Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Rally usa 2000 / skand gomoto 3.3

Aloittaja joni_k, 01.10.23 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

joni_k

massoista en tiedä mutta tuossa on omamassaa -60kg alkuperäisestä koska lyijyakut on heivattu pois ja tilalla 20kg litiumi. pyörätelineen jos laittaa ja genu siihen peittää se kaikki valot sekä painopiste liian korkealla. parempi tehdä oma teline tuolle. Ei montaa euroa maksa vähän vaivaa. Peräkärry homma on kalliimpi projekti koska renkaat yms täytyy olla sitten noille nopeuksille hyväksyttyjä ettei poliisit katkaise matkaa. vakuutus myös aikalailla pakollinen.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

trafista katoin 240kg on omamassa ja 450kg kokonaismassa. 180-190kg taitaa lähennellä oikeaa omamassaa. saahan siihen vielä lastailla jonkun verran tavaraa kyytiin.

joni_k

nyt on teline hitsattuna peräkoukun päälle. sanoisin että 25kg aikalailla maksimi mitä voi nyt laittaa. alkaa koukun rakenne taipuilla. otin koko koukun irti hitsaan vahviketta myös siihen joku päivä. nyt sitten aggregaatin metsästykseen jos jostain löytyisi 200-300e sopiva. se varmaan kannattaisi mitoittaa että sen 1200w minimissään täytyisi sähköä antaa.  jos koppiin kuuluu liikaa värinöitä täytyy sitten siirtyä peräkärry hommiin. tuota telinettä voi käyttää sitten johonkin muuhun. vaikka ilmawebastoon tai jos on rikastuu niin lisäakkupaketin laittaa siihen.

joni_k

kipor kge 2000ti aggregaatti hommattu. pienellä riskillä tuli ostettua käyntikuntoisena mutta ns rikkinäisenä kun ei ottanut kierroksia ja sammui kuormalla. tuossa on sähköisesti ohjattu kaasuläppä. nopealla vilkauksella kotona huomasin että huohotinletku oli lohkoon menevästä reiästä irti. tuuppasin letkun kiinni, tankin ja kaasuttimen tyhjennys ja uutta bensaa sisään. ekalla kerralla sammui kun laittoi enemmän kuormaa, vähän aikaa rytkytti tyhjäkäynnillä ja uudelleen kokeilu alkoi pelaamaan ;D tuossa painoa sen 20kg ja liikaa se on tuolle telineelle. täytyy tehdä tuosta ns kiinteä eli koukkurauta irti ja tekee ihan oman telineensä, tai teline on jo pistää vaan omat raudat millä taka-akseliin kiinni. ihan mahdotonta pörinää ei koppiin tule sen verran tuossa pihalla ajelin eli tästä jatketaan.

Coastside

#65
Tuntuu olevan Kipor aika suora hondan kopio? Jenkkivideolla totesi että kaasari ja putsari on sama. Minä ostin Timcon huutona. Kaikki nuo on hondaa matkineet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#66
Koeajot suoritettu. Vähän tuo teline homma hirvittää yhäkin. käytännössä mahdotonta saada semmosta vakaan oloista aikaiseksi. Pekan sähkökiiturilta tilasin erillisen laturin vielä niin en hajota tuota olemassa olevaa kun se on nätisti kytketty tuonne piiloon. Kyllähän tässä tietenkin ideaali sähköllä ajamisessa murenee huonolla hyötysuhteella bensasta sähköä, mutta kokeiltu on 😄 eikait tuo aggregaatti hukkaan mene nyt kun katselee maailman menoa ei taida uskaltaa myydä pois..

Coastside

Eikös se kopin ylälaita kestä harustaa sitä telinettä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Ei varmasti kestä semmosta munankuorta tuo on.

joni_k

kokeiltu on myös  peräkärryllä ja en tykkää kyllä siitäkään täytyy haudata omalta osalta koko homma. no ei ollut kallis kokeilu tiedä jos tuota aggregaattia vielä tarvitsee maailman ajat kun on mitkä on. mutta periaatteessa tuolla voisi ajaa maailman tappiin niin pitkälle kun polttoainetta on ja 230v sisätilalämmitin jaksaa toimia laturin kanssa kylmäkään ei kopissa ollut.

joni_k

jatketaan tänne myös keskustelua. eli takajarrut alkoi temppuamaan oikein todella ja käsijarru sekä jarrumäntä toiselta puolen alkoi jumittamaan. toiseen keskusteluun laitoin kuvia kun käsijarrumekanismi oli ruostevesikurassa. Samalla vaihdoin pääsylinterin samalla vaivalla. ilmaus tuotti ongelmaa mutta paineilmakäyttöisellä ilmaajalla homma hoitui ripeästi. käsijarrumekanismi on kytketty mutta ei ns käytössä. käytän etujarrua käsijarruna. osat onnekseni sain yhdeltä kaverilta sopuhintaan. noo ei ne ongelmat siihen loppuneet. vasemman puolen valokatkaisija eli missä on vilkut ja pitkä lyhkäset. yhtenä aamuna pistin pitkät päälle kuului naks ja painike keskeltä halki. tarkempi tarkastelu  osoitti että jos se katkaisija on sininen se on yhtäpuuta ja tämmöinen ei ole mahdollista oikein millään tavalla. jos se katkaisija on harmaa se on erillinen osa joka on erillisessä valkoisessa katkaisijassa kiinni. eli ilmeisesti muovi kutistunut ja naks rikki. onnekseni sain myös tämän osan samalta kaverilta jonka vaihdoin tänään. valokatkaisijan liitin menee keskikonsolin sisään, rally usa 2000 se on melkein homma purkaa koko keskikonsoli irti, skandissa on oltu fiksuja paneelissa jossa kytkimet on on erillinen, sen irroittamalla pääsee valokatkaisijan liittimeen helposti käsiksi. samalla tuli tänää vaihdettu etujarrun nesteet myös. ihme munuaisvaurioisen kissankusen väristä nestettä tuli pihalle. saa nähdä mikä seuraavaksi rivahtaa alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus joka kuukausi saanut nyt jotakin laitella. sain kyllä liimattua sen vanhan  katkaisijan kasaan mutta minun silmään vaan semmoset paikkaukset aina häiritsee niin oli pakko vaihtaa. pistin kaappiin säilöön, laittaa sen jos tuo uusi hajoaa jossain kohdin.

mopotinx3

On aika paljon vikoja noissa koppimopoissa. Missä merkeissä mahtaa olla paras akkupaketti? Aika kalliita ovat 3-pyöräiset. Piaggio Ape on aika edullinen eikä ole tuota akkuhelvettiä.
Gilera Runner Black Soul

joni_k

#72
Ei ne apetkaan viattomia ole. Kaverilla niitä ainakin viisi. Italian hienouksia jotka vaatii erikoisavaimia jne. 50cc ei edes jaksa liikkua vaatii sen isomman pannun joka näihin on alunperin suunniteltu. Nuo koppimopot on luokattoman huonosta muovista tehty. Pitäisi olla semmosta joustavaa mistä mönkijän katteet tehty. Tuo on kuin munankuorta. Tuskin talvi oloihin suunnittelu edes. Yksi hauskuus on myös se että eri vuosimalleissa on mm eri takajarrut ei käy päikseen. Kaverillani ei ole ns erillistä takajarrua vaan kahva lukitaan. Nämä on koottu vähän niinku osista mitä tehdas nyt sattunut saamaan.akusto pienin huoli on mutta lyijyakuilla ei mitään tee. Tällä hetkellä litiumia ei taida olla kuin rally usa 3000, josta ei modular boxikaan tiedä onko akustossa lämmitys vai ei. On jonkun peltikuoren sisällä. Jurossa saattaa olla lisäakkuna saatavilla litium. Ei näistä tonneja kannata maksaa on paljon ilmaa VB välissä.  En tiedä sattuuko mulle nämä surkeat kappaleet 11tkm kaverini  ajoi vanhalla ja seisoo käyttökunnossa. Nykyisellä ajanut nyt  4tkm. Mulla lähentelee 4tkm myös.

mopotinx3

Kiitos tiedoista. Kymppitonni on kyllä paljon, jos haluaa kunnon akun mopoonsa. Toivottavasti ajokorttini uusitaan, ettei noihin joudu. Nämä käytetyt autotkin on nykyään hirveitä pommeja, kun ne keksi märän jakohihnan tai alimitoitetun jakoketjun.
Gilera Runner Black Soul

joni_k

#74
Kymppitonni? Ei nyt sentään  ;D 1000-2000€ maks ja 60v akkuja saa jos minkälaista ihan pilkka hintaan puhutaan kympeistä maksimissaan satasista. Laturi satasen luokkaa. Rally usa 2000 en suosittele. Rally usa 3000 voisi olla jo parempi mutta hinnat liian kovat vielä. Skand gomoto 3.3 on parempi vaihtoehto kuin skand gomoto 4.3 jossa napamoottorit.skand uudet omistajat poisti sen ensitöikseen valikoimista. Juro myy nyt sitä kovana uutuutena ihan sama koppi kuin skandilla. Sen verran mieltynyt tuohon olen käytännöllisyyden takia että ilman ei pysty olemaan. Silloin kun toimii toimii kuin junan vessa.  Miettii niin autossa ei kummoista vikaa tarvitse olla joutuu korjaamolla käyttämään ja lasku suurempi kuin minulla nyt noihin korjauksiin. Kumminkin joka päivä ajetaan minimissään 10km ja hyvä tekosyy ajaa vaikka vain yhden tuotteen takia kauppaan kun käytännössä aika ilmaista tuo on.