Ihan vaan referenssinä: Tuo mun satelis, missä Piaggion (=Vespa) 250 kone, on tehty 2011 ja otettu liikenteeseen 2012. Nyt ajettu 13633 km joista puolet viimeisen 2v aikana, ns välivuosia ei ole ollut. Pösö antaa hihnanvaihtoväliksi 15 tkm/ 3v , aikomus vaihtaa tänä kesänä. Remmi/variaattori toimii mielestäni hienosti , rullia/liukupaloja ei ole vaihdettu, kerran avattu ja pölyt putsattu.
Burgman 400, uusi orggishihna asennettu 2012 (53437km) ja ajettu sen jälkeen n 20 tkm (vaihtoväli 24 tkm) . Vari tosin avattu liki vuosittain mm pölynpoiston, rullien vaihdon ja varin vetolevyn+rullakupin uusimisen vuoksi. Vaihdan hihnan tänä kesänä vaikka ei ole juurikaan kulunut mutta sisäpinnassa pieniä murtuman alkuja jo viime kesänä
Edit: Hihnan n 20 tkm taipaleella on yksi n 30 kk seisonta-aika.
Usein hihnavoimansiirroilla on tuo remmin aiheuttama läpsyttely/värähtely tuttu ilmiö vaikka kaikki palikat oliskin ok. Em koskee erityisesti variaattorivetoa koska siinä kierrosluvut ja momentit vaihtelevat.
Sinun sijassasi avaisin varin ja tarkistaisin että hihnan sisäpinnan uriin/muualle ei ole tullut halkeamia( =vaihda hihna) ja että ns antiflap tukirulla pyörii herkästi.
Mikäli et ole diy tyyppi ja/tai se hihnan alle 100e hinta(ebay) ei huimaa niin osta suosiolla etukäteen uusi orggishihna ennen varin tutkimistakaan.