Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX50 ei kiihdy

Aloittaja sohvaperuna, 30.07.21 - klo:10:51

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Jos kaasutin on alkuperäinen , niin kyllä pitäisi olla purettavissa : kalvo ,neula ja neulaa paikallaan pitävä muoviosa , jota vasten jousi painautuu.
Ainakin niissä kahdessa vastaavassa Vespassa , joita olen korjannut. Niissä on ollut alkuperäinen kaasutin.
Esim. seuraavista liikkeistä voi katsoa.  : Moponosat24. , MC-Scatter, Sparewheel, Wandamotor , Mopo-Sport.. Näistä itsellä on hyviä kokemuksia.
Jos omalla paikkakunnalla on myyntiliikkeitä , niitähän voi tietysti suosia.

tapiovuorent

Onhan luistissa ns. "siivekkeet " .
Katsoin että , esim. Sparewheeliltä  löytyy luisti kalvoineen . On mainittu sopivuus myös Vespa LX50 4-T.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 05.04.22 - klo:19:01
Jos kaasutin on alkuperäinen , niin kyllä pitäisi olla purettavissa
On toki purettavissa, mutta kukaan ei ainakaan aikaisemmin myynyt pelkkää kalvoa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

tapiovuorent

Täsmennys: Näissä luisti ja kalvo on "yhtä pakettia". Neula ja neulanpidin on siis irroitettavissa.En minäkään ole nähnyt irtokalvoa olevan saatavissa.

Coastside

Kymcoissa on myös siiveikkäitä luisteja. Liekkö sama kaasari?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Lostille tiedoksi vielä.
Alipainekalvo löytyy helpoimmin, kirjoita Googleen :   RMS 1-67-09-96/121661210.  Onko malli oikea ?

sohvaperuna

Lainaus käyttäjältä: sohvaperuna - 30.07.21 - klo:10:51
Skootteri toimi viime kesän ja kevään aikalailla moitteettomasti, mutta kesää kohti alkoi tuntua että etenkin liikkeelle lähdöissä (risteykset, liikennevalot) liikkeelle lähtö ei enää ollut niin reipasta kuin ennen. Bensaa tuntuu saavan, bensaletkut ja ilmansuodatin myös vaihdettu. Tutkin sitä sitten eri tavoin (voisiko sanoa että katsoin kaikkialle mihin vain pääsee) ja mietin lopulta jopa että jos takajarru laahaa (vaihdettu, ei vaikutusta).

Palaisin taas tähän Vespa LX 50 4t4v ongelmaan liikkeelle lähdöistä. Tuo mitä kirjoitin aikoinaan on pahentunut entisestään.

Eli ongelmana on surkea liikkeelle lähtö joka on pahentunut ajan saatossa tuosta mitä kirjoitin aikoinaan. Eli Vespa lähtee liikkeelle semmoista kävelyvauhtia eikä tunnu kiihtyvän millään. Sitten jos sen jotenkin saa yli jonkun kriittisen rajan (about 10-15 km/h) vaikka vähän potkimalla lisää vauhtia tai ajamalla alamäkeen niin se lähtee "lentoon" ja kulkee moitteetta kunnes se taas pitää pysäyttää esim risteykseen tai liikennevaloihin. Ihan kuin se luulisi olevansa paikallaan / tyhjäkäynnillä ja jotenkin rajoittavansa menohaluja kunnes joku jossain sanoo sille että liikkeellä kyllä ollaan. Suoraa tietä sillä ajelee ihan iloikseen ja tehoja sekä vauhtia riittää kun tuon rajan yli on jotenkin päästy.

Kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin, tarkistin jopa takajarrun että se ei laahaa. Nyt tämän jälkeen katsoin myös kytkimen mutta en keksinyt siinä mitään vikaa. Rullat vaihdoin vähän kevyempiin ajatuksella että kävisi kovemmilla kierroksilla ja jos se vaikuttaisi tuohon, mutta kun ei.

Ei kenelläkään olisi ideoita mitä pitäisi tehdä?

Coastside

Vari voi jumittua väärään kohtaan. Silloin sen pitäisi ilmetä aina kun vaikka keskijalalla kaasuttelee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

sohvaperuna

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.06.22 - klo:12:37
Vari voi jumittua väärään kohtaan. Silloin sen pitäisi ilmetä aina kun vaikka keskijalalla kaasuttelee.

Jos Vespa seisoo keskijalalla niin ongelmaa ei esiinny.

pekpel

Väärän pituinen hihna on paikallaan
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Erkki

Vaihda siihen vakiopainoiset, uudet laadukkaat rullat.

jph

Olisko vastapainejousi väsähtänyt,kytkimen jouset myös vaihtaisin.

konenikkari

Katso uudestaan se kaasuttimen kalvo, valoa vasten.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

sohvaperuna

Kiitokset taas kaikille vinkeistä.   :)

Vespan korjaaminen vähän viivästyi koska varaosien saatavuuden kanssa oli vähän niin ja näin. Vaihdoin tuohon sen vastapainejousen, kytkimen, alkuperäisen kokoiset rullat ja katsoin kaasuttimen kalvon läpi. Nyt kulkee taas. Mittarin mukaan menee noin 50 km/h ja ei tunnu pahemmin hyytyvän ylämäessä.