Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

keeway favt evo50 t4

Aloittaja Arto, 23.07.25 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Kuulostaa siltä että kävis laihalla
ilmavuoto, pieni polttoainepaine, suodatin, suutin jumittaa.
Voi olla että vikavalon kuittauksessakin on oma jipponsa.
Jossain vikavalon resetointiohjeessa, kehotetaan irrottamaan akku
n. kymmeneksi minuutiksi ja oikosulkemaan akun kaapelit,
ei siis akkua. Ja jossain sanotaan että resetointi
onnistuu vain merkkihuollon välineillä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Arto

Olen koettanut tarkastaa kaikki mahdolliset ilmavuodot kurkun yms. Enkä ole kyllä löytänyt sellaista.
Polttoaine suodatin vaihdettu ja ilmanputsarin suodatin pesty ja öljytty.
Suuttinta ei ole testattu ja polttoaineen painetta ei myöskään.
Virta avain tekniikalla kuitattu vikavalo ja on pois kunnes käynnistää toisen kerran ja jää silloin palamaan.
Nyt on tyhjäkäynti todella korkealla.....mukava kun oireilee aina vähän eritavalla.

konenikkari

"Nyt on tyhjäkäynti todella korkealla.....mukava kun oireilee aina vähän eritavalla."

Tuo kuulostaa siltä että, TPS anturi temppuilee.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Arto

Okei johtuiskohan siitä myös se että tänään alkoi taas booaamaan kun yritti liikkeelle?
Saako sitä anturia jotenkin mitattua onko kunnossa?

konenikkari

Kyllä saa mitattua sekä vastus että jännitearvot
hankaluutena on se etten löydä skotuasi koskevaa korjaamokirjaa.

Edit:  Varmista että moottorin päässä kaasuläppäsi liikkuu vapaasti ja että,
kaasuvaijerissasi on tarpeellinen n.2-3mm välys kaasukahvan päässä.

Arto

No  niin nyt olis lisää tietoa ja skootteri on toiminut pari päivää.
Elikäs vikoina oli Lambda anturi minkä jo aiemmin vaihdpoin ja sitten löytyi se toinen vika.
Kaasuläppä anturin ja ilma massamäärä anturin toiminta oli välillä kohdallaan ja välillä ei.
Aloin purkaa piuhanippuja ja kun pääsin kohdalle missä piuha nippu on peukalon paksuinen niin toinen vika selvisi.
Näide kahden anturin missä molemmissa on kolme piuhaa niin niistä molemista yhdet piuhat yhdistyy sellaiseen messinkiseen liitimeen mistä ne jatkuu eteenpäin edelleen kahtena piuhana. En oikein ymmärtänyt liitimen tarkoitusta muuten kuin siinä vain yhdisty hetkellisesti yhdet piuhat molemmista antureista ja jatkoivat sitten eteen päin......tarkoitusta en ymmärtänyt, mutta siitä oli murtunut yksi piuha irti ja se aiheutti käynti häiriöö ja booausta ja kaiken laista sekoilua koneelle, kun anturit ei toimineet kunnolla. Nyt kun se on korjattu niin toimii hyvin. Toivottavasti tämä auttaa jotai kellä samanlaisia ongelmia.

konenikkari

Hienoa että nyt toimii :)
Ja kiitos että kerroit tämän toisillekkin :)

Kvaere

Kymco Agility 125

Arto

En tajunnut ottaa kuvaa ja teippasin nippuun piuhat. Sori