Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Neos 4 vm2019

Aloittaja Yllsten, 23.09.25 - klo:02:23

« edellinen - seuraava »

Yllsten

Perkele,
Vaidoin palat, vieläkin kuuluu keulasta vähän kitinää, kun skobal ajettu se 4-5km. Kylmänä ei kuulu

Mites kärpäke ja muut, jos nostaa eturenkaan ilmaan, ottaako palat kiinni yhtään levyyn?
Mun mielestä tos tyttären mopos vähän ottaa. Ns sisäpuolen pala. Oiskohan voinu talven aikana mennä vähän mäntä jumiin, ettei palaudu kunnolla takas sylinterin sisään..?

Joskus nuorena itse autosta purkanu noita, pitääkö alkaa taas vesihiomapaperilla rantuja ettimään jarrusylinteristä. Ku tos on ne brembon satulat, ni ei taida kolmella kympillä uuden ostos selvitä.

Palosella

Käytettynä saa melkein kolmella kympillä. Tuohon tietty postit päälle vielä.

https://www.purkuosat.net/yamahaneos5015.htm

NEOS15033

Uutena vajaa 200e näköjään

https://www.easyparts.com/Front-brake-caliper-YAMAHA-Neos-50-2008-2018-p33595479

kärpäke

se jousi palojen välistä ois pitäny kans vaihtaa, aina palojen vaihdon yhteydessä sanoo manuaali (ite en tietenkään tehny sitä koska jousi jäi kauppaan)

mulla oli kauheen väristä tököttiä nesteet, ihme et ne ees toimi

painovoima menetelmällä letkut putsiks vaan

kärpäke

Lainaus käyttäjältä: Yllsten - 27.04.26 - klo:21:37Perkele,
Vaidoin palat, vieläkin kuuluu keulasta vähän kitinää, kun skobal ajettu se 4-5km. Kylmänä ei kuulu

Mites kärpäke ja muut, jos nostaa eturenkaan ilmaan, ottaako palat kiinni yhtään levyyn?
Mun mielestä tos tyttären mopos vähän ottaa. Ns sisäpuolen pala. Oiskohan voinu talven aikana mennä vähän mäntä jumiin, ettei palaudu kunnolla takas sylinterin sisään..?

Joskus nuorena itse autosta purkanu noita, pitääkö alkaa taas vesihiomapaperilla rantuja ettimään jarrusylinteristä. Ku tos on ne brembon satulat, ni ei taida kolmella kympillä uuden ostos selvitä.

on se kiinni siinä, pyörii kyllä hyvin rengas mut välil rahisee

kärpäke

näillä ohjeilla taisin mennä, katoinko jonkun toisenkin videon gravity methodista

https://youtu.be/rX51Whdk7EA

letku on hyvä olla juuri oikeen mittanen, taitaa olla 8mm letku mikä on sopivaa, kannattaa tarkistaa se

Yllsten

Lainaus käyttäjältä: kärpäke - 28.04.26 - klo:18:27se jousi palojen välistä ois pitäny kans vaihtaa, aina palojen vaihdon yhteydessä sanoo manuaali (ite en tietenkään tehny sitä koska jousi jäi kauppaan)

mulla oli kauheen väristä tököttiä nesteet, ihme et ne ees toimi

painovoima menetelmällä letkut putsiks vaan

Mitä jousta tarkoitat?

Palosella

En oo kyllä ikinä vaihtanut tuota jousta mihinkään. Jos sitä ei irrottaessa väännä mutkalle niin hyvin toimii vanhallakin

kärpäke

jep juuri toi jousi, hyvin tosin toimii vanhakin, luultavasti alkuperänen

jossain paloissa toi tulee mukana ettei tartte erikseen ostaa tai tilata.

sivulla 93 siinä service manuaalissa:

NOTE:
Always install new brake pads and a brake pad
spring as a set.
▼ ▼ ▼▼▼ ▼▼▼ ▼ ▼ ▼▼▼ ▼ ▼ ▼▼▼ ▼ ▼ ▼▼▼ ▼ ▼ ▼▼▼ ▼ ▼▼▼

Yllsten

Aika jännä, ettei tuu orkkispalojen mukana.
Mut en vaihtanu kumminkaan.