Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

juhaj

Tuolla oman projektin yhteydessä tuli laitettua jotain BP:n traktoriöljyä 10W40 koneeseen ja perään vaihteistoöljyä muistaakseni 80W90.
(Isopyöräisessä olen käyttänyt Mobil Delvac Super 1400sta, mutta siinäpä onkin tuo uiskenteleva kytkin.  ;D )
_JuhaJ_________Muaninka
    Minkä taakseen jättää,
sen selekäsä takkaa löytää.

konenikkari

Uiskenteleva kytkin saattaa tykätä äkkisyvää tuolla öljyllä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

juhaj

Vanha Kawan ilma/öljy-jäähdytteinen kone todellakin pitää tuosta Delvacista. Ja kytkin myös. (Yli 76tkm ajettu ilman ongelmia) Myös Shellin X100 niihin suositellaan. Näitä peseviä diesel öljyjä pitää muistaa vaihtaa suodattimen kanssa säännöllisesti ja usein. (5000 km / kerran - / pari kaudessa)
Meinasin laittaa tähän että käytän myös diesel-nelivedossa, mutta se karkaa enemmän offtopikkiin...  ???

Kaikkinensa öljyissä on eroja ja varmaan kannattaa itselle/koneelle uutta tuttavuutta käytettäessä tarkastaa kulutus ja vaihtaa ajoissa.
_JuhaJ_________Muaninka
    Minkä taakseen jättää,
sen selekäsä takkaa löytää.

latromster

Delvac 15w40 öljystä sellainen havainto, että n. 700 km väli on hyvä. Venytin tonniin ja ero uusien ja vanhojen öljyjen välillä sisäisessä kitkassa on merkittävä.

latromster

Kuinkahan suuri ero esim. 20w50 vs. joku 5w30 öljyillä on bensan kulutuksessa lyhyessä ajossa? Mulla on nyt 10w40 teboil silver testissä ja perstuntumalta kone pyörii pienemmällä vastuksella kylmänä verrattuna 15w40 rekkaan. Ostin Motox 20w50 öljyä motonetistä, jos tulee ajettua pitkää siivua. Hintaa taisi olla 15,9e 5l eli edullista on. Olisi kiva kuulla kommentteja tuosta öljystä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: latromster - 29.06.13 - klo:19:24
perstuntumalta kone pyörii pienemmällä vastuksella kylmänä verrattuna 15w40 rekkaan.
Eiköhän skootterin kone pyöri pienemmillä vastuksilla vaikkapa ilman öljyjä? Rekan koneessa on jo starttimoottori tehokkaampi kuin moposkootterin kone. ;) ;D

tommi

Tuosta mainitusta Motox 20w-50 ei ole kokemuksia mutta Motulin vastaavaa olen käytellut hyvällä menestyksellä. Maksoi muistaakseni 35-40 euroa 4L pänikkä täälläpäin. Jostain muualta saa varmaan halvemmalla. Täällä pohjoisessa kaikki maksaa enemmän..  :-\

Juissi

Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Sampuli

Hajoaakos kymcotin, kun talvi oisi tarkotus ajaa, ja tallista löytyy täys pönttö Mobilin 15W-40 4 stroke engine oilia? Jos nuo laittais sisälle? Vai onko liian paksua?
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

Coastside

Osta synteettistä 5W- niin lähtee herkemmin pakkasessa käymään kun se on se päähuoli.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer

Miten kauas skopalla pääsee?

kani

latromster

Kaikki käy paitsi mulla 5w40 täyssynt. väljässä koneessa aiheutti kamalat ohipuhallukset ja tehon menetyksen.

Coastside

Tehdasuusi kiinankone ja outo  juttu öljyn kanssa. Sihtitulpan irroitettuani tuli 1 dl öljyä. Aloin täyttää ja yllättäen se täyttyi vuotaen yli. Laskin vasemmasta tulpasta saaden ulos noin 1L vaikka litran pullossa oli yhä 4 dl jäljellä. Kaadoin valuttamani takaisin saaden sinne 7 dl niin että tikun mittaosa kastuu kokonaan skode tasaisella. Kuinka paljon koneessa on öljyä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

7 dl. eli ihan pikkasen liikaa, ei vielä haitallisesti, mutta likellä sitä riippuen yksilöstä. jos männän alalaita koskettaa öljypintaa taitaa olla liikaa se..
Joku alakanava jäänyt valupurskeitten/lastujen takia tukkoon jolloin sihdin kautta ei tule kaikki ãljyt ulos.. luulisin.. en tiiä..

Itse ainakin oppinut ottamaan kiinaihmeistä ãljyt ulos sen vasemman posken pultin kautta ja sitten vasta sitä kattelen > sihtiä/hyttysverkkoa, miksi sitä haluaa sanoakin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..