Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Isompi sylinteri, entä kansi ?

Aloittaja Kari69, 03.07.22 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

kake

Hyvä asennusvinkki mutta mitä tarkoittaa muovia välissä

Kari69

Minä olen ostanut venttiilihommiin oheisen linkin työkalun. Siinä on 3 osaa. Kumilevy, joka laitetaan sylinterin alle, jotta venttiilit ei pääse putoamaan alas. Toinen putki on tarkoitettu kiilojen irrotukseen ja toinen asennukseen. Asennuskalussa on sisällä ohuempi jousitettu putki. Irrotustyökalu ei oikein toimi mutta asennustyökalu on erittäin hyvä. Suosittelen. Retainer eli se kuppi, johon kiilat tulee, laitetaan pöydälle ja kiilat laitetaan kuppiin. Otetaan kuppi kiiloineen käteen ja asetetaan venttiilin pään kohdalle. Otetaan asennuskalu toiseen käteen ja painetaan kuppi kiiloineen paikoilleen. Se on vain yksi klikkaus ja kuppi ja kiilat asettuu paikoillaan.

https://www.aliexpress.com/item/1005007902271475.html

joni_k

en tiedä vieläköhän vanhuksella on peukaloissa voimat jäljellä. muinoin asennuksessa pistin alle paperia ja peukaloilla painoin jousen alas ja lukot meni nätisti paikoilleen. jorea kopioin ja tein muinoin ihan työkalun irrotukseen. saa sillä asennettuakin.

Coastside

Hylsy ja muovikalvo on helppo käyttää.

Löysin temusta venan välyksen säätötyökalun joista kahdesta saan sopivan 3,1/9 mm jos koko on sama. Yht. 7 €. Tapin kantaa voisin viilata mutta yleis-sopivuus menisi. Säätötarvetta on vain koneremontissa, mutta ei ole hinnalla pilattu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kake

Ootteko vaihtaneet rajoittamatonta cdi boxia meinaan että toimiiko ne vai pitääkö tehdä jotain muutoksia koitin yhtä mutta kone pätki eli ei toiminut. siinä oli tosin 5-pinninen liitin kun vanhassa on 4-pinninen että oisko se vaikuttanut .

joni_k

Vakio boksi minusta paras. parhain on semmonen missä se nopeudenrajoitin piuha menee takavariaattoriin ja kytkin piuhan väliin.

kake

Tässä menee johto variaattorille mutta kun sen irroittaa littimestä kone alkaa pätkimään ja häiriövalo vilkkuu, ei kai se kytkin kai sitä tilannetta korjaa.

kake

Nyt on 60cc sylinteri paikalla tilasin samalla etu variattorisarjan 6.5 rullilla vakiot 5.7 niin mietin että kannattaako laittaa paikalle vai ostaa suosiolla vakirullat että mitkä mahtaa olla painavempien rullien hyödyt/haitat että meneekö mahdollisesti osa isomman pytyn hyödystä. Kokeilemalla tietysti saisi selville mutta ajattelin että varmaan joku on testaillut näitä eri rullien painoja niin voisi hyödyntää tietoa.Entä mitä hyötyä sekoittaa esim.6,5 ja vaikka 5.5 onko sama vaikutus kun laittaa kaikki 6.0.

joni_k

Juu no sitten se on pakko pitää. Mulla oli baotianissa kun sen otti irti kulki sen mitä moottorista lähti. Sitten johto kytkin päälle kun ajettiin rauhallisemmin.

tapiovuorent

Yleisesti nuo kiinalaiset 4-Tahtiskootterit pelaa parhaiten 6-7 g:n rullilla , jos vastapainejousi ja kytkinjouset on vakiot.
Joissain tuo takavariaattorin pick-up on tosiaan kytketty niin , että se johto pitää olla kiinni.Muuten skootteri ei kulje "mihinkään". On monissa uusimmissa vuosimalleissa.

Coastside

Mitä kovemmat kierrokset, sen lyhyempiä on koneen korjausvälit. 500 - 50000 km.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

niin miten sen ottaa ei mulla oikeastaan kierrosia normaalia enempiä ollu. se kun tyhjäkäynnillä melkein pääsi sitä rajoittimen mukaista vauhtia jäi aika paljon reserviä käyttämättä. mulla oli 15% pidempi perävälitys. sillä ei jaksa 60cc liikkua tuli kokeiltua. minimi tuo 72cc.

kake

laitan sitt" varmaan noi 6.5 rullat ja testaan miten kulkee.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kake - 17.01.25 - klo:19:31laitan sitt" varmaan noi 6.5 rullat ja testaan miten kulkee.

Tushikokeella selviää toimiiko rullat koko kierros ja nopeusalueen.
Jos välitys vaihtuu täysille jo ennen parhaan tehon kierroslukua
rullat painaa liikaa.
jos taas suurinta välitystä ei koskaan saavuteta
rullat on liian kevyet.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.