Skootterit ja allekirjoittanut ei tunnu olevan mikään huolto- ja korjausvapaa yhdistelmä. Viime syksynä painittiin Kisbeen variaattorin ja käyntiongelmien kanssa ja niistä vitt.. viisastuneena tarttui helmikuussa liikkeestä mukaan 2015 mallinen ruiskukoneellinen NSC50 Vision, jossa oli mittarissa reilu 2500 km. Ajattelin että Yamaha ei pamaha ja Honda kehrää kuin kissa ja nyt ei enää tarvitse muuta kuin ajaa ja tankata, vaihtaa välillä öljyt koneeseen, mutta...
Ensimmäisen n. 300 km ajan skoba toimi normaalisti, mutta sitten alkoivat käynnistymisongelmat. Startti pyörittää hyvin, mutta vieteri on pitkä, vaatii useita starttiyrityksiä ja välillä kone ei käynnisty lainkaan. Kerran jo haettiin poika ja Honda peräkärryllä ajoreissulta kotiin kun akku meni tyhjäksi ennen kuin kone käynnistyi. Käynnistyspoljintahan tuossa siis ei ole.
Ensimmäiseksi vaihtui tulppa uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Sitten epäiltiin huonoa akkua, mutta uuden akunkin laittoivat liikkeessä ennen luovutusta. Akku tuossa on Kisbeehen verrattuna hankalassa paikassa etukatteen alla joten laitoin CTekin pikaliittimellä varustetun latauskaapelin kiinni akkuun niin että akun voi ladata ilman katteiden irrottamista. Soitin Hondan huoltoon ja siellä epäilivät, että edellisen omistajan vähäinen käyttö yhdistettynä nykybensan huonoon säilyvyyteen voi olla käynnistymisongelmien takana. Itse uskon, että ongelmien syynä on bensapumppu. Kun kääntää avaimesta virrat päälle niin välillä pumppu surisee ja välillä ei. Ainakin moottoripörässä se surisee joka kerta avainta kääntäessä.
Foorumilla on vähän juttua Hondista ja aika marginaalimalli tuo Vision tuntuu olevan koska sitä ei edes löydy enää koko mallistosta, ainakaan Suomessa. Muuten vaikuttaa todella asialliselta peliltä jasiitä on olemassa myös "isolohkoversio" 110 kuution koneella. Silloin kun kone suostuu käynnistymään niin se tosiaankin kehrää kuin kissa jos Kisbeehen vertaa. Jos jollain foorumilaisella on vastaavia kokemuksia tai jotain vinkkejä niin kertokaa ihmeessä.