Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vauhdin hillintää

Aloittaja kippari68, 10.10.18 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

jwalk

Anteeksipyynnöt täältäkin MORPALLE Asiattomasta äksyilystäni. Nämä äskeiset kommenttisi luettuani teen sen ilomielin.
Juu, on ne polliisit minuakin usein pysäytellyt, mutta ajokunto niitä vain kiinnostanut.
Mopotkin olen pyrkinyt pitämääm kunnossa ja sen näköisinäkin, ettei ole tarvinnut huomautella

kippari68

Näin se menee tuossa kun vetelee duunimatkaa ilman suurempaa draamaa niin ei se niitä kiinnosta.
Tuota Sollusuiza aikaa on kiva muistella:) Siitä Mopo sopin satsista loisti ne pytyn pinnapultit kun
orkkis 50cc ne ei näkynyt. Siinä 50cc oli sellaiset värinäkumit ripojen välissä joita koitettiin tunkea
sinne 80cc ripojen väliin ja mustata niitä pinnapultteja. Ei ne kyllä niitä hokannutkaan. Sen ne oppi
että se Dellorton uimurikoppa oli sitä valkoista muovia ja silloinhan kaikilla oli juuri se PHBG kaasari
jossa näin oli. Siksi se Mikuni meni läpi kun näytti alkuperäiseltä ollessaan kokometallinen. Hauskoja muisteloita :)

MORPA

Noi peeveen "läppikset" oli tuohon aikaan todella harvinaisia ja kun sellainen oli tarjolla niin pakkohan se oli hankkia. Sain sen kaikenlisäksi aina edulliseen hintaan kun oli niin outo osa. Pinnanpultit oli valun sisällä ja rälläkällä sai tehtyä urat joihin ne kumit sain kiinni. Se oli lisäksi oikein taloudellinen, viikon kävin koulussa varatankilla kun nätisti ajelin. Tasamaalla kulki sen 80km/h keveesti ja sehän riitti mulle kun kuitenkin otti sen aika nopeesti. Käyntiääni oli erikoinen, suurinpiirtein sen aikaisten(rajoittamattomien) 2T enduro piikkien ääni, mutta vähän lussumpi. Oli mulla tiukempaakin settiä kiinni, oisko ollu joku viilattu RMS tai joku kummallinen(silloin) merkki, viilattu ja loppuunporattu, ja tällä sitten mentiin ja lujaa, bensaa mei aivan hitosti. 4000km kilsaa ajettuna peeveen ostin ja 24000 ajettuna se multa lähti, alakertaan ei ollu tehty mitään muuta kun öljynvaihdot. Kestävä se oli kun huolsi edes vähän.

On näitä hiton hauska muistella ;D

jwalk: kaikki on ok.
Liikennesika.

kippari68

Tälläisestä en ole kuullut koskaan ennen https://m.4taktershop.de/item/3431373637
Vaikuttaa hyvältä kaupalta.  EU alueella niin ei mene tullausmaksuja ja tuolta näyttää löytyvän jos sun sitä ja tätä.

kippari68

Minä maksoin Narakun 90cc satsista 229€ tuolta olisi saanut ne neljäsosa hinnalla https://m.4taktershop.de/item/3537303232

jwalk

Eihän tuo ole mikän Naraku?
Aika niukasti tietoa, mink kokoset venttiilit? Mikä sylinterin halkaisija? Laadusta ei mitään tietoa, tuskin tuohon hintaan priimaa.
Älä rupee harmittelemaan, että tulin törsänneeksi .

kippari68

joo en todellakaan,  huomaa vaan miten noihin saa kaiken hintaisia ja laatuisia juttuja. Se Narakun sarja on siististi viimeistelty
ja kyllä siitä huokuu laatu verrattuna esim. tuohon 72cc jonka ostin eBaysta hintaan 20€ :)  Viikon päästä on sen verran pitkästi vapaata,
että ryhdyn tuohon talkooseen ja laitan nuo vermeet kiinni. Oletko millaisia venttiilivälyksiä pitänyt tuossa Narakussa. Suutin sarjat saan ensi
viikolla ja ajattelin lähteä liikkeelle 102 mikä siellä on kiinni miltä kuulostaa?

joni_k

voihan se naraku olla viimeisteltyä mutta samaa "laatua" se on mitä nämä 20€ sylinterisarjat  ;D ilman ongelmia noita 20€ settejä käyttäny.

mielenkiintoinen viritelmä toi pullo..en usko sen tuovan yhtään mitään.. ;D enemmän santsaisin moottorin huohotukseen. ainoa huohotusputkilo kun on venttiilikopassa se hikinen ja pieni letku. ite porasin viereen reiän ja epoksilla liimasin paineilmanipan ja letkun pätkä siihen. huohottaa varmasti tarpeeksi ja eipä tuo öljyjä oo sylkeny eli viritelmä onnistunut. ;D

Coastside

Noiden eri pyttykokojen valmistuskustannukset ovat samat ja sarjatkin suuria joten hinnat määräytyy hatusta. Kokeilevat millä menee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Venttiilivälykset loppupeleissä samat, kuin vakiossa. MUTTA, minulla tapana laitella alkuun reilummat välykset, koska ainahan ne venttiilit pikkasen asettuu seeteihin, keinuvipuihin ja vähän jopa venyy..
Alota vaan sillä 102 suuttimella. Se on aina hakemista, kun vehkeitä modataan.

joni_k

0.010 tiukka on hyvä välys.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

joni_k

kippari68

olisiko IMU 0,10 alkuun  ja PAKO 0,15 alkuun  vai onko jopa liian varovaista? Rallattaa varmaan jo tolla 0,15.