Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä kestävä kannentiiviste Peugeot sf3lc skodeen?

Aloittaja Eki, 14.11.25 - klo:11:58

« edellinen - seuraava »

Eki

Itsellä jo ainakin toinen kerta kun pakoputki alkaa syytämään vaaleaa savua, ilmeisesti taas tiiviste mennyt? Kaikki laitettu ihan viimeisen päälle, kiristetty kannen pultit 13Nm momenttiavaimella, tarkistettu ne useampaan kertaan, tiiviste peltiä, mikä päällystetty jollain kumimaisella seoksella. Se kumipäällyste pettää, moottoria ei ajettu lämpömittarin mukaan kertaakaan yli kolmen segmentin kahdeksasta, yleensä palaa vain kaksi segmenttiä lämpömittarissa. Mikään pahvitiiviste tuskin kestää, koska kannessa kiertää jäähdytysneste, kuparinen tiiviste voisi olla hyvä, mutta ei niitä tuohon taida olla?
Vuodesta 1997 alkaen 28:s scootteri.

Palosella

Onhan kansi ja sylinterin tiivistepinta suora? Häviääkö jäähdytysnestettä?

Eki

Kyllä ovat suorat, ilmeisesti nestettä häviää, tarkistan tilanteen nyt viikonlopun aikana, tekant tilasi alkuperäisen tiivisteen, en tiedä onko parempi, mutta oletus että voisi olla, verrattuna tarviketiivisteisiin?

Samppa

Itse olen käyttänyt kannentiivisteiden kanssa varmistuksena Permatexin Copper Spray Gaskettia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 17.11.25 - klo:11:24Itse olen käyttänyt kannentiivisteiden kanssa varmistuksena Permatexin Copper Spray Gaskettia.
Tuo oli hyvä neuvo, kiitos, ostan myös itse, oli mielessä että voisi jotain vastaavaa käyttää, muttei ollut tietoa, mikä kestää kuumuutta. Edit: mietin asiaa oman moponi kannalta missä kumimaisella päällysteellä päällystetty peltinen tiiviste. Tuskin mikään tiivistemassa kumimassan päällä auttanee, kun se kumihan tässä on ongelma, se pettää, niin varmasti pettäisi sen päälläkin olevat tiivistesuihkeet, toiminee varmasti toisenlaisten tiivisteiden kenssa? (Oletan että nyt jälleen joku aloittaa: että kun mikään neuvo ei kelpaa)???

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.11.25 - klo:18:08
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 17.11.25 - klo:11:24Itse olen käyttänyt kannentiivisteiden kanssa varmistuksena Permatexin Copper Spray Gaskettia.
Tuo oli hyvä neuvo, kiitos, ostan myös itse, oli mielessä että voisi jotain vastaavaa käyttää, muttei ollut tietoa, mikä kestää kuumuutta. Edit: mietin asiaa oman moponi kannalta missä kumimaisella päällysteellä päällystetty peltinen tiiviste. Tuskin mikään tiivistemassa kumimassan päällä auttanee, kun se kumihan tässä on ongelma, se pettää, niin varmasti pettäisi sen päälläkin olevat tiivistesuihkeet, toiminee varmasti toisenlaisten tiivisteiden kenssa? (Oletan että nyt jälleen joku aloittaa: että kun mikään neuvo ei kelpaa)???

Pettääkö se tiiviste aina samasta kohtaa? Joka viittaisi ohivuotoon, vai satunnaisesti eri kohdista?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 19.11.25 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.11.25 - klo:18:08

Pettääkö se tiiviste aina samasta kohtaa? Joka viittaisi ohivuotoon, vai satunnaisesti eri kohdista?

Muistikuvien mukaan eri kohdista, syynä voi olla sekin että konetta on tietyllätapaa viritetty? On narakun race läppäventtiilirunko suurine läppineen ja tavallaan tehoputki technigsas silent pro, varsinkin tuo läppärunko lisäsi kiihtyvyyttä oikein tuntuvasti, nuokin edellämainitut edesauttavat varmasti tiivisteen rikkoutumista? Jos ostaisi ohutta kuparilevyä ja leikkaisi muotoon kaikkine aukkoineen päivineen, olisi ehkä kestävä, sehän on tiivisteenä hyvä, painuu hieman kasaan, elikä tiivistää ja ei hajoa.

joni_k

Kansi ikkuna lasia vasten niin näkee onko menny kieroksi.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.11.25 - klo:20:47Kansi ikkuna lasia vasten niin näkee onko menny kieroksi.
Täytyy varmuuden vuoksi ottaa kansi sisälle, katsoa lasiavasten ja hiukan samalla 2000 paperilla hioa lasinpäällä. Tuli tänään kaksi kannentiivistettä, nämä eivät ole kumipinnoitetta nähneetkään, ovat jatain peltiä, mustia. On liki mahdoton talviaikaan täällä edes ruveta aukomaan kantta, mopoja on katoksessa nyt niin monta ettei siellä sovi edes tekemään mitään, ainoastaan säilyttämään, ja täysin kylmäkatoshan se on.

Palosella

Ei taida se 2000 paperi muutakun kiillottaa pinnan. Lasillahan sen suoruuden tosiaan näkee. Kyllä ne peltitiivisteetkin pitää kunhan tasopinnat on suorat ja ehjät.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 14.11.25 - klo:14:56Onhan kansi ja sylinterin tiivistepinta suora? Häviääkö jäähdytysnestettä?
Kyllä sitä nestettä häviää ja työntää kovasti valkoista höyryä, mutta näillä ilmoilla ja talviaikaan en pysty tiivisteen vaihtohommiin, mutta ajaminenkin talviaikaan on olematonta, riippuen tietysti minkälainen talvi on tulossa?

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.11.25 - klo:13:10Ei taida se 2000 paperi muutakun kiillottaa pinnan. Lasillahan sen suoruuden tosiaan näkee. Kyllä ne peltitiivisteetkin pitää kunhan tasopinnat on suorat ja ehjät.
No laitetaan karheampaa hiontaa, kun tulee ajankohtaiseksi.

Palosella

Yllättävän lämpösiä kelejä täälläpäin. Tänäänkin ollut noin 8 astetta lämpöä ja on vieläkin. Näköjään lupaa plussakelejä vielä. Kylmähän se silti on ajella ;D

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.11.25 - klo:21:46Yllättävän lämpösiä kelejä täälläpäin. Tänäänkin ollut noin 8 astetta lämpöä ja on vieläkin. Näköjään lupaa plussakelejä vielä. Kylmähän se silti on ajella ;D
[/quoteNäillä keleillä tietty tapani mukaan käyn biltemalla kelien salliessa euron kahvipullalla ja tietty skodella mm lidlillä ruoka-asioilla, mutta kun kelit kesäkummeille ei suotuisat, niin joko bussilla tai mieluimmin jalkaisin, saa edes vähän liikuntaa, vanha ukko.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.11.25 - klo:21:46Yllättävän lämpösiä kelejä täälläpäin. Tänäänkin ollut noin 8 astetta lämpöä ja on vieläkin. Näköjään lupaa plussakelejä vielä. Kylmähän se silti on ajella ;D
Minä olen Thaimaassa ja edellisen yön minimi lämpötila oli 8,4 C. Päivällä maksimi taas jotain 25 C.