Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Biltema

Aloittaja A_sentaja, 14.09.08 - klo:23:16

« edellinen - seuraava »

Samppa

Mulla on kaikkeen pieneen piipertämiseen toi:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Airbrush/Airbrush-kynaruisku-17372/

Olen ollut ihan tyytyväinen.

Mulla on myös "oikeana maaliruiskuna" tollanen ihan kunnollinen DeVillbissin yläkannuruisku (maksoi jotain lähemmäksi 200 euroa) ja ihan samalla tavalla se vaatisi sen kunnon maalaustilan, siis jos haluaa eteensä nähdä puolen tunnin maalaamisen jälkeen. Siinä on käyttöpaineena 2 bar. Sitten on yksi Motonetti ja yksi Biltema. Kaikilla kyllä pärjää ja saa ihan nättiä pintaa. Niin ja yksi sähköruisku löytyy, jota käytän lähinnä vesiohenteisten sisämaalien kanssa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Ite olen nykyisin siirtynyt mopon metalliosissa vain hammeriten käyttämiseen..
On helppoa kun pieni pintaruoste vain parantaa maalin kestävyyttä..
Saa melkein jokapaikasta juurikin parin desin purkeissa eikä tarvi pohjamaalia..
Värejäkin on ihan riittävästi ja keskenään sekoittelemalla saa lisää.

Pakoputkessa aion kyllä kokeilla tuota jossain mainitsemaani seppien pellavaöljy käsittelyä.
Olisi mielenkiintoista kokeilla miten se kestää alkukäyrän kuumuuden..
Olen tuolla tavalla autoissa käsitellyt takajarrujen liikkuvia osia jotka tuppasivat ruostumaan yhtenään, varsinkin ne käsijarrujen nippelit.
Ei tarvinnut sen jälkeen ostaa uusia palikoita jarruihin kun ruostuminen loppui oudosti.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

openflow

Tarkoitus olisi ruiskutella pääosin sisätiloissa. Tälläistä vanhanliiton alasäiliöruiskua ei voi pienessä ~15m2 tilassa edes käyttää. Tavarasta menee vähintään 2/3 sumuna ilmaan.

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.03.14 - klo:22:02
Tuo olis jo näppärämpi..
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Airbrush/Airbrush-kynaruisku-17373/
Sillä maalaa helposti vanteen kun laittaa hiukan isomman putelin tuon maalisäiliön tilalle..
Kuinkas nopea toi on verrattuna spray-purkkiin ?
Säiliö on kanssa aika pieni, eli se menisi ainankin vaihtoon.

pekpel

Sellanen kymmenen sentin pyöreä sumu noin kahenkymmenen sentin päässä onnistuu..
Mutta en suosittele, sotkee enemmän kuin spray johtuen juurikin siitä että ilmaa tulee enemmän kuin sprayputelista, on eri tekniikka hajottamassa maalia sumuksi..
Toisaalta tällä tekee kerralla paljon paksumman maalikalvon. Eli kun spraylla maalaa 5 kierrosta niin tällä saman maalikalvon saa jo parilla kiekalla.
Ite suosin pienempää suihkua ja siten pienempää pöllyämistä kun maalaan aina pienimmällä paineella joka toimii maalin kans..
Kokeilu maalaukset on näillä tavallista tärkeämpää, jotta löytää sen toimivan paketin kasaan.
Ohuemmaksi pitää maali laittaa mutta sehän ei haittaa, kun tietää sen jo etukäteen..
Eli vanhan DIN mittakupin mukaan jonnekin 12-15 paikkeille.. Kun alakannuruiskussa oli 18-20..
Sprayn maalihan on jotain 10 ja alle luokkaa tuolla samalla skaalalla.

Tällähän ei mitään pieniä viivoja vedellä kuten sampan linkkaamalla, mutta jarrusatula on helppo vetasta uuteen uskoon..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

sympaatti

Kun te haette niitä spray-maaleja, lukekaa ohjeet! Liuotinohenteisissa,ns. normimaaleissa ohje on, että seuraavan maalikerroksen välissä saa olla ENINTÄÄN 15min. eli märkämaalaus TAI 7vrk, eli täysin kuiva! Kaikkena muuna aikana maali saattaa ja todennäköisesti kuplii. Nykyisin on myös ns. akrylimaaleja, jotka eivät ole niin herkkiä, mutta kestävyydestä ei vielä ole takuita. Lämpömaalit sprayna helpompi käyttää, mutta jos haluaa kunnollista jälkeä, siveltävä versio ja kuumennettuna.
elämä on ihmisen parasta aikaa... MN

kani

Millasella kompuralla suihkitte kynäruiskulla? Hommasin jokunen vuosi sitten puuilosta kompuran ja ruiskun. Kompura rupeaa käymään käytännössä heti kun laskee ilmaa ruiskuun ja paine on käytössä maksimissaan karvan yli 2 bar. Huippupainetta kerää vajaa 3 bar. Onko toi niinkun venäläinen perseessäsuristin??  ;D

PappaSkootteri

ainakin mun kynäruiskussa sanotaan jotta max 2bar paineella maalaus...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kani - 20.04.14 - klo:20:23
Millasella kompuralla suihkitte kynäruiskulla? Hommasin jokunen vuosi sitten puuilosta kompuran ja ruiskun. Kompura rupeaa käymään käytännössä heti kun laskee ilmaa ruiskuun ja paine on käytössä maksimissaan karvan yli 2 bar. Huippupainetta kerää vajaa 3 bar. Onko toi niinkun venäläinen perseessäsuristin??  ;D
Mulla oli alkuun ns. autonrengaspatentti, joka oli ehkä yleisin käytetty metodi aikanaan. Eli autonrenkaaseen vaan toinen venttiili+paineensäädin jolloin rengas toimi painesäiliönä. Sittemmin ostin aidon pikkukompuran pienellä 6L säiliöllä, kun oli ajattelin että se käy helposti liikuteltavana hyvin myös viimeistelynaulaimenkin kanssa. Tuota vastaava värkki - http://www.tyokalukauppa.net/sahkotyokalut/paineilmalaitteet/kompressorit/kompressori-6-l_-strongline-p-3316.html

Vanhalla jääkaapin kompurallakin on jotkut maalailleet. Hyvänä puolena hiljainen käyntiääni. Säiliön voi niihinkin tietty tehdä. http://img401.imageshack.us/img401/190/kompura4lx9.jpg - Toinen esimerkki : http://kalastus.com/keskustelu/messages/93835/26914.jpg

Paineensäätimen ja ruiskun väliin suosittelen muutes ohutta 6mm silikoniletkua muoviletkun sijaan. Se taipuu muoviletkua herkemmin ja on helpompi maalata. Eteenkin niillä ihan pienimmillä kynäruutilla.

kani

Niin joo, voihan se ollakin että olen yrittänyt ihan liian isoilla paineilla. Ennen oon käyttänyt spray-pulloja ja ruuvi-säädintä suihkimiseen badgerin ruiskulla, ei ole ollut paineista tietoakaan. Se vanha badgeri oli vaan entinen.

Mistä hommaatte maaleja?? Ennen vanhaan käytin tamiyan akryylimaaleja mitkä oli vesiliukoisina kivat käyttää, enää niitä ei vaan tahdo saada mistään.

harriveikko

Mulla on toi tollanen "reppukompura",eli sellanen kun esim. listamiehet käyttää.Siitä saa paineen alennettua vaikka ihan nollaan,mut siin on sellanen kuuden litran säiliö.Se on se silikooniletku kyllä ihan huippu,suosittelen.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

kani

Joo kyllä se kummasti helpottaa ruiskun hallintaa kun letku ei pistä vastaan yhtään :)

Scootertech

Ostin bilteman motoX hanskat kokoa XL ja ihan liian pienet ja sen lisäksi erittäin liukkaat niin ettei saa kahvoista kunnon otetta.Näitä vielä mainostetaan MP hanskoina.Normaalisti mulla on L tai XL työhanskojen koko.

Coastside

Prätkähanskat on minulle yhden kokeilun väärtti. Nyt mennään paremmilla työhanskoilla ja lasketteluhanskoilla tai rukkasilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

oskuk

Joo, itsekin vaihdoin mp-hanskat kerran kokeilun jälkeen nahkaisiin työhanskoihin ja kylmemmällä lasketteluhanskat täälläkin käytössä.

Scootertech

Sen 40e sähköisen pulttipyssyn minä olen ostanut, ihan hyvä vehje hintaansa nähden.