosta.

Tässä selitetään asiaa : https://youtu.be/Sceo_rFD4OU?si=yiosVDrJnQ125Tdl

Itse olen muutoinkin sitä mieltä että puristuspainemittari on turha kapistus ja aina kannataa käyttää ohivuotomittaria jos siihen vain on mahdollisuus.

Kari69

Korjasin tuon skootterin seuraavana päivänä. Pakoventtiili vuoti. Ihme kun vuotomittari oli vielä valkoisella eli OK alueella. Vuoto noin 7,5 %.

Mun mittarissa takaisku on alkupäässä ja antaa 11-12 puristuksia hyvälle moottorille.
Tänään 8,5 bar 32 tuhatta ajetulle.