Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > Yli 400cc skootterit

Satelis jälleen tulille

(1/4) > >>

kestosippi:
Viime keväästä viisastuneena käytinkin täältä foorumilta saamaani neuvoa ruiskukoneen kevään ensikäynnistykseen.
Eli pistin akun paikalleen ja laitoin avaimesta rauhalliseen tahtiin virrat päälle ja pois neljään kertaan ja vasta sitten starttasin.
Lähti välittömästi käyntiin.
Tämä "herättely" ilmeisesti antaa ruiskulaitteille bensaa etukäteen ja jotenkin valmistaa laitteet toimintakuntoon.

Viime keväänä en tätä näin herätellyt ja jouduin sahaamaan akun lähes tyhjäksi ennenkuin käynnistyi.

kestosippi:
Noita Sateliksen muovisuojia olen katsellut sillä silmällä että ovat aikas piiloon järjestäneet tuon moottorin.
Pitäisi nimittäin tarkistaa ja säätää venttiilivälykset ja myös vetohihna pitäisi vaihtaa.

Pitääköhän tuo riisua ihan kaikista muoveista takalampuista jalkatilaan saakka?

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 04.04.20 - klo:18:07 ---Tämä "herättely" ilmeisesti antaa ruiskulaitteille bensaa etukäteen ja jotenkin valmistaa laitteet toimintakuntoon.

--- Lainaus päättyy ---

No pitkän seisonnan aikana saattaa ne putket kuivua ja näin siellä on sitten kuplaa tarjolla sylinteriin kun sitä fuilia tarttettaisiin. Tuolla pumpun on/off kertauksella ilmataan järjestelmä ja näin se ruikkusuutin saa tosiaan jotain syttyvääkin sinne sylinteriin ruikittavaksi => usein lähteekin tosiaan laakista tulille, kuten tälläkin kertaa :)

viisnelonen:
Tässä lyhyt listaus venttiilinsäätöä edeltävistä toimenpiteistä:
Installing the valve clearance-       Remove the bottom panel. (13 screw)- Remove the transmission cover trim.(4 screw)- Remove the access doors- Remove the battery bracket. See:Procedure 9. Page: 40.- Disconnect the lambda sensor. (1)- Remove the exhaust assembly- Remove the fuel injector withoutdisconnecting the supply hose. (2)

Em listaus lainattu täältä: https://www.manualslib.com/manual/1193777/Peugeot-Satelis-500.html?page=50#manual     Siellä on ohjeet erikseen mm kaikkien eri paneleiden irroittamiseksi. Tuo 500n on rungoltaan aika sama kuin mun 250:n ja täytyy sanoa että esim pa-pumpun vaihtoi pienillä esitöillä kun oli tutustunut ensin tuohon huoltomanuaaliin.. eikä mennyt mitään rikki katteiden kiinnikkeistä. Onneksi muovit on hyvälaatuisia ja muutenkin mielestäni ok tekoa.

kestosippi:
Pitänee tehdä kaikki huoltotoimet samalla kertaa kun hommaan ryhtyy. Näyttäs siltä että variaattorin kotelon etupään kiinnityspulteista osa sijaitsee pahasti vasemman kylkimuovin sisällä. Jopa ilmanputsarinkin irrottaminen edellyttää  kylkimuovien irroituksen koska kiinnitysruuveja on siellä muovin alla piilossa.

Tuosta manuaalista päätellen niiden kylkimuovien pois lähteminen edellyttää että ihan takapäästä alkaen ne poistetaan toistensa tieltä. Olenko käsittänyt nuo kuvat oikein?

Melkein tekisi mieli viedä jonnee liikkeeseen huollettavaksi mutta sitten jäisi iso osa skodeharrastuksesta kokematta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta