Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari ongelmia, kertokaa tietävät?

Aloittaja Eki, 06.08.24 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Eki

& Elikä mikä nippa on mihinkin, messinkinippaan laitoin vihreän ohuen johdon, oletan että öljy, mutta mitä nää bensaletkut sinne sun tänne on ja tyhjää nippaa? Tämän pitäisi olla dellorto tai kopio, 17.5mm, käynnistyy, ei siedä kaasua juuri mitään, kulkee noin 30kmh, nikehtyy lisäkaasulla??? Mikä ja mitä nippoja nuo kaikki ovat, en ole muistikuvan mukaan ikinä liitellyt letkuja kaasariin, se sihtilevykin hävisi ihan kättelyssä, jäi ilmeisesti astinlaudalle ja koeajolla meni sen sileäntien, etsin mutta ei löydy. Tuon punertavan letkun alapuolella on tuo messinkinippa, siihen menee ohut vihertävä letku, oletan että oil, myös punaisen letkun heti alapuolella on tyhjä nippa, mille? Löytyykö netistä kuvaa missä selvitetty mitä mihinkin nippaan tulee, itse en löydä kuin räjäytyskuvia. Tuohon ylimpään nippaan laitoin punertavan bensaletkun, messinkinippaan ohuen, oletettavasti öljyletkun ja vastaiselle puolen toisen vaalean bensaletkun. Suutin oli 60, laitoin 66 kokoa olevan.  EIKÖ KUKAAN OSAA NEUVOA???
Vuodesta 1997 alkaen 30:s scootteri.

Eki

Täytyy mennä mopoliikkeestä huomenna kyselemään tuon dellorton letkujen paikkoja, oletin että täällä joku tietävä olisi voinut infota, no selviää kyllä mopokellarin isännältä.

Eki

Soitellut ympäriinsä, kukaan ei tunnu tietävän, yksi messinkinippa näkyy olevan ilmanputsarilemmarin takana hivenen näkyvissä ja pystyssäpäin, elikä nippa ylöspäin, kokeilin siihen tuota punertavaa letkua, johan lähti mutta sammahtaa helposti, kulkee, mutta ahdistaa joku, se letku ei ole ehkä kunnolla kiinni vielä? Nyt olisi tärkeää että öljynippa on tuo mihin olen laittanut johdon, elikä kaikkein ohuin messinkinippa ja koko runko-osakin on sillä nipalla messinkinen ...

Coastside

Kaasari on sivuroolissa ja seinä pääroolissa, mutta muut videot on kielillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.08.24 - klo:20:54https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Lortot.JPG?img=img4k
Kiitos molemmille, varsinkin tämä konenikkarin selvittää suht' paljon, tärkeintä että voitelu on oikein, se minun punaisempi letku on nyt käsittääkseni alipainenipassa ja bensaletku käsittääkseni oikeassa, mutta tämä kuvan kaasari poikkea nipoiltaan suht' paljon omastani, niin ihan täysin en tiedä onko kaikki oikein? Tuossa minun alimmaisessa kuvassa on liki sama kuin omani, elikä onko siinä tuo mustalla tulpattu öljyletkulle, siinä minulla on öljyletku ja kuvissa punainen letku on alipaine sekä vaaleampi letku on bensaletku, alipaine on nyt ilmanoton suun lähettyvillä ylöspäin sojottavassa messinkinipassa.

Eki

https://www.maxiscoot.com/en/product/carburetor-type-phva-17,5-mm-piaggio-nrg-euro-4-238120 Tuossa mustalla tulpattu messinkinipassa minulla on öljyletku ja ylöspäin messinkinipassa on käsittääkseni alipaineletku minulla, bensaletku toisessa kuvassa harmaassa nipassa mikä on lähellä ilmanputsaria ja vaakassa, onko oikein?

konenikkari

Mene huomenna mopokellariin kysymään mutta älä tolla mopolla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.08.24 - klo:21:31Mene huomenna mopokellariin kysymään mutta älä tolla mopolla.
On tosi ärhäkkä, mutta hiipuu välillä, en tiedä mikä on, ei pysy tyhjäkäynnillä, vuotaako alipaineletkun liitos, siinä muista poiketen ei ole jousiklemmaria, vaan ruuvattava. Löysin näitä jousiklemmareita, joten nyt päivällä vaihdan. Valitettavasti kukaan ei osaa sanoa edes onko tuon viimeisen maxiskootterin mustalla tulpattu messinkinen ohut nippa öljyletkulle, itse en tunne näitä letkuliittimiä, kun en ole koskaan tämmöistä asentanut, säätänyt monestikin seos ja tyhjäkäyntiruuveja. Oletin että kyllähän konenikkari tietää, kun linkitti minulle tuon kaasarinkin, minkä sitten tilasin, nyt vaan ongelmia ongelmien perään, kuten useimmiten.

konenikkari

Tuo on senverran uusi kaasutinmalli ettei minulla ole siitä kokemuksia.
kaasutinta kädessä pitäen letkunpaikat kyllä selvittäisin :)

A_sentaja

Kaasarin vasemmalla sivulla kaksi ylintä vesikierron nipat, niiden alla tuoreöljynippa. imukaulan päällä impulssi. Ryypyn puolella bensa ..🤔
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

No niin, tulihan se sieltä, näin minulla on juurikin kytketty, elikä mikäli inpulssi on sama kuin alipaine, niin ok, ilmankos on tosi äkäinen, mutta jotain on vielä poskellaan, täytyy säädellä huomenna seosruuvilla, kiitos varmistuksesta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 06.08.24 - klo:22:47Kaasarin vasemmalla sivulla kaksi ylintä vesikierron nipat, niiden alla tuoreöljynippa. imukaulan päällä impulssi. Ryypyn puolella bensa ..🤔
https://www.maxiscoot.com/en/product/carburetor-type-phva-17,5-mm-piaggio-nrg-euro-4-238120 tässä oikea kaasari, jos tuossa harmaassa pienessä mötikässä pystyssä oleva messinkinippa on alipaine, niin sitten kaikki on oikein? Sanon tässä ikäänkuin itselleni, älä eki osta ikinä enää käytettyä skootteria, kun ja jos pystyt, osta ihkauusi, ei heti ala nämä loputtomat remontit.

joni_k

mitään en mistään tiedä, miksi tässä kaasuttimessa on alipaineen tarve ja mikä funktio on että jäähdytysneste kiertää kaasuttimessa?

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.24 - klo:08:48mitään en mistään tiedä, miksi tässä kaasuttimessa on alipaineen tarve ja mikä funktio on että jäähdytysneste kiertää kaasuttimessa?

Delluissa tapaa olla oma alipaine, jonka voi tukkia jos esim imukaulalla on vastaava nippa. Nestekierto on noissa ollut jo kauan ja varsinkin viileällä kelillä ihan toimiva. Automaattiryyppy ainoa vikakohde, minkä vaihtaisin manuaaliin, tai vaihtoehtoisesti keihinin sähköiseen..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...