Kirjoittaja Aihe: Gilera runner sp50 röpöttää täydellä kaasulla?  (Luettu 1447 kertaa)

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • Hyvinkää
Tai ei varsinaisesti röpötä mutta  ns booa täydellä kaasulla, kulkee ja vetää parhaiten kun kaasu on karvan vajaasti auki, siis ei täysillä. Saako bensaa liikaa vaiko ilmaa liian vähän, kaasarin neulan prikka ylimmässä lovessa mutta ilmanputsarissa kaksi suodatinta päällekkäin, hiukan hankala ruveta aukomaan, kun yksi ruuvi vaatii pienen katteen purkua, että saa auki ilmanputsarin. Elikä ilmaa saisi hiukka enempi mikäli olisi vain se yksi suodatin, kaksi siksi kun tuntuu että putsarista puuttuu joku ritilä tmv, ei asetu hyvin tuo vakisuodatin, siksi alla toinen tukena. Olisi kiva tietää mikä vaikuttaisi, että kulkee silloin parhaiten kun ei tarvi etsiä sitä oikeaa kaasunkohtaa sieltä vähän alle täyden ...
« Viimeksi muokattu: 20.11.19 - klo:19:25 kirjoittanut Eki »
Gilera Runner pj, "tällä mennään". :)

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • Hyvinkää
Vs: Gilera runner sp50 röpöttää täydellä kaasulla?
« Vastaus #1 : 20.11.19 - klo:22:07 »
Kävin säätämässä tyhjäkäntiruuvista, parani hiukan tyhjäkäynti, otin ylimääräisen (2kpl:tta) suodatinvaahtomuoveja, toisen niistä pois ilmanputsarista, meni huonommaksi joten laitoin takaisin, parhaiten ottaa kiihtyvyyttä karvan alle kaasu pohjassa, samaten maximinopeus syntyy samoilla vajailla kaasuilla, kahvan jos kääntää pohjaan, niin sanotaankos sitä booamiseksi, mutta semmoinen ilmiö tulee, eikä kulje/kiihdy yhtä hyvin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.19 - klo:22:47 kirjoittanut Eki »
Gilera Runner pj, "tällä mennään". :)

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2074
  • Kotkan poikii
Vs: Gilera runner sp50 röpöttää täydellä kaasulla?
« Vastaus #2 : 21.11.19 - klo:06:05 »
Kokeiles laittaa neulan prikkaa alemmas, eli neulaa ylemmäksi.

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • Hyvinkää
Vs: Gilera runner sp50 röpöttää täydellä kaasulla?
« Vastaus #3 : 21.11.19 - klo:11:31 »
Täytyy miettiä ja kokeilla, en nyt oikein itse miellä että toimiiko se niin??? Kyllähän se toimii, kiitokset vinkistä, itseltä unohtunut kun ollut viimevuodet noita ruiskuvehkeitä kolmin kappalein: 2 x Aprilia ja Gileran ruisku, nyt Gileran kaasarivehje ... Kokeiltu ja edelleen tekee samaa, lasemalla ylimmästä lovesta kolmanneksi ylimpään, parani ehkä aavistuksen, mutta laskin jo ylhäältä laskien neljänteen loveen mutten ole kokeillut vielä, tuli kylmä väklätessä. Olisiko vääränmallinen neula tai jokin muu säätö poskellaan, sillä pahaa pelkään ettei tuo neljän pykälänkään lasku rikassa poista ongelmaa??? Faktaa mopokellarin omistajalta: Ei mitään vikaa, ilmojen kylmyydestä johtuvaa, ei auta oikein muu kuin vahtamalla isompi suutin, mutta kuluttaa enempi tietysti, neulansiirto vaikutti kovasti kiihtyvyyteen ja ilmaruuvin entraaminen, siis saa olla näin, kulkee upeasti vaikka saattaakin olla että booaa hivenen täydellä kaasulla, normaalia kuulemma ilmojen vaihdellessa talvisiin, kesällä toimi upeasti samoilla säädöillä.
« Viimeksi muokattu: 21.11.19 - klo:14:38 kirjoittanut Eki »
Gilera Runner pj, "tällä mennään". :)