Venttiilien avaamiseen ei ole näkynyt työkaluja mopokoossa. Auton työkalu on liian suuri ja perustyökalujen käyttö hankalaa tai voivat vioittaa venttiilejä.

Klik
Venttiilien avaus sujuu hyvin näin. Tarpeet ovat: Putkea, kapula, pultteja, muttereita, vaneria ja alufoliota.
Folio (pituus 2 * folion leveys) muotoillaan palotilaa suuremmaksi ja prässätään kannen alle pulttien vedolla kovaksi tukemaan venttiiliä. Folion voi korvata lasikuitukitistä tehdyllä kappaleella, joka tehdään palotilaan käyttäen eristeenä muovikalvoa. Sytytystulppa kannattaa irroittaa aina koska kova kappale runnoo sen kärjen.
Teleskoopilla painetaan jouset alas, jolloin lukitus vapautuu, niin ettei osia lennä ulos.
Tiukan irroittamiseen on hyvä asettaa levy lattialle ja painaa kontallaan kaksin käsin työkalua oikeassa kulmassa. Sillä saa voimaa riittävästi.
Tuolla onnistuu myös venttiilien auki työntö pikaista tarkastusta varten, kun venttiilin päälle asettaa kolikon, jottei lukitus irtoa. Kahva pöytää vasten ja kantta painetaan alaspäin.
-------------------------------
Kokoaminen:

Klik
Malleja on kaksi. Toisessa pelkkä varsi ja kahva, joka voi olla pitempi niin että rinnallaan voi painaa.
Toisessa vipu, jonka varsi vastaa venttiilin kulmaa (30 cm). Vivulla saa tarkan ja kevyen asennuksen. Levyn koko kuvassa tarpeeseen nähden suuri mutta käy moneen muuhunkin käyttöön.
Kokosin kannen vipupuristimella. Miltei välttämätön väline saada pienet osat yhteen hallitulla voimankäytöllä. Lukitupalat kannattaa asettaa ensi reikään ja kansi jousen päälle. Jousta painaen pitää sormella palat pakoillaan. Paloista toinen tarttuu yleensä ensin ja haittaa toisen asettumista. Ruuvarilla ohjaillen sen saa paikoilleen.