Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Isompi sylinteri, entä kansi ?

Aloittaja Kari69, 03.07.22 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

kake

Joo 72cc on ihan riittävä jopa 60cc voisi olla että saisi vähän tehoja liisää jaksaisi viedä satakiloista vähän paremmin mäkiä ylös on vain yksi ongelma skootteri Znen zn50qt-22 en vaan tiedä mikä sylinterisarja sopii kun mitä olen katsellut niin kaikissa on sopivuus 4Tgy6 139QMB\QMA moottoreille en ole tällaisia merkintöjä nähnyt omassa että osaisiko joku neuvoa.

konenikkari

Tuossa skotussa on ymmärtääkseni sama moottori kuin esimerkiksi
peugeot Django/kisbee/V-clic, 4Tahti.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Jos saa 60 sylinterin ja 69 ventiilisen kannen niin kyllä riittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kake

Toi 69 onko se venttiilin pituus jos niin miten se vaikuttaa vakio venttiiliin verrattuna joka on käsittääkseni 64.Jos nyt löydän jostain uuden pytyn niin voiko joku kertoa ohjetta sisäänajosta miten kannattaa tehdä.

Coastside

Se saa seosta enemmän. Pitkät ei käy samaan nokkapukkiin, eikä kanteen. Sisäänajo on vain vahtelevalla kaasulla ajoa noin 50 km.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: kake - 30.12.24 - klo:10:02Toi 69 onko se venttiilin pituus jos niin miten se vaikuttaa vakio venttiiliin verrattuna joka on käsittääkseni 64.Jos nyt löydän jostain uuden pytyn niin voiko joku kertoa ohjetta sisäänajosta miten kannattaa tehdä.
Minun käsittääkseni pidemmät venttiilit ei vaikuta suorituskykyyn. Syy niihin on se, että 64 mm venttiilillä toisen kanavan yläreunassa on alumiinia vain noin 1,5 mm. Siksi kansi on korkeampi ja se vaatii pidemmät venttiilit. Myös keinuvivut ovat erilaiset.

joni_k

Jostain syystä muistaakseni noissa pidemmissä moottoreissa oli tehot ilmoitettu hitusen korkeammaksi mitä lyhyemmissä.

kake

Ajattelin tässä talven aikana hommata 60cc pytyn ja siihen vakiokansi miten on millaiset rullat kannattaisi laittaa vakio 6g nyt paikalla 3.5g ovat varmaan liian kevyet sen jälkeen että olisiko se jotain tolta väliltä en hae mitään ihan optimaalista kunhan pelittää kohtuullisesti.

Coastside

Minulla oli pitkäventiilinen ja lisäteho tuntui. Joku maahantuoja mittasi puoli kW enemmän tehoa kuin lyhytvenaisessa. Etuna on parempi työstövara jos työstää.

joni_k

mun mielestä nuo variaattori kikkailut ihan turhia se on aina joko tai kone huutaa ja ei kulje tai kulkee ja hyytyy. vakio rullat parhaat ja raakaa tehoa lisää juurikin sylinterikokoa kasvattamalla. 60cc ei ihmeitä tee mutta antaa sen tarvittavan piristysruiskeen.

kake

Joo niin ajattelin että laitan vakio rullat sitten kun isompi pytty kevyemmät rullat oli kun ei oikeen jaksanut mennä mäkiä ylös kunnolla mutta eipä se niilläkään hirveesti muuttunut.

joni_k

eihän se tavallaan mihinkään muutu, yhtään enempää kun tehoa ei ole. kierrosluku on kovempi saattaa kuvitella että nyt liikkuu paremmin,  sama efekti kun autosta poistaisi äänenvaimentimet ja hirvee pörinä sata heppaa enemmän ;D

kake

Oletteko mistä tilanneet noita isompia sylinterisarjoja vai onko sillä mitään väliä hinnoissa ei suuria eroja mutta onko jotain muita kokemuksia hyviä tai huonoja itse ajattelin joko Kärkkäinen tai Moponosat24 ja onhan niitä paljon muitakin.

kake

Tilasin nyt 60cc sylinterisarjan laitan vakiokannen johon tilasin uudet vakio venttiilit ja varren kumit niin kun laittaa ne niin pitääkö hioa tahnalla vai laittaa vaan paikoilleen sellaisenaan.

Coastside

Tiiviyden voi kokeilla nesteellä, tihkuuko se läpi?  Tussilla värjäten kosketuspinnat, voi venaa pyöräyttäen nähdä kuluuko tasaisesti pois. Juuri hiotun karkea tihkuu mutta käytössä tiivistyy.

Asennukseen on hyvä keino: Lukkopalat koloon ja hylsyllä painaa jousta, muovia välissä, niin palat menee paikoilleen. Jotain palotilan täytteeksi.