Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vauhdin hillintää

Aloittaja kippari68, 10.10.18 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

kippari68

No nyt on pytty ja kansi kiinni niillä Narakun omilla välyksillä. Käsin pyörittelin nokkaa kannessa kun olin pultannut sen pukin siihen. Näytti ihan hyvältä ja kasattuani sylinterin ja kannen pyörittelin vielä ja ainakin näytti ihan hyvältä. Eli Narakun 90cc  V2 sarja jossa 23/20 venttiilit. Irrotin venat ja mittasin pituudet IMU 61,8 mm  PAKO 61.4mm nokkapykkina on 64mm venttiilien pukki joka näyttää kyllä istuvan hyvin. Mutta eivät siis ole 64mm venat vaan ilmeisesti sovitettu jostain muusta koneesta Narakulla.

kippari68

Muuten.. siinä männäsä näytti ne vena lovet samanlaisilta molemmilla puolilla. Männänpäässä ei lukenut IN oli vaan nuoli. Olen tehnyt 2 tahtinperämoottoreita ja niissä aina nuoli pakoaukkoon. Nyt laitoin sen nuolen imuvenaan koska näissähän on aina merkattu tuo IN eli menikö kuiteikin väärin....

joni_k

eikait sillä oo merkitystä jos ne venttiilitaskut on samankokoisia. ite oon jostakin männästä hionu niin paljon tavaraa pois ettei taskuja ole käytännössä ollenkaan.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kippari68 - 06.11.18 - klo:22:54
Muuten.. siinä männäsä näytti ne vena lovet samanlaisilta molemmilla puolilla. Männänpäässä ei lukenut IN oli vaan nuoli. Olen tehnyt 2 tahtinperämoottoreita ja niissä aina nuoli pakoaukkoon. Nyt laitoin sen nuolen imuvenaan koska näissähän on aina merkattu tuo IN eli menikö kuiteikin väärin....

Nuoli aina osoittamaan pakoaukkoon päin.
Venataskut saattaa olla samanlaiset, mutta männäntappi on toisessa sivussa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kippari68

Pitäisiköhän nyt sitten kääntää tuo mäntä. Silmällä se männäntappi kyllä oli ihan keskellä mielestäni. Mutta en kyllä mitannut sitä. Moottori pyörii kevyesti ympäri eikö se silti kerro mitään.

joni_k

niin toi onkin hyvä huomio ??? ite kyllä oon laittanu ns oikein männän vaikka niitä taskuja ei olisikaan..

kippari68

Pitää lähteä männänkääntö puuhaan vahinkoa ei onneksi ole tapahtunut kun ei ole käynyt. Uutta kannentiivistettä minulla ei ole mutta
eiköhän tuo mene vielä kun kone ei ole käynyt. Se on Narakun musta metallinen tiiviste. Onhan se tietysti painunut kun olinhan vetänyt
kaikki jo kiinni. Ala tiiviste löytyy uusi niin sen vaihdan.

joni_k

kyl se voi pitää hyvinkin. kylhä nokka-akseleitakin vaihdellaan ja harvemmin kukaan kannentiivistettä sen yhteydessä vaihtelee.

kippari68

Mäntä käännetty ja se männäntappi todellakin on hiukan toisessa reunassa työntömitta vahvisti asian. Se että nuo
Narakun venat on hiukan alle 62mm pitkät ja minulla on 64mm nokkapukki tekee korkeimmassa nostokohdassa säätäruuvin siirtymisen venttiilinpäässä juuri tuon pari milliä.
Haittaako? Kuluu kyllä varmasti pikku hiljaa vinoksi. Jos venttiili pohjaisi niin pyörisikö kevyesti ympäri niinkuin tämä tekee.

kippari68

Ei pohjaa venat. Siinä korkeimman noston kohdassa pystyy säätöruuvilla vielä painamaan lisää venaa alaspäin eli varaa on vielä mennä.

kippari68

Tänään kun tuota imukaulaa ja kaasaria laittelin kiinni niin tuli mieleen se yksi Joren video. Siinä hän kokeili pölynimurin kanssa luistin nousua ja epäili ettei 90cc jaksa imeä sitä ylös kun on 125cc kaasari tuo 24mm. Pähkäili siinä, että jos kokeilisi 19mm luistin jousta joka lyhyempi ja löysempi. Itselläni olisi tuollainen uusi Naraku 19mm josta voisin kokeilla sitä jousta tuohon 24mm. Samassa videossa kyllä tuumasi myös jonkun ilmakanavan suurentamista poralla. Varmaan ihan viisainta unohtaa koko juttu ja antaa olla tuo oma jousi.

jwalk

Olen itse suurentanut kanavia, kun on ollut vapaamminvirtaava putsari käytössä. Kuin myös muokannut luistia viilaamalla viisteen etureunaan.
Kokeile ensin kylmiltään, jatketaan sitte rojektia jos ei toimi toivotulla tavalla

kippari68

???? Kiitti tehdään näin. Ensi viikon alussa savut ????

joni_k

jore pähkäili asiaa ja imuri teho ei riitä imemään. isovena kannella kokeili sitten käytännössä ja katsoi peilillä niin pelaa loistavasti. kaasari pelaa myös ihan vakio kannella ja 50cc pytyllä. myin yhen 24mm kaasarin ja imukaulan. annoin palautusoikeuden jos ei jaksa toimia ja toimihan se.

joni_k