Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Onko konstia sylinterin pakoaukon karsojen poistoon?

Aloittaja Eki, 31.05.17 - klo:16:30

« edellinen - seuraava »

kani

Ei nää oo niin justiinsa. Kyllä mulla ainakin Piaggion NRG:ssä pysyi tiiviinä vanhoillakin tiivisteillä.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: kani - 05.06.17 - klo:23:31
Ei nää oo niin justiinsa. Kyllä mulla ainakin Piaggion NRG:ssä pysyi tiiviinä vanhoillakin tiivisteillä.
No juu, olen itse tehnyt NRG:n kanssa samalla tavalla, mutta eikös tää mee niin, että:

- Tehkää miten opastan, älkää niin kuin minä.  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kani

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 06.06.17 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: kani - 05.06.17 - klo:23:31
No juu, olen itse tehnyt NRG:n kanssa samalla tavalla, mutta eikös tää mee niin, että:

- Tehkää miten opastan, älkää niin kuin minä.  ;D

:) innokkaampi ja impulsiivinen ropaaja tekee näin. Suunnitelmallinen (kuten neuvot) joka haluaa välttyä avaamasta paikkoja uudestaan varautuu etukäteen riittävällä määrällä kaikkea mahdollista mukaanlukien kaikki tiivisteet..

Aika moni kehottaa ditechiä purkaessa vaihtamaan kaikki tiivisteet, etenkin ruisku-yksikössä ja suuttimissa. Niitä o-renkaita onkin tuossa koneessa melkoinen määrä eikä niitä saa ihan mistä vain. Ei koskaan lakkaa yllättämästä miksi o-renkaita ei voi käyttää yleisimpiä kokoja mitä on helposti saatavilla.. aina pitää miettiä joku mahdollisimman epästandardi ja välttää käyttämästä sitä samaa missään muualla- ainakaan samassa moottorissa  ;D

joni_k

sehä nyt vasta fiksua onki vanhoilla tiiivisteillä kasailla mitään..  ;D varsinkin vesijäähyjä..  ;D

Eki

Muista en tiedä mutta ainakin Apriliaan varaosat maksaa aivan mielettömiä, mm takalokarin kiinnikeosa 96€, semmoinen muovinkappale, etukatteet, siis molemmille puolen joissa ajovalon lasit, yhteensä 250€ jne. Mahtaisiko tuohon saada tarvikesylinteriä mäntineen ja mitähän mahtaisi kustantaa, tietty tiivisteet ym helyt päälle?
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

kani

On noihin, huomaa vaan että tilaat oikeaan malliin, sulla taitaa olla Piaggion ditech kone tuossa kun on uudempi Factory malli? Just kattelin omaan vanhempaan Morinin moottoriseen olis ollut tarjolla tarvikesatsia vajaa 40e kun selailin nettiä pyttysatsien osalta. Ei varmaan oo heti tarvetta uusia kun on vasta 11500km mittarissa. Onko sulla pyttyvaivaa/puristukset laskeneet? Kannattaa mennä alkuperäisellä kyllä niin pitkään kun se toimii. On ihan eri laatu kuin tarvikepytyissä. Sen puolesta suosittelen kyllä tilaamaan alkuperäiset rojut siihen eikä mitään tarvikkeita. Hiton hyvät ja kestävät kamat. Ei kannata laatuskodea pilata huonoilla osilla.