Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

(VASTAUKSIA TARVITAAN) Piaggio typhoon 2003 käynnistys ongelmia

Aloittaja Laiskin typhoon, 24.12.23 - klo:14:55

« edellinen - seuraava »

Kari69

Millaisella mittarilla tuo 6 barin puristus on mitattu? Onko mittarissa takaiskuventtiili aivan lähellä tulpan reikää. Jos ei ole, saatu tulos on liika matala. Mopon iskutilavuus on vain 50 cc ja palotila vain noin 5 cc eli 5 ml. Jos painemittari tai sen letku tuovat tilavuutta lisää 5 ml tai 10 ml, niin mitattu paine putoaa puoleen, kolmas osaan.

Laiskin typhoon

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 18.04.24 - klo:09:55Huonoilla puristuksilla katoaa tyhjäkäynti, kun ei se moottori voi toimia kunnolla, imua ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi. Kun moottori on kunnossa, voi taas alkaa säätämään kaasutinta.


Nyt on koko yläkerta uusittu ja kaasari putsattu, mutta ei oikein lähtenyt käyntiin kun yritin käynnistellä. Lopulta kun vähän tulpan reijästä laitto bensaa niin lupaili mut ei kuitenkaan ihan käynnistynyt. Imukaulasta oli aikasemmin löytyny halkeama jota yritin paikata gorillateipillä tiiviiks. Eli voiko olla et se saa liikaa ilmaa?

mopotinx3

Jos ei jarrucleanilla tai pienellä bensan ruiskuttamisella suoraan imukanavaan käynnisty, niin imukaula tai läpät vuotaa. Kampiakselin stefat on vissiin jo vaihdettu?
Gilera Runner Black Soul

Laiskin typhoon

#18
Joo elikkä ei vieläkään toimi ja tämän hetkinen tilanne: uusittuja osia ovat mäntä, sylinteri, tulppa, yläkerran tiivisteet ja imukaula.

Kokeilin jos ois puristuksista johtunu nii yritin uudella sylinterillä käynnistellä ja ei mitään tapahtunu. Bensaa ku laitto tulpanreijästä nii horähtelee koko ajan joten luulin et johtuu siitä kun imukaula halkeilee. tilasin uuden imukaulan ja läppärungon tiivisteenkin mutta ei käynnistyny vieläkään. Läpät katoin ja yhdestä tulee valo läpi ja raottaa noin 0.5mm mutta tuskin nyt tuon takia ei koko skootteri lähde käyntiin. Ite epäilen että magneeton puolella vois olla vikana että kiila ei ole paikallaan tai Stefa vuotaa. Pitää vaan löytää oikeanlainen yleismallin ulosvetäjä. Mikäköhän tätä skootteria ny vaivaa???

Laiskin typhoon

#19
Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 18.04.24 - klo:13:22Millaisella mittarilla tuo 6 barin puristus on mitattu? Onko mittarissa takaiskuventtiili aivan lähellä tulpan reikää. Jos ei ole, saatu tulos on liika matala. Mopon iskutilavuus on vain 50 cc ja palotila vain noin 5 cc eli 5 ml. Jos painemittari tai sen letku tuovat tilavuutta lisää 5 ml tai 10 ml, niin mitattu paine putoaa puoleen, kolmas osaan.


Sain tutulta lainaan semmosen puristuspaine mittarin ja mittasin vanhalla sylinterillä sen 6 bar, mutta nyt on uus pytty ja kyllä vauhtipyörästä tuntuu et on enemmän puristuksia jos sitä voi vauhtipyörän perusteella päätellä.   

Laiskin typhoon

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 08.05.24 - klo:09:55Jos ei jarrucleanilla tai pienellä bensan ruiskuttamisella suoraan imukanavaan käynnisty, niin imukaula tai läpät vuotaa. Kampiakselin stefat on vissiin jo vaihdettu?

Noniih, löytyi sopiva ulosvetäjä jolla irroitin vauhtipyörän ja oli Stefa lähtenyt kokonaan paikaltaan. Tais vihdoin löytyä syy siihen kun ei lähde käyntiin. Taijan kyllä vaihtaa tuon Stefan suoraan uuteen.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Laiskin typhoon

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.05.24 - klo:07:56Onnea taitaa kadonneet alipaineet löytyä.

Joo nehän ne löyty ja nyt pelittää muuten, paitsi mopo ei pysy tyhjäkäynnillä ja mitkään valot ei toimi eikä myöskään vilkut ja mittaristo. Nyt tartteis taas apua näihin.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Laiskin typhoon - 24.12.23 - klo:14:55Elikkäs tämmönen piaggio typhoon 2003 ei meinaa käynnistyä jostain syystä. Ostin tämän alle 5 kuukautta sitten ja siihen on viimeksi ostettu uutta bensaa vähän oston jälkeen.
Mopossa ei ole minun omistuksen aikana ikinä ollut akkua mopossa mutta on lähtenyt käyntiin polkemalla (mutta ei ikinä ole pysynyt tyhjäkäynnillä vaikka olisi millaisissa säädöissä). Ostin sitten uuden kaasarin ja laitoin sen sellaisiin säätöihin että lähtisi käyntiin mutta ei meinannut käynnistyä kun vasta silloin kun pyöritin magneettoa porakoneella jonkin aikaa. Sitten kun lähti käyntiin uudella kaasarilla niin pidin sitä käynnissä kunnes oli lämmennyt ja testasin ajamista muutaman kerran niin vikalla kerralla sammu itsestään eikä lähtenyt käyntiin enään. Sen jälkeen löytyi putken vierestä johto (johto tulee magneetosta mutta ei ole se lyhyt staattorin johto) jonka Putki oli polttanut, mutta tää johto ei vaikuttanut kipinän tuloon mitenkään ja korjasin johdon liittimellä. Oon kokeillut polkea urakalla mopoa käyntiin ja sen jälkeen tarkistanut tulpan niin Tulppa on ollut kuiva ja musta.
Mittasin puristukset mittarilla ja oli 6 baria vaikka sen jälkeen löytyi imukaulasta halkeama

Toivottavasti sais nopeesti vastauksia niin sais mopon ennen uutta vuotta toimimaan
Onko sinulla jouten se kaasari myydä, elikä onko se dellorto 17.5mm ja jos, niin onko kylmäkäynnistysjuttu sekä liittimet? Eki 0400554554
Vuodesta 1997 alkaen 28:s scootteri.